Přečtěte si: Konvertovala k islámu a Češi jí začali vyhrožovat

středa 27. března 2013 ·

Konvertovala k islámu a vzbudila pozornost, o kterou nestála. Učitelka z mateřské školky v jihočeském Lišově svým přestoupením na islám vyvolala rozruch. Píše se o ní dokonce jako o muslimské fundamentalistce, která dětem nutí své vyznání. Následovaly i výhružné telefonáty. Sami rodiče se ale za učitelku postavili.


Z článku ama v ČeskáTelevize.cz vybíráme:

Rodičům soukromá víra paní učitelky nevadí. "Já jsem řekla, že mně to nevadí, že je mi to de facto jedno. Je to její osobní věc," řekla maminka jednoho z dětí. "Už tady máme naše druhé dítě a nemáme s tím žádné problémy. Chová se k nim slušně, děti si nestěžují. Já v tom žádný problém nevidím," uvedl další rodič.

"Ohlasy rodičů byly vesměs pozitivní, děti reagovaly tak, že si myslí, že paní učitelku bolí hlava z průvanu, proto má šátek," řekla k tomu zástupkyně Veberová. "Děti to komentují tím způsobem, že se jim to líbí, že to paní učitelce sluší, ale víc k tomu se nevyjadřují," řekla kolegyně Ivy Špírkové Veronika Uhlíková.

33 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
27. března 2013 v 16:03  

Konvertuji k husitskym Adamitum.
To se bude detem taky libit.
Sedych

Anonymní řekl(a)...
27. března 2013 v 18:03  

Kdyby muslimka v některých arabských zemích konvertovala ke křesťanství a chodila s křížem na krku, tak ji ukamenují. Tady z toho ta dáma vyvázla docela dobře.

obyčejná učitelka řekl(a)...
27. března 2013 v 20:48  

Co by se stalo, kdyby běžná učitelka vstoupila do řádu a přišla do školy v řeholním oděvu?

Anonymní řekl(a)...
27. března 2013 v 21:06  

O konvertování k islámu ta dáma jenom mluví a evidentně nemá ponětí, co islám obnáší.

K tomuto názoru mne vede to, že je vdaná a manžel je nevěřící. To v islámu není možné! Žena vyznávající islám muže mít za muže jen toho, kdo rovněž vyznává islam!!! Opačně už to tak striktně neplatí (a už jenom to by ji mělo zavčasu varovat, než se ocitne v daleko větším průseru než už je).

Pytlik Blaha řekl(a)...
27. března 2013 v 21:34  

vstoupila do řádu a přišla do školy

Církev si svoje "ohněm a mečem" už prožila.
I když, ze mne třeba Čerokí nikdy nebude, i kdybych se k nim stokrát přihlásil.

Anonymní řekl(a)...
27. března 2013 v 22:33  

27. března 2013 20:48

Co by se stalo, kdyby v Somálsku, Súdánu, Pákistánu, Afganistanu, Saúdské Arábii,... chtěla vyučovat křesťanka? Byla by ukamenována, dostala 30 ran holí, byl by ji uřezán nos, jazyk, uši?

Anonymní řekl(a)...
28. března 2013 v 9:13  

Policie v pákistánské části Kašmíru zatkla manželskou dvojici a obvinila ji z vraždy jejich 18leté dcery. Rodiče se přiznali, že dívku zavraždili, když zjistili, že je těhotná. Chtěli tak zachránit čest rodiny, protože dcera nebyla vdaná.
Rodina se před časem přestěhovala do města Rávalpindí i se svými dvěma syny a dvěma dcerami. Předminulý týden nahlásili rodiče na policii, že se jedna z dcer ztratila na městském trhu.

Ve skutečnosti se ale s dcerou vydali za město, kde ji rozsekali sekyrou na kusy a hodili do řeky Púnča. Lidé z vesnice Kotli ostatky nemohli pár dnů identifikovat, dívku poznali až po nalezení hlavy.

