Dočasné znefunkčnenie systému ako cesta k jeho náprave.
Z článku Saskie Repčíkové na jejím blogu na blog.etrend.sk vybíráme:
Čo sa môže školstvo od hacktivistov naučiť?
Hackeri nám rôznymi spôsobmi ukazujú, ako sa bojuje o to, čo chcú dosiahnuť. Minulotýždňový najväčší hackerský útok v Česku cvične ukázal, čo sa môže stať, ak sa vlády budú ďalej pokúšať regulovať a limitovať internet.
Dôležité je, čo takýto útok môže znamenať pre školstvo, ktoré čelí ešte väčšej vynútenej regulácii, štátnemu dirigizmu a deliberalizácii. Môže sa totiž stať, že vo veku hacktivistov 14 + (ak by rodičia za to nemali trestnú zodpovednosť), by onedlho dnešné deti mohli hacknúť školy a jednoducho ich znefunkčniť tým, že do nich zopár týždňov neprídu. Prípadne sa im tak nabúrajú do systému administrácie známok, že sa už nikdy nikto nedozvie, že za to dostali trojky zo správania. Neverte, že to nedokážu. A to by bola iná panika, väčšia než všetky výhražné, ostré, štafetové aj vnútorné celoživotné štrajky učiteľov dohromady.
Přečtěte si: Hacknime školstvo!
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
No zda se, ze obava z hacknuti skol je ponekud prehnana. Cilem hackera je ziskat kontrolu nad cizim fungujicim systemem. To vsak v pripade nezanedbatelneho procenta domacich skol neni splnena podminka, protoze o funkci se neda mluvit. Take byva zamerem hackera ( i kdyz ne castym) osobni prospech. Pak by jedinymi hackery mohli byt ti zaci, kteri se ve skole opravdu a svym vlastnim pricinenim neco naucili - i pres veschny prekazky systemu.
Kdyby chtel vsak skolstvi hacknout nekdo z ucitelu, pak by to byl opravdu zlovolny cin, protoze by slo o insidery.,.
Ještě jedna souvislost mě napadá. Aktivity hackerů bohužel vyvolávají snahu internet regulovat. Proto vůbec nepřichází v úvahu, abychom jakékoli protizákonné činy veřejně podporovali. Tedy pouze do té doby, dokud se z nás nestanou revolucionáři. Někdy si tak proti své vůli připadám. Pravá revoluce ovšem nebývá sametová!
Vzpomínám si, jak jsem na své alma mater získával znalosti o správě systému Novell. Vlezl jsem do adresáře \Public a zkoušel spustit jednotlivé soubory *.exe. Předpokládal jsem při tom, že pokud mohu svou činností něco způsobit, pak je to chyba správce, který systém patřičně nezabezpečil. Podotýkám, že uvedený postup žádný provozní řád nezakazoval, což jsem si předem ověřil. Získal jsem tak zkušenosti, které jsem jen o půl roku později uplatnil v reálné praxi.
K článku jednu poznámku. Nechci podceňovat naše žáky, ale předpokládám, že nabouráním se do databáze známek by mohli získat spíše trojkaři a horší, kteří toho ale nebudou schopni. Takže nebezpečí tohoto typu hrozí spíše od jedničkářů, pracujících za úplatu. :-)
Představa, že žáci znefunkční školy tím, že do nich nepřijdou, je také vcelku zábavná.
V duchu příspěvků kolegy Blahy bych napsal, že mi žáci při výuce nepřekáží a vlastně je k tomu ani nepotřebuji. :-)
P.S.: Jak se zapíše do třídnice hodina, pokud chybí všichni žáci?
Bořivoj Brdička: Zdvihl jsem obočí u teze, že aktivity hackerů vyvolávají snahu internet regulovat. Tak to přece není. Pokud tam nějaká vazba je, tak právě opačná. Snahy regulovat tu budou s hackery i bez nich. Regulace internetu, tedy zákonné předpisy pro provoz na internetu, z principu věci nemohou hackery nijak ovlivnit, ti už se za hranicí zákona bez problémů pohybují (i když zdaleka ne stále). A za třetí, právě státní celky, tedy nositelé snah o regulaci internetu, disponují patrně nejnebezpečnějšími (co do schopností), ehm, hackerskými pracovními skupinami.
Netvrdím, že máme podporovat nelegální aktivity, jen upozorňuji na záměnu příčiny a následku ve dvojici hacking a regulace.
Dále, hacking přece může fungovat i legálně. Pokud si děti na svou stávku zajistí omluvenku... :-) Spíš ale doufám, že by snad přišli s elegantnějším a konstruktivnějším nápadem.
(jízlivě bych mohl dodat: třeba by se mohli začít opravdu učit. Kdoví, jestli je na to náš systém ještě vůbec připraven...)
Vďaka za Vaše inšpiratívne komenty. V skutočnosti ide o hacktivizmus, teda o aktivity, ktoré smerujú k znefunkčneniu systému jeho nahradením. Programátori používajú výraz Alter. V tomto prípade ide o aktivity, ktoré nahradzujú nefunkčné súčasti vzdelávacieho systému. Viac sa dočítate v celom článku. Citovaný úryvok aj názov sú trochu prehnané, uznávam, ale je to blog a jeho cieľom je najmä vyjadriť názor, než byť exaktne presný. To len na vysvetlenie. Autorka.
Okomentovat