Kulatý stůl ke vzdělávací politice za podpory Nadace Open Society Fund Praha se koná ve čtvrtek 4. dubna 2013 od 10 hodin v aule ZŠ Vodičkova 22, Praha 1.
Cílem kulatého stolu je hledat odpovědi na otázky:
- Jak lze ve vzdělávání hodnotit jiné oblasti než znalosti?
- Jak se mohou děti dozvídat, co se ve škole naučily?
- Co chceme a můžeme hodnotit?
- Jak můžeme poznat, že žák dosahuje cílů vzdělávání?
- Komu hodnocení ve škole slouží?
Pozvaní panelisté:
- PhDr. Lucie Dobešová, psycholožka a lektorka Respektovat a být respektován,
- Mgr. Petr Kubala, facilitátor a trenér, Prázdninová škola Lipnice, Česká cesta, s.r.o.,
- Mgr. Anne-Marie Matthijsen, ředitelka holandské školy Stichting Nederlands Onderwijs Praag,
- PhDr. Eva Micková, metodička a konzultantka RPIC-ViP, s.r.o.,
- Mgr. Bc. Jiří Trunda, ředitel ZŠ Vratislavova, Praha 2, pracovník Centra školského managementu Pedagogické fakulty UK,
- Mgr. Ivana Zejdová, učitelka na Waldorfské škole Semily.
Moderuje: Tomáš Feřtek, EDUin, o.p.s.
Kulaté stoly jsou pořádány v rámci kampaně Česko mluví o vzdělávání. Do diskuze bude tentokrát zapojeno aktivně i publikum. Těšíme se na vaši účast!
2 komentářů:
Jak se mohou děti dozvídat, co se ve škole naučily?
Vzhledem k trvajícímu trendu, že dítě ve škole nesmí zažít neúspěch, aby neutrpěla jeho psychika, bych v této oblasti na pilu moc netlačil.
Ani se neodvážím domyslet, co by to s neustále hýkajícím Semerádem udělalo, kdyby se od někoho dozvěděl, že je ale úplně blbej a prognóza je spíše beznadějná.
Jakkoli jsem zastáncem pozitivního hodnocení, tedy "přičítání" bodů za aktivity v souladu se zadáním pracovního úkolu, při hodnocení poukazuji i na nedostatky a chyby, čím žákům vlastně sděluji, co se nenaučili.
Ostatně neměla by otázka znít "jakých ve škole nabyly (děti) kompetencí"? Nezapomínejme na to. Školní inspekce je bdělá.
Je jedno, co se deti nauci, hlavne, aby to bylo aspon na ctverku...
Dnesni zazitek: 4,4 - 7,8 = 90
A dotycny zak proste musi dostat ctverku.
V osme tride.
Okomentovat