Z rozsudku vybíráme:
Účastnice řízení proto mohla namítat, že některé z otázek v didaktickém testu přesahují rozsah vědomostí stanovený katalogem, případně že jejich zadání je nejasné nebo umožňuje více správných odpovědí, a povinností stěžovatele by pak bylo tyto námitky v přezkumném řízení vypořádat. Stěžovatel se této povinnosti nemůže zbavit tvrzením, že přezkum není v tomto směru součástí postupu upraveného v ust. § 82 odst. 3 školského zákona a že jej provádí Centrum při hromadné validaci testových úloh. Centrum totiž podle ust. § 22 odst. 2 vyhlášky provádí vyhodnocování testu, ale neprovádí již přezkoumání tohoto hodnocení v řízení o opravném prostředku. To je svěřeno stěžovateli. Součástí přezkumného řízení musí být v případech, kdy je to namítáno nebo kdy pochybnost o tom v řízení jinak vyjde najevo, i věcné posouzení, zda žák správně odpověděl na otázky v didaktickém testu, včetně posouzení, zda zadané otázky či úlohy byly podle současného stavu vědeckého poznání formulovány správně a zda byly logicky a jazykově formulovány dostatečně jednoznačně (obdobně pro řízení o přijímacích zkouškách na vysokou školu viz rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 8. 9. 2011, č. j. 7 As 79/2011 - 120, publ. pod č. 2566 Sb. NSS a dostupné na www.nssoud.cz). Hromadná validace provedená Centrem je nepochybně důležitým prvkem kontrolního mechanismu při vyhodnocování didaktických testů jednotlivých žáků, ovšem její závěry nesmí být považovány za nezpochybnitelné a vyloučené ze soudní kontroly. Pokud by v rámci přezkumu didaktického testu konkrétního žáka vyvstala otázka správnosti určitého závěru hromadné validace, musí se příslušný orgán touto otázkou zabývat a přezkoumatelně ji vypořádat. Přitom není závěry, ke kterým dospělo Centrum, vázán. Závěry hromadné validace mohou být samozřejmě také předmětem soudního přezkumu.
Rozsudek Nejvyššího správního soudu, kterým zamítl kasační stížnost ministerstva školství v cause žádostí o přezkum výsledků státní maturity
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
15 komentářů:
Takhle to dopadá, když právní oddělení má řídit neprávník a magor Nantl. Někdo snad věřil, že něčemu rozumí?
Nantl je právník a v době, kdy k napadeným rozhodnutím došlo na MŠMT nebyl.
Nebylo by snazší, kdyby školy přijímaly jen takové studenty, kteří na maturitu "mají"? Stížností bude přibývat, jak znám dnešní studenty, a procesy nejsou zadarmo.
Nebylo by snazší, kdyby školy přijímaly jen takové studenty, kteří na maturitu "mají"?
Bylo. Ale kdo to o kom může říci předem? Stačilo by tedy "jen" nastavit opravdu objektivní podmínky přijímacího řízení.
Hlavní potíž je ale v tom, že pak bychom přijali do oboru jen asi 6 žáků a kraj by nás nejspíš zrušil.
Vlastně by tak dopadly skoro všechny střední školy, protože žáků je málo.
Takže "zbytečné" školy zrušíme a do internátů budeme žáky svážet ze vzdálenosti přes 100 km.
Nebo že by to šlo nastavit celé "nějak jinak"? ;-)
No, od někud se začít musí. Letos byste přijali jen pár studentů, ale příští rok by se už možná rozkřiklo, že vaše škola vyžaduje přísnější přijímačky a možná by se pár studentů probralo z letargie a naučili by se na ně. Mělo by to ale udělat víc škol najednou. Pochybuju, že by se "ti cíloví" nechytili za nos a nezačali by makat, všichni přece na úřad práce nechtějí.