Rodiče se k činu spáchanému začátkem března přiznali, uvedl server BBC.

Podle policie byly podobné případy kdysi výjimečné, ale v poslední době jich přibývá. Za pět měsíců v oblasti řešili už třetí vraždu ze cti. Loni v říjnu tam rodiče zabili kyselinou svoji 15letou dceru jen proto, že se podívala na cizího chlapce.

Počet takových vražd výrazně roste rok od roku v celé zemi.

Asi by se mi nelíbilo, pokud by na mé děti měla výchovně působit paní učitelka, která se hlásí k víře podporující taková zvěrstva.
Nejlepší by bylo, kdyby se paní učitelka sebrala a odjela do nějaké islámské země a vše si vyzkoušela na vlastní kůži.

Anonymní řekl(a)...
28. března 2013 v 11:08  

Zvykejme si. Produkty multikulti výchovy budeme potkávat stále častěji. Co jsme si navařili...

Anonymní řekl(a)...
28. března 2013 v 18:52  

To bych si vyprosil! Já jsem si nic nenavařil!

Anonymní řekl(a)...
28. března 2013 v 22:05  

Ze své zkušenosti z arab. zemí, pak ve většině křesťanské učitelky i učitelé uči ve státní školách, které navštěvují většinou muslimské děti. Náboženství je předmět sice povinný, ale učí se dle vaší příslušnosti, takže ani křesť.dítě ve st.škole nikdo nenutí chodit na hodiny islámu. Z náb. se ve většině zemí maturuje a každý ze svého. Nicméně jde spíše o zákládní vědomosti, které bychom měli o křesťanství vědět i my. Jinak mnozí muslimové své děti posílají i do křesť. škol a nebojí se žádné indoktrinace.
Co se týká oblečení, tak se najdou i muslimské učitelky, které se nezahalují. Samozřejmě do školy a to i do té křesťanské si učitelka nemůže dovolit přijít v minisukni a výstřihu až k pupku, to je společensky nemyslitelné. Běžně uvidíte zahalenou matku a dceru v úzkých džínách nebo takové kamarádky ve škole. Nicméně jsem se nikdy nesetkala, že by se ženy modlily v práci, tvrdily, že doma je to vhodnější. Také i v arab.světě jsou případy, kdy ženu odmítli vzít do práce kvůli šátku - většinou šlo o média či prorežimní firmy. Před pár lety se soudila v Mubároakově Egyptě pilotka dopravního letadla právě kvůli právu nosit šátek.
Osobně mi šátek učitelky nevadí, pokud nebude mít sklon vše horlivě přehánět a dělat ze sebe chudinku, jak mnozí čeští muslimové dělají a za pár let otočí a brojí proti islámu. Naopak nejlepší reakce na takový křik je ignorování a chování se, že se nic neděje. Nezapoměňme, že nyní začne dorůstat u nás první generace dětí muslimů, kteří se k islámu už nebojí hlásit a pokud je nechceme zahnat na okraj společnosti bude lépe jim ukázat, že za určitých podmínek nám jejich islám nevadí.
Pořád lepší pracující muslimka v šátku, než nezaměstnaná muslimka na UP a pobírající dávky!

Anonymní řekl(a)...
28. března 2013 v 22:24  

Myslím si, že na tom ÚP stejně skončí. On je totiž rozdíl muslim a peudomuslim. U této pseudomuslimky, která vzešla z čistě křesťanského prostředí se jedná jen a jen o pózu, která bohužel svědčí o její psychické nevyrovananosti a o hledání něčeho, co tedy pod muslimským šátkem nikdy nenajde.

Anonymní řekl(a)...
28. března 2013 v 23:10  

'Jeden clovek zazvonil u souseda, jestli by se u nej nemohl ohrat, protoze mu uz dochazi drevo. A kdyz rozmrzl, tak sousedovi vynadal, ze topi elektrinou, protoze tim podporuje jadernou energetiku.'
Sedych

Anonymní řekl(a)...
29. března 2013 v 9:08  

28. března 2013 22:05

Evidentně jste nebyla v Afganistanu. Vaše sdělení nejsou pravdivá.

