Pomozte zpřístupnit videa Khan Academy českým dětem – hledáme dobrovolníky pro překladatelský maraton. Cílem překladatelského maratónu je během jediného dne přeložit co nejvíce videí.
Pořadatelé připraví pro účastníky oběd a v průběhu akce bude k dispozici občerstvení. Uvítají také, když se na závěr zúčastníte i neformální afterparty. Nebojte se, s překlady bude pomáhat jazyková škola Tandem.
Vítáni jsou i studenti středmních škol, kteří umí anglicky, a samozřejmě největší zájem je o učitele!
Můžete si s sebou vzít svůj laptop, ale není to nezbytné. Prosíme, vezměte si sluchátka (nějaká zajistíme, ale nebude jich dostatek).
Za účast bude udílen i certifikát!
Spoluorganizátorem akce je Fakulta informačních technologií ČVUT v Praze, která poskytne pro překladatelský maraton své prostory a technické vybavení.
Podrobnosti naleznete na srazy.info/khanova-skola-1-prekladatelsky-maraton/3223
Více o překladu najdete na khanovaskola.cz/dobrovolnici/preklad.
23. 3.: Khanova škola: První překladatelský maraton
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Projekt Khan Academy je mimořádný a záslužný. Jsem jeho velkým obdivovatelem. Dobrovolníci, kteří se zapojí do překladů videí zaslouží uznání. Pevně doufám, že projekt zůstane i v ČR věrný původním Khanovým ideálům.
Miloš Šmilňák
http://cs.wikipedia.org/wiki/Khan_Academy
Představujete si ty ideály pane Šmilnáku nějak takhle:
Khan academy vyplatí maloobchodní provizi 20% (30%) na bankovní účet konkrétní osoby, která podepsala Dohodu o provedení práce. Použití vyplacené provize je zcela volné, je to legálně vyplacená, zdaněná odměna za zprostředkování prodeje MUP Vaší ZŠ.
Viz http://www.ceskaskola.cz/2013/03/jan-wagner-causa-111-tablet-school.html
Ne :))
Přečtěte si tohle, bez zloby a zášti:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Khan_Academy
Nebylo by lepší ukázat dětem, že některé hodnoty jim nikdo nepřinese na talíři a budou pro jejich dosažení muset něco udělat. Khan mne zajímá, a proto již dávno sleduji jeho dílka v angličtině. Není to ten jazyk, který se naše děti povinně učí již od třetí třídy? Spousta lidí se v téhle zemi naučila anglicky právě proto, že Radio Luxembourg nikdo nepřekládal. Slovníky byly chabé, ale touha po vědění veliká. Dnes už by nestačilo ani Khan Academy zakázat. Pořád mi uniká cíl jazykové výuky na českých školách. Druhý cizí jazyk budeme prý učit proto, aby si děti čuchly. Což je naučit alespoň ten první - anglický.
Absolutně s Vámi souhlasím. Známe poměry v severských zemích, kde nedabují filmy a všichni mluví anglicky. Co se týče Khana, jde o specifickou angličtinu. Můj názor je, že zejména pro první stupeň ZŠ budou překlady velkým přínosem. M. Šmilňák
Hrozné je, že ČR je v ovládání cízích jazyků na 19. místě v Evropě. Nezachraňuje to ani mladá generace. Jsem pro cokoli, co pomůže zvednout jazykové znalosti. Zvýhodnit zahraniční studijní pobyty, více je zohlednit při získávání pracovních míst, atd. - ať mají děti už na ZŠ nějakou motivaci. Každá podobná akce a podpora jazykových dovedností je chvályhodná.
Dokud mladý člověk nepobývá nějaký čas v zahraničí, pracovně, neví o životě nic, má jen zkreslené názory našeho českého podpokličkismu a švejkismu. Čím dál víc studentů si to uvědomuje, ale chybí jim solidní základy jazyka.
Co se týče Khana, jde o specifickou angličtinu.
Kdo Khana zná, ví, že velmi srozumitelnou angličtinou a navíc je porozumění cizímu jazyku podpořeno velmi jednoduchým a skvěle vstřebatelným výkladem. Na každou angličtinu (cizí jazyk) je třeba se nejprve "vyladit" a vědět o tom, že je to třeba umět a natrénovat si to.
Já bych zase viděl využití spíše pro druhostupňaře a starší a pokud to bude vždy až po českém výkladu jako nabídka jiného pohledu a způsobu výkladu, pak bude porozumění o to snazší. Ale možná je můj pohled zkreslený tím, že jsem jazykář. Díky panu Khanovi dnes umím vysvětlit, co je algebra.
Khanova škola se snaží zprostředkovat videa českým dětem, učitelům i rodičům. Kdo radši angličtinu, nechť prosím využije: khanacademy.org - původní videa mazat nebudeme ;-)!
Co se týče "provizí" pan Anaonymní je úplně mimo. Web tvoříme a překládáme bez nároku na honorář, videa Khan Academy jsou pod licencí: creative commons (BY-NC-SA), takže zisk z nich je nelegální.
Pane Šmilňáku, moc děkujeme za pochvalu :-)
Markéta Matějíčková, Khanova škola, o.s.
Okomentovat