A co kdyby měly přijímací zkoušky úplně jinou podobu, než jsme zvyklí? Každý deváťák, který chce na střední školu by vypracoval ročníkovou práci (podle zvoleného nebo preferovaného oboru) a tu by pak u přijímaček předložil a obhajoval. Myslím, že by se na tom lecos poznalo...
Vypadla mi čárka a c. Pardon. Práce kvapná ..... platná.
ale příští rok by se už možná rozkřiklo, že vaše škola vyžaduje přísnější přijímačky
... a přihlášky by podalo ještě o polovinu méně žáků, nežli předtím. :-(
Přesně to se totiž před pár lety stalo. Tehdy jsme měli na obor Technické lyceum požadavky k přijímačkám tvrdší, nežli tři okresní gymnázia. Dnes bereme každého, kdo se umí podepsat a ani tak nenaplníme třídy na 30 žáků.
Prosím Vás, ze které alternativní dimenze píšete? Studenti ani rodiče se nechtějí "probrat". Chtějí papír s vodoznakem a co nejmíň při tom vydat úsilí.
Vybírat si žáky, to si může dovolit možná nějaké prestižní gymnázium v krajském městě. Ale už obyčejná okresní gymnázia často přijímají žáky i ve třetí či čtvrtém kole přijímacího řízení. A čím níže na "potravním řetězci" tím hůře. Učňáky zejí prázdnotou a spojují běžně na výuku tři, čtyři třídy po deseti žácích z různých oborů.
Obyčejná učitelka
Každý deváťák, který chce na střední školu by vypracoval ročníkovou práci a tu by pak u přijímaček předložil a obhajoval.
Myslím, že by se na tom poznalo, že 90% žáků umí kopírovat texty z wikipedie a těch cca 10%, kterým jde o něco víc, už je většinou na osmiletých gymplech.
Přijímačky by trvaly asi týden a výsledek by byl naprosto stejný. Brali bychom každého, kdo podá přihlášku.
Nezlobte se, ale to také není dobrý návrh.
Nechte laskavě pana Nantla na pokoji. Za roční plat 1 229 137 Kč přece odvádí adekvátní práci!
Studenti ani rodiče se nechtějí "probrat". Chtějí papír s vodoznakem a co nejmíň při tom vydat úsilí.
To je ovšem oboustranné. Učitelé také chtějí nějaké ty papíry s vodoznakem (měsíčně). A taky povětšinou vydávají co nejmíň úsilí. Čest a víc papírků s vodoznaky výjimkám.
21. února 2013 13:54
Někde jsem o tom slyšel, ale jsem zastánce klasiky Čj+M+všeobecný předmět. Jako novinku Aj. Přijímačky jako lusk, ale až po redukci SŠ. Ignorant
"Vybírat si žáky, to si může dovolit možná nějaké prestižní gymnázium v krajském městě. Ale už obyčejná okresní gymnázia často přijímají žáky i ve třetí či čtvrtém kole přijímacího řízení."
Asi tomu nebudete věřit, ale nejméně v jednom okresním městě existuje gymnázium (se čtyřletým i osmiletým studiem), které nikdy nezrušilo přijímačky (z Čj, M, testu obecných studijních předpokladů), nikdy nebralo nikoho bez přijímaček a nikdy nezohledňovalo prospěch ze ZŠ víc než 1% (je to ze zákona povinné) a přesto je nejžádanější školou v kraji :-).
Asi tomu nebudete věřit...
Ale proč bych tomu nevěřil? :-)
Jedno takové jsem sám znal. Tedy pořád znám, jenom je už teď sloučené s jinou střední školou.
Jenže:
1. Gymnázium
2. Kolik takových v republice je?
3. A co všechny ostatní školy - negymnázia?
Nantl není právník, přestože tvrdí opak, a za obhajobu ministerstva samozřejmě zcela zodpovídá. Nechat se takhle na hlavu porazit může jenom debil.
Okomentovat