Anonymní řekl(a)...
29. března 2013 v 13:17  

Nedávno dvě takové naivní dívenky zvolili přejezd přes Balúčistán. Jestli se někdy vrátí, doporučuji této čisté duši s muslimským šátkem na hlavě, si s nimi pohovořit.

Anonymní řekl(a)...
29. března 2013 v 13:18  

pardon ...zvolily

Anonymní řekl(a)...
29. března 2013 v 13:55  

A vy jste žili v jakých isl. zemích, kolik muslimů znáte osobně ne jen z vidění či médií? Chcete snad brát vzor islámu Afghánistán či SA, pak skutečně není o čem diskutovat. Mám mnoho kamarádek, které jsou rodilé muslimky a žijí v Arab.zemích, všechny pracují jsou mezi nimi učitelky, lékařky, inženýrky. Některé se zahalují úplně, jiné se oblékají moderně ale šátek by z hlavy nesundaly za nic na světě. Jak říkají, když to děláte kvůli lásce k Bohu nemůžete si ho kvůli tomu, že se to některým lidem nelíbí, sundat, to raději zemřít, ale nezradit své přesvědčení. To může ten, kdo to dělá z donucení nebo je vítr jak plášť a nemá žádné morální hodnoty. Jedna se svěřila, že jí otec nechce zahalenou pouštět ani domů a když se takto rozhodla chodit chtěl závoj na ní zapálit. Dcera jedné vyprávěla, že navzdory červenému diplomu ji odmítly přijmout v Syriatelu. Doslova jí řekli, že jen když sundá šátek, tak ji přijmou. Dnes pracuje v Emirátech. Když strávíte pár měsíců v normální čtvrti a nechováte se jako nadřazený primitiv,tak uvidíte, že na rozdíl od mnohých Evropanů netrpí žádnou nenávistí a nesnášenlivostí. Měla jsem a mám tak možnost poznávat už řadu let, že ve skutečnosti postavení ženy v tomto světě není takové, jak se nám u nás snaží vnutit, závisí hlavně na lidské povaze a mentalitě toho či onoho národa, protože ani nevzdělaný člověk se nemusí chovat špatně, ale sekul. pozápadnělý boháč klidně může svou ženu utlačovat. Je to stejné jako postavení křesťanů, kteří říkají, že hlavním problémem nejsou jejich sousedé muslimové, ale Západní štvavá propaganda a politika, která se pak odráží v nedůvěře vůči křest. menšině. Dává jim nálepku kolaborantů a zrádců, pak stačí nějaký provokatér a vždy se najde skupina lidí, která si potřebuje vybít své hormony. Mnohé z kamarádek mají kolegyně křesťanky a nemají s jejich vírou problém, stejně jako jít ke křesť. doktorovi. Těch extrémů, kteří nesnáší nejen křesťany, ale i ostatní muslimy, kteří s nimi nesouhlasí, není až tolik, jenže díky médiím jsou nejvíc slyšet a vidět. I sekularismus obohacený o různé svobodyje ideologie, která je vnucována ostatním, v podstatě v jejím jménu už několika generacím, byli vymyty mozky a s tím i v podstatě morální hodnoty. Z křesťanství známe tak akorát to, co je materiálně uchopitelné vánoce, velikonoce a ještě pohanského původu, takže o nějaké ochraně křest. evr. tradice, což je především určité duchovno, morálka nemůžeme mluvit, když to neznáme a ve skutečnosti tím pohrdáme.

Anonymní řekl(a)...
29. března 2013 v 14:45  

Myslím, že muslimka by do takových oblastí vůbec necestovala. Navíc má cestovat pouze ve skupině nebo s manželem. Ale kdo věří na osud, tak ví, že když to má napsáno, že dnes má zemřít, tak zemře i v posteli. Nicméně připomnělo mi to iráckou novinářku mimochodem také v šátku, kterou zabili extremisté v Iráku, která dělala reportáže z míst, kam se i muži báli a veřejně vystupovala proti sektářskému násilí. Spíše o těchto ženách bychom měli psát než o bulvárních nesmyslech.

