4. 4.: Kulatý stůl SKAV na téma: "Jak máme ověřovat, co se děti ve školách naučily?"

středa 27. března 2013 ·

Kulatý stůl ke vzdělávací politice za podpory Nadace Open Society Fund Praha se koná ve čtvrtek 4. dubna 2013 od 10 hodin v aule ZŠ Vodičkova 22, Praha 1.


Cílem kulatého stolu je hledat odpovědi na otázky:

  • Jak lze ve vzdělávání hodnotit jiné oblasti než znalosti?
  • Jak se mohou děti dozvídat, co se ve škole naučily?
  • Co chceme a můžeme hodnotit?
  • Jak můžeme poznat, že žák dosahuje cílů vzdělávání?
  • Komu hodnocení ve škole slouží?

Pozvaní panelisté:

  • PhDr. Lucie Dobešová, psycholožka a lektorka Respektovat a být respektován,
  • Mgr. Petr Kubala, facilitátor a trenér, Prázdninová škola Lipnice, Česká cesta, s.r.o.,
  • Mgr. Anne-Marie Matthijsen, ředitelka holandské školy Stichting Nederlands Onderwijs Praag,
  • PhDr. Eva Micková, metodička a konzultantka RPIC-ViP, s.r.o.,
  • Mgr. Bc. Jiří Trunda, ředitel ZŠ Vratislavova, Praha 2, pracovník Centra školského managementu Pedagogické fakulty UK,
  • Mgr. Ivana Zejdová, učitelka na Waldorfské škole Semily.

Moderuje: Tomáš Feřtek, EDUin, o.p.s.

Kulaté stoly jsou pořádány v rámci kampaně Česko mluví o vzdělávání. Do diskuze bude tentokrát zapojeno aktivně i publikum. Těšíme se na vaši účast!

2 komentářů:

Pytlik Blaha řekl(a)...
27. března 2013 v 9:23  

Jak se mohou děti dozvídat, co se ve škole naučily?

Vzhledem k trvajícímu trendu, že dítě ve škole nesmí zažít neúspěch, aby neutrpěla jeho psychika, bych v této oblasti na pilu moc netlačil.
Ani se neodvážím domyslet, co by to s neustále hýkajícím Semerádem udělalo, kdyby se od někoho dozvěděl, že je ale úplně blbej a prognóza je spíše beznadějná.
Jakkoli jsem zastáncem pozitivního hodnocení, tedy "přičítání" bodů za aktivity v souladu se zadáním pracovního úkolu, při hodnocení poukazuji i na nedostatky a chyby, čím žákům vlastně sděluji, co se nenaučili.
Ostatně neměla by otázka znít "jakých ve škole nabyly (děti) kompetencí"? Nezapomínejme na to. Školní inspekce je bdělá.

Anonymní řekl(a)...
27. března 2013 v 11:57  

Je jedno, co se deti nauci, hlavne, aby to bylo aspon na ctverku...

Dnesni zazitek: 4,4 - 7,8 = 90
A dotycny zak proste musi dostat ctverku.

V osme tride.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.