4. 4.: Kulatý stůl SKAV na téma: "Jak máme ověřovat, co se děti ve školách naučily?"

Wednesday, March 27, 2013 ·

Kulatý stůl ke vzdělávací politice za podpory Nadace Open Society Fund Praha se koná ve čtvrtek 4. dubna 2013 od 10 hodin v aule ZŠ Vodičkova 22, Praha 1.


Cílem kulatého stolu je hledat odpovědi na otázky:

  • Jak lze ve vzdělávání hodnotit jiné oblasti než znalosti?
  • Jak se mohou děti dozvídat, co se ve škole naučily?
  • Co chceme a můžeme hodnotit?
  • Jak můžeme poznat, že žák dosahuje cílů vzdělávání?
  • Komu hodnocení ve škole slouží?

Pozvaní panelisté:

  • PhDr. Lucie Dobešová, psycholožka a lektorka Respektovat a být respektován,
  • Mgr. Petr Kubala, facilitátor a trenér, Prázdninová škola Lipnice, Česká cesta, s.r.o.,
  • Mgr. Anne-Marie Matthijsen, ředitelka holandské školy Stichting Nederlands Onderwijs Praag,
  • PhDr. Eva Micková, metodička a konzultantka RPIC-ViP, s.r.o.,
  • Mgr. Bc. Jiří Trunda, ředitel ZŠ Vratislavova, Praha 2, pracovník Centra školského managementu Pedagogické fakulty UK,
  • Mgr. Ivana Zejdová, učitelka na Waldorfské škole Semily.

Moderuje: Tomáš Feřtek, EDUin, o.p.s.

Kulaté stoly jsou pořádány v rámci kampaně Česko mluví o vzdělávání. Do diskuze bude tentokrát zapojeno aktivně i publikum. Těšíme se na vaši účast!

2 comments:

Pytlik Blaha said...
March 27, 2013 at 9:23 AM  

Jak se mohou děti dozvídat, co se ve škole naučily?

Vzhledem k trvajícímu trendu, že dítě ve škole nesmí zažít neúspěch, aby neutrpěla jeho psychika, bych v této oblasti na pilu moc netlačil.
Ani se neodvážím domyslet, co by to s neustále hýkajícím Semerádem udělalo, kdyby se od někoho dozvěděl, že je ale úplně blbej a prognóza je spíše beznadějná.
Jakkoli jsem zastáncem pozitivního hodnocení, tedy "přičítání" bodů za aktivity v souladu se zadáním pracovního úkolu, při hodnocení poukazuji i na nedostatky a chyby, čím žákům vlastně sděluji, co se nenaučili.
Ostatně neměla by otázka znít "jakých ve škole nabyly (děti) kompetencí"? Nezapomínejme na to. Školní inspekce je bdělá.

Anonymous said...
March 27, 2013 at 11:57 AM  

Je jedno, co se deti nauci, hlavne, aby to bylo aspon na ctverku...

Dnesni zazitek: 4,4 - 7,8 = 90
A dotycny zak proste musi dostat ctverku.

V osme tride.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.