Unknown řekl(a)...
29. března 2013 v 14:49  

Ano, je to fundamentalistka. Když se do toho začalo šťourat, reagovala kecama o džihádu, je členkou skupiny Šaría pro Česko atd. Ale to vám sluníčková politicky korektní ČT nepoví. Link na důkazy zcela jednoznačně dokládající výše uvedená tvrzení: http://uloz.to/xx9svas/prilohy-zip

Anonymní řekl(a)...
29. března 2013 v 14:49  

Ano, je to fundamentalistka. Když se do toho začalo šťourat, reagovala kecama o džihádu, je členkou skupiny Šaría pro Česko atd. Ale to vám sluníčková politicky korektní ČT nepoví. Link na důkazy zcela jednoznačně dokládající výše uvedená tvrzení: http://uloz.to/xx9svas/prilohy-zip

Anonymní řekl(a)...
29. března 2013 v 15:21  

Vážený pane
na ulož může dát, kdo chce, co chce větně tajné služby a pak sondovat reakce. Co je tedy ta fundamentalistka - al-Kaida či co?
Fundamentalista může být i věřící křesťan, když svou víru bude praktikovat.
No opět je zde ten problém, že rodilý muslimové používají slovo džihád strašně často aniž by tím mínili náb. podtext. Většinou ve smyslu překonávání nějakých překážek či sama sebe. Třeba ve snaze zbavit se zlozvyku jako je kouření či lenosti ráno vstávat na modlitbu, ale i do práce. Až pak je to ve významu boje za ušlechtilé cíle což může být třeba boj za vlast, za nějaká práva nebo samozřejmě za islám. I o dítěti se říká je li pilné, že je mudžtahid. Toto slovo má spoustu variant a užití, které většinou nemá žádný negativní podtext ve smyslu hurá a jdeme vraždit nevěřící. Tento podtext mu dal pouze Západ a pár fanatiků se toho chytlo.

Anonymní řekl(a)...
29. března 2013 v 16:00  

Stále zaměňujete muslimy a pseudomuslimy. Proti muslimům, kteří vyrostli v muslimském prostředí, vědí, co islám obnáší atd. nic nemám. Prostě věř, ale komu věříř měř. Ale pseudomuslimové vzešlí z křesťanského prostředí, kteří v islámu hledají jakési jsoucno či co, jsou mi krajně podezřelí. Jak jsem zde již jednou napsal, nemůže se jednat o nic jiného než o psychicky nevyrovnaného jedince, který vlastně neví, co chce od života. Jenže takovým lidem nepomůže ani sobotářství, ani judaismus, ani islám, ani zen budhismus a kdovíco ještě. Nicméně k výchově dětí bych tato jedince moc nepouštěl. Jsou to lidé, od kterých nevíte, co čekat, oni to totiž většonou nevědí ani sami.

Anonymní řekl(a)...
29. března 2013 v 16:12  

A vy jste žili v jakých isl. zemích

Afganistan - 6 měsíců, manželka - Somálsko 2 měsíce. Opravdu tam "křižáky" nevítají chlebem a solí. Oněch zemí, kde platí šaria, je nějak více.

Anonymní řekl(a)...
29. března 2013 v 16:23  

Tresty podle práva šaría - ukamenování, bičování nebo useknutí ruky.


Běžná praxe nejméně v desítce muslimských zemí !!!

Anonymní řekl(a)...
29. března 2013 v 16:27  

Když počátkem roku podala ve Frankfurtu nad Mohanem mladá Maročanka návrh na rozvod s tím, že ji manžel soustavně bije, zdálo se být vše předem rozhodnuto. V březnu ale přišlo překvapení – podle soudu nevzniká bitím důvod k rozvodu. Německá soudkyně je toho názoru, že korán bití ženy připouští, a s tím by prý měla každá muslimka před uzavřením manželství počítat.

