Český stát, žel, neplní aktivní roli v podpoře vzdělávání pro 21. století. Neměl by ale vytvářet bariéry, které jeho občanům brání získávat vzdělání z vlastní iniciativy. Na tom, kolik lidí bude schopno domluvit se anglicky, je závislá budoucnost naší ekonomiky i naší kultury.
Z článku Bohumila Kartouse v iHNed.cz vybíráme:
Chcete studovat cizí jazyky, protože víte, že se lépe uplatníte na trhu práce, při studiu a v životě vůbec? Běžte na některou z vysokých škol, které z nezájmu nenaplní kapacitu, vzkazuje ministerstvo školství. Jazyk se tam nenaučíte, ale co, o to přece nejde. Tedy nejde o to ministerstvu, tak buďte tak hodní a řiďte se podle toho. Nepříjemně to připomíná pokus o sociální inženýrství, v němž jde o to ochraňovat zájmy institucí, ne zájmy občanů. Mimochodem, pan Stárek absolvoval své vysokoškolské studium na jisté soukromé vysoké škole, jak vyplývá z jeho životopisu. Proč nestudoval na škole veřejné? Jak si mohl dovolit požívat statusu studenta mimo veřejné vysoké školství a teď veřejně hlásat nesmysly o tom, že je to špatně? Navíc v rozporu s programem své strany?
Přečtěte si: Sori, aj dont andrstend
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Naši kulturu rozhodně nespasí dobrá znalost angličtiny. Spíše naopak, čím více angličtiny, tím méně české kultury a více anglosaské. Nejprve přebíráme pojmový aparát, potom i obsah. Stačí poslouchat ČR1, který všichni povinně platíme, tam českou písničku slyšíte jen výjimečně.
A ekonomika? O té již dávno nerozhodujeme, tu řeší eurounijní úředníci v Bruselu, kde nás zastupují takoví giganti jako soudruh Grebeníček, Ransdorf, Falbr a Remek. Vydatnou podporu jim zde poskytuje jistá eurohujerská strana s jistým neúspěšným prezidentským kandidátem, obdařeným červeným smetákem na hlavě, v čele.
Všude čtete a slyšíte, že v českých školách se jazyk nenaučíte. Důvody vidí různí různé. Říkám: kdyby byl žák motivován, naučí se. Já na konci 60. let zvládl v 8.-9. třídě slušné základy němčiny, čtu německy. Na gymplu pak v začátku 70. let - za 4 roky francouzština s maturitou, běžně koresponduji a čtu v tomto jazyce, rozumím filmům. Jen ze školního vždělávání. Realita? Žák se po 9 letech výuky Aj nedomluví na nádraží, neschopen odepsat na dopis, nepřeloží ani jednoduché sdělení. Čím to asi je?
Instituce se mohou přetrhnout, aby servírovaly další a další kurzy, a skutek... dokud hlava neporučí, nic do ní nevleze, ono se totiž musí procvičovat, a to hodně.
Což takhle čínštinu a ruštinu. Ideální ekonomické trhy. Nutno přidat ještě portugalštinu, to kvůli jihoamerickému ekonomickému tygrovi - Brazílii, pak se mrknout do Indie. A ne nějaká skomírající ekonomika EU.
Tiskové zprávy MŠMT jsou takto označeny štítky. Proč ne vyjádření „nezávislé“ organizace Scio? Navrhuji štítek propaganda.
Nevim, proc byl prevzat tento clanek jisteho Kartouse, kdyz objevneho o veci same nicehoz neprinesl. Jen o autorovi. Kdyz jsme poprve porazili Rusaky v hokeji, tehdejsi ideologove mektali o tom, ze rustinou mluvi zatim jedna sestina sveta. A jejich pravda netrvala ani dvacet let. Anglictina bude mit sanci jeste 30 let, nez v Brne, Praze ci Hradci vyroste dostatek mesit, par budhistickych chramu a nez se hlavni vyhled z oken ministerstva skolstvi natoci smerem k Mekce. Tak co tu Kartous strasi s nejakym jazykem kolonialistu, ktery uz vlastne zanika, ze?
حبيبي عليكم لسلام
Salam aleikum habibi
