European Leadership & Academic Institute (ELAI) představuje IN(ternet) Generation - ucelený koncepční projekt v oblasti internetového chování a vzdělávání dětí ve věku 9-15 let. Projekt vzniká v úzké spolupráci s experty, pod záštitou ministra školství, mládeže a tělovýchovy, a má podporu vedoucích společností v oblasti internetu jako je Google. Projekt bude pro veřejnost k dispozici od května 2013.
Podle studie London School of Economics až 60 % dětí v Evropě ve věku 9-16 let používá internet denně. Průměrná doba strávená na internetu přitom dosahuje 88 minut. Téměř 60 % dětí ve věku 9-15 let již má svůj profil na sociálních sítích. Česká republika patří v Evropě společně se skandinávskými zeměmi, Bulharskem, Rumunskem a Pobaltím, k zemím s vysokou mírou užívání internetu dané věkové skupiny, ale s minimální úrovní vzdělání a povědomí o správném a bezpečném užívání internetu. Přesto se zatím v České republice nepodařilo realizovat žádný ucelený koncepční přístup k internetové gramotnosti dětí, a to ani z operačních programů EU.
Zlepšení internetové gramotnosti dětí je úkolem jak pro rodiče, tak pro školu. Škola jako nositel vzdělávání dává dítěti podněty, které pak rodiče u svého dítěte rozvíjí a korigují směr jejich uplatnění v běžném životě. Uvědomělé využívání internetu u dětí může být v současnosti významným pozitivním impulsem pro spolupráci mezi školou a rodiči, ať už se jedná o velkoměsto či malou vesnici. A právě dobrá škola poskytne podmínky a zázemí pro takovou spolupráci, pokud jí dáme příležitost. Tento projekt takovou příležitost nabízí.
IN-Generation přináší dětem ve věku 9-15 let vzdělávání zejména v oblastech vlivu digitálních médií na jejich život, zanechávání digitální stopy, rozpoznání „on-line“ a „off-line“ identity, zodpovědného a etického užívání internetu, efektivního vyhledávání na internetu a bezpečí on-line. Projekt bude sloužit jako pilotní pro širší užití v zemích EU.
„IN-Generation je prvním uceleným komplexním projektem zapojujícím děti, pedagogy a rodiče do spolupráce na tématech internetového chování a vzdělávání.
IN-Generation přináší příklady a základní metodologii, nástroje k výuce a podkladové materiály pro učitele. Rodičům nabízí interaktivní nástroje pro domácí vzdělávání dětí. Pro děti jsou připraveny interaktivní materiály, mobilní hra i zajímavý portál, kde si mohou osvojit potřebné dovednosti a znalosti. Děti se aktivně podílely již na samotném vývoji nástrojů a portálu a nadále se počítá s jejich zapojením i do přednáškové činnosti nebo sdílení zkušeností.“, říká Lukáš Sedláček, ředitel ELAI a zakladatel projektu.
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Petr Fiala se k projektu vyjádřil slovy: „ Domnívám se, že se jedná o zajímavou a podnětnou aktivitu pro posílení internetové gramotnosti žáků v základním vzdělávání.“ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy přijalo nad projektem záštitu.
Projekt již podpořili Rudolf Haňka, hlavní vědecký poradce Vlády České republiky, Michal Mejstřík, člen NERVu a předseda Mezinárodní obchodní komory ČR, Pavel Kohout a Tomáš Sedláček, členové NERVu a David Marek, hlavní ekonom společnosti Patria Finance.
Projekt IN-Generation startuje v květnu 2013 spuštěním webové stránky www.in-generation.cz, kde učitelé naleznou metodologické postupy výukových aktivit daných témat a rodiče rady a nápady pro práci s dětmi. Ve druhé, pilotní, fázi bude projekt představen na vybraných základních školách a bude spuštěno interaktivní rozhraní pro děti.
European Leadership & Academic Institute (ELAI) vytváří netradiční diskuzní a vzdělávací prostor pro předávání vědomostí a zodpovědný růst v rámci různých skupin společnosti; koncipuje a realizuje projekty na podporu vzdělávání, inovací a start-upů. Mezi patrony institutu patří Michal Mejstřík, předseda mezinárodní obchodní komory ICC ČR a člen NERVu, Taťána le Moigne, ředitelka české pobočky Google či Petr Bučík, partner KPMG Česká republika.
Projekt na podporu internetové gramotnosti na základních školách v České republice
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Projekt vedoucí k bezpečnému a racionálnímu chování na internetu podporovaný Googlem??
Není to náhodou contradictio in adjecto (podobně jako třeba zvyšování finanční gramotnosti podporované finančními institucemi)?
Co takhle trénink v nakupování ojetých aut podporovaný Johnym Dennym (majitel AAA auto)?
To naše věčné podezírání každého z toho, že chce zneužít svého postavení, má sice racionální kořeny ve všudypřítomné korupci, ale je hloupé. Pokud je někdo schopen se prosadit v otevřeném konkurenčním prostředí a používá pouze férové postupy, pak je třeba ho uznávat. Je jasné, že u žádné firmy to neplatí na 100%, ale zrovna u Google zatím mám pocit, že mu mohu věřit. Ten projekt je určitě krok správným směrem.
Jediné, co mě mrzí, je to, že se téměř o totéž snažím již léta a žádná záštita ani podpora není na obzoru (Vzdělávací technologie 21. století – závěrečná zpráva o kurzu).
Okomentovat