Anonymní řekl(a)...
29. března 2013 v 16:37  

A co vraždy cti spáchané na „neřestných“ sestrách nebo odhlašování dcer z hodin tělocviku pro údajnou bezbožnost této školní povinnosti – to vše jsou důkazy, že mají radikální muslimské rodiny problém s akceptací morálních a právních hodnot. Jak třeba paní "učitelka" přistupuje k hodinám plavání? Osobně odmítám, aby mé děti vyučovala.

Anonymní řekl(a)...
29. března 2013 v 17:10  

Chodíte do válečných a nejchudších částí islámského světa, kde je na prvním místě kmenová tradice a pak islám (otázka je jakého vzdělání dosáhl ten, který v nějaké zapadlé vísce ho káže. Patrně jediným vzděláním bude memorování arab. Koránu, což se podobá našim konvertitům) a chcete jejich obyvatelstvo prezentovat jako běžného muslima? Znám jednu Afgánku, která si nemohla vzít Araba ač oba muslimové i když zde studovala a rodina byla daleko, protože její rodina prostě řekla, že ne. Jinak problém těch pseudo a to mohou být i muslimové narození v musl. rodině v Evropě, ale v takové, která buď se snaží žít evropsky, ale její dítě zjistí, že pro většinu je stejně "špinavej muslim", nebo slepě dodržuje tradice své země často v rozporu s islámem. Hlavní jsou peníze a předvádění se v rodné zemi, že mám na to si postavit vilu, trošku jako u nás. Jenže děti dorostou nedostanou práci, není na lux.značk.oblečení a mobily a ještě by měly živit staré rodiče a mít nějaké povinnosti, ke kterým je rozhodně západní školství a prostředí nevedlo, tak hup bud do zločinu nebo extrémního islámu, protože je to jednoduché řešení bez přemýšlení a práce. Konvertité jsou na tom často podobně a bez předešlých informací a znalostí včetně arabštiny se snadno stávají obětí všech možných extrémních variant aniž by znali pravou podstatu víry, kterou přijali a kterou horlivě propagují. Ne všichni mnozí nejdřív islám studovali či v zemích pobývali, takže na Západě k islámu konvertují i vědci či diplomaté. Prostě jak říkají když chce Bůh budeš muslimem, protože je to ostud, ale když tě budou nutit lidé tak nebudeš. Je to stejné jako my když muslimy nutíme k sekul. a pak se divíme,že většinou jejich reakce je uzavření se do vlastního náboženství a jeho agresivní obrana. Ten co chce být sekularizován přijde sám bez nucení.
Jinak šaría je součástí zákoníků ve většině musl.zemích. Pokud běžný muslim hovoří o šaríe, pak hovoří o rodinném právu. Což pak praktikuje většina i v Evropě tak, že se berou nejdříve v mešitě a pak na úřadě, jinak je pro ně svazek neplatný.
Nicméně se nezdá že by v SA chodilo tolik lidí bez rukou. Že by to fungovalo lépe než pár měsíců vězení? Když něco zapomeneta na lavičce, tak i za několik hodin to tam nebo v nejbližším obchodě najdete. Mě se to stalo s foťákem.Viděla jsem kamarádku jak seřezala kluka, který domů přinesl nějakou hračku. Musel jít a vrátit ji tam, kde ji našel, protože nesmí si brát cizí věci i opuštěné to je už krádež. Jenže takto to funguje už jen málokde. Myslím, že slušný a poctivý člověk se asi nemusí bát toho, zda je za krádež useknutí ruky, za vraždu či znásilnění trest smrti, naopak ví že člověk, který za opakovanou bezdůvodnou krádež přijde o ruku resp. od zápěstí dolů, už asi znovu krást nebude. Možná proto se slušní muslimové tolik šaríe nebrání, ale na to musí být důvěryhodná autorita. Existuje taková? Myslím, že ani u nich ani u nás jen stěží najít takovou poctivou a spravedlivou autoritu. Proto se v islámu považuje funkce soudce za tu nejhorší, co do odpovědnosti. Pokud ale soudy chrání vládu a mafii a nikoliv občany, tak už je strach na místě a spíše přijde k újmě obyčejný člověk a než skutečný lotr jako u nás.

Anonymní řekl(a)...
29. března 2013 v 18:17  

A černá kronika a oblíbené vraždy ze cti. U nás velká část lidí už čest nezná, takže se tomu u říká vraždil v afektu či ze žárlivosti třeba i nevlastní dceru manželky a jen se podívejte, co toho v našich novinách je a předkládá to al-jazeera nebo al-arabía jako stereotyp zvrhlého Evropana, který rozdupe 15holku z diskotéky? Vraždy ze cti nejsou součástí islámu, ale mentality. Často vraždí ti, co žijí evropským stylem a s islámem mají společné jen jméno třeba Turci, Kurdové, můžou to být lidé pařící k různým sektám alawité. Důvod je ve skutečnost hlavně sektářský neboť svatby mimo sekty jsou nevítané. Hodně jsem o tom četla a velká část pachatelů měli od prakt.normálního muslima velmi daleko, takže otázka zní, zda si jen nechtěli napravit pověst a ukázat se jako frajeři či neléčili svůj komplex.Jeden arab. křesťan mi jednou dost přesvědčivě řekl, že kdyby si chtěla vzít jeho dcera muslima či nearaba raději ji zabije. Znám případ muže, který od sekty konvertoval k sun.islámu a teď se bojí vrátit do své rodné zemi, aby ho nezabili. V části Egypta je zvyk, že pokud někoho i omylem zabijete, tak jeho rodina pošle člověka, aby zabil z vaší rodiny toho nejlepšího a nejvzdělanějšího a pak se roztočí spirála pomsty, před kterou vás neochrání ani policie či útěk do Evropy. Pokud by byla vražda ze cti typickou součástí života a vraždila se každá žena, která chodí s klukem, pak by jistě v isl.zemích zásadně ubylo populace. Dnes to mnozí nejen mladí obchází tzv. dočasnými sňatky, které jsou legální u šíy ale sunnité je zavrhují, protože nedostatečně chrání práva ženy. Často tak boháči zneužívají chudé dívky z chud. předměstí, protože pak při rozvodu muž ženě nemusí nic platit. Také za zamyšlení stojí to, že v mnohých musl.zemích, když nemáte mužský doprovod do porodnice, tak zavolají policii, když potratíte a žádáte o zákrok, musíte mít svolení manžela jinak vás neošetří, což pak se dotýká i těch žen, které se ničeho nedopouštějí. A nejsou to vždy země kde platí výhradně šaría. I v rel. sekul. Sýrii potřebovala žena svolení manžela, že může vycestovat.
Takže rozhodně mně nemusíte žádné mediální výplody předhazovat. Každopádně mi těžko můžeme spolehlivě řešit problémy muslimů, když jim v podstatě nerozumíme. U nás je problém v rodině, tak se hned řeší rozvodem, ale muslimové se snaži vyjednávat a dojít k podstatě problému či nápravě až když není řešení, tak se lidé rozvádí. A navíc oba mají vždy za sebou rodinu, která by je měla podržet. Jenže u nás už jsme tak zblblí, že když tady muslimka u soudu řekne, že jí manžel muslim týrá, pak soud věří ženě a ne muži. Znám takový případ a manžel má zakázán veškerý kontakt s manželkou a dětmi. Ale že to byla mrcha, to prostě dánský soud přehlédl, neboť přeci pro nás platí pravidlo muslim-muž je vždy násilník a muslimka chudinka, takže rozhodl humanitně ve prospěch matky asi jako u nás. Ale třeba taková Egyptanka klidně jednu ubalí chlapovi v autobuse, když ji obtěžuje někdo v autobuse nebo řezníkovi, který jí zabalil zkažené maso.

Anonymní řekl(a)...
29. března 2013 v 19:07  

u nás na dvou zš je to naopak máme muslimské dívky. Díky bazénu je plavání po celou škol.docházku. Mají hodiny jindy a pokud ne tak jí učitelka nabídla chodit v hodinách, kdy nejsou na bazénu holky společně s kluky. A v MŠ není přeci plavání povinné.
V druhém případě přijeli rodiče s dcerami ze Sýrie, mladší a hlavně starší na hodiny TV chodí normálně a ředitelka jí nabídla že se může převlékat v jiné místnosti. Matka je křesťanka (20let tam spokojeně žije a nikdo z ní ještě muslimku neudělal) a starší dcera nosí šátek a měla ze zdejší školy naprostou hrůzu, že bude muset šátek sundat, ale vrátit se nemají kam. Prostě všechno jde, když je vůle.
Nicméně po třech měsících už ví o islámu skutečně tolik, aby mohla šátek nosit? Nevím, ale v tom případě ví také, že je fatwa, že žena může šátek v práci odložit, pokud pracovat z ekon. důvodů musí a nemůže se šátkem. To se týkalo hlavně Francie. Ale jinak pro ženy, které ho nosí z vlastního přesvědčení, je prostě naprostá potupa, když by ho musela sundat skoro jako by se jí někdo pokusil znásilnit. Až takto to muslimky cítí. Manželka známého raději zůstala ve své rodné zemi, aby nemusela niqáb z obličeje sundavat, jak chtěl její manžel. A to za studií také chodila v krátkých sukních, ale pak se naučila na zpamět Korán a celá se zahalila.
Jinak jeptiška ve škole? Mně by nevadila pořád lepší než když dítě musí malovat o výtvarce hřbitov s náhrobky a kostelem, aby se seznámilo s etapou života a tou je smrt.Skutečně zajímavé pojetí výuky. Alespoň by také děti věděli, že jsou tady lidé, kteří mají jiné hodnoty než mobily a značkové oblečení a že s nimi mohou normálně mluvit, diskutovat atd. Že to nejsou žádní inkvizitoři a suchaři. A pak bychom se mohli ohánět ochranou křesťanských hodnot.
Jinak některé muslimky si už dnes berou i nemuslimy většinou Francouze a to hlavně ty z Magribu. Možná jde spíše o to, že mají podobnou mentalitu. Jak takové manželství funguje jsem se zatím spolehlivě nedočetla.

Anonymní řekl(a)...
29. března 2013 v 20:20  

Jinak některé muslimky si už dnes berou i nemuslimy většinou Francouze a to hlavně ty z Magribu.

jenže to budou asi takové muslimky, jako je většina Čechů křesťany, nemyslíte?

poste.restante řekl(a)...
29. března 2013 v 20:57  

U nás máme přísloví:
"Poturčenec horší turka."
Pravda, vztahovalo se původně na janičáře, tedy elitní vojáky nemuslimského původu, často unesené a zavlečené slovanské chlapce. Ale myslím, že dnes toto přísloví nabývá na aktuálnosti.

Pytlik Blaha řekl(a)...
29. března 2013 v 22:10  

To jsou teda věci. Katoločtí kněží zneužívali děti, nacističtí pohlaváři byli milující otcové od rodin, jiní v zájmu světového míru vyvražďovali svoje občany. Někdo v zájmu vlastní cti zabije vlatní dítě. Jiný nechá nebožáka strádat, i když jej trpící žádá o ukončení té bědnosti. A co když ten cnostný rodič je přesvědčen, že jedině tak přijde hanebný potomek do nebe. A tamten nechá v zájmu vyšších mravních principů zrodit nebožátko, které bude mít očistec už na zemi.
Co je správnější? Ctít zákony nebo etické principy. A které jsou ty pravé? Boží nebo lidské?
V každém případě, budu-li chtít navštívit pravoslavný chrám, obleču si dlouhé gatě. A půjdu-li na návštěvu do židovské rodiny, nevezmu jako prezent mísu jitrnic a demijonek sliovice.
A v dalším případě jsem radši, má-li někdo na čele vytetovány třeba zkřížené hnáty a já vím, co od něj čekat, než když se na mne někdo culí a pak mne jinému udá. Probíral jsem se tuhle archivem, a zase jsem si uvědomil, kolik "slušných" občanů běhá po světě, a kolik jich pořád vysedává v kanclech. Co si myslet o obyvatelstvu, které si zvolí lháře. Co si myslet o úřednících, pro které je kritériem pravdy četnost svědků.
Právo šaría neznám, nerozumím mu. Co si ale myslet o našem právu, které dává více šancí zločinci než jeho oběti.
Co si myslet o hlavě státu, která klidně řekne, že když si usmyslí, nechá propustit všechny vězně, a to jenom proto, že ústasvodárci nepočítali s tím, že se o ústavu může opírat i sebestředný panák a že mu to pár ňoumů posvětí.

Anonymní řekl(a)...
30. března 2013 v 0:09  

Myslím, že nebudou až tak poevropštělé, protože i arabský ateista či sekularista nikdy není tím ateistou v záp. smyslu. Znám případ takové libanonské rodiny,jejichž dcera studovala v Anglii a vdala se tam, ale i když nikdo islám nepraktikuje, žijí jako Evropané, musel manžel formálně konvertovat, jinak by se svatbou rodina nesouhlasila. Jenže v Magribu často rodiny přihmouří oko, protože se jejich holky uchytí v Evropě a domů pošlou peníze. Navíc některé národy díky kolonializaci stále neví zda jsou víc Francouzi nebo Arabové, a často se nedokážou začlenit ani do jedné společnosti a k tomu navíc přispívá to, že francouzsky často mluví lépe než arabsky.
Rodilý muslim má každopádně výhodu zakotvuje islám ve svých národních a kulturních podmínkách, zatímco většina konvertitů, pokud si za svou nevezme něco z takové kultury a nezná jazyk zůstává ve vzduchoprázdnu. Nezná arabštinu ani další jazyky, nemá tudíž svou vlastní literaturu, hudbu, malířství prostě nic a tak se upíná k té "nejčistější" variantě islámu osvobozené od jakýchkoliv nánosů čehokoliv a v tu chvíli všechno je pro něj zakázané, jediné řešení je šaría a ke všem se staví negativně a to i k těm rodilým muslimům a zvláště k Arabům,protože zase pro ně sice bude vítaný, ale díky špatným zkušenostem s těmito rychlokvašenými konvertity bude zde určitá nedůvěra. Dnes už ani většina vzdělaných a slušných muslimů konvertitky nechce. Mimochodem Velkolepé století běželo i na arab. kanálech a jen poznámka většiny rodilých muslimů byla, že Osmanskou říši zničily právě východní otrokyně. Je to směšné, možná ano možná ne.

Anonymní řekl(a)...
30. března 2013 v 8:07  

Doposud tady nebyla debata o státním terorismu v podání státu Iran. Nechci se dožít toho, že mně spadne na hlavu íránská jaderná bomba. Chtějí nás vymazat z mapy jen kvůli tomu, že jsme křesťané? Podobný problém vidím v Pákistánu. Chtějí snad vymazat Indii z mapy světa jen kvůli hinduismu? V případě válečného konfliktu bude muset i ten nejslušnější příznivec islámu vzít do ruky pušku a jít vraždit. Ostatně to vidíme dnes a denně v Sýrii. A co války mezi Iranem a Irákem ve kterých padlo přes jeden milion muslimů. A co současné Mali,... Tím jsem jen chtěl říci to, že každý fanatismus při šíření "víry" je nebezpečný a že v případě jakéhokoliv konfliktu ve společnosti se musíte postavit na jednu nebo druhou stranu, třeba v rámci Vaší víry na stranu vrahů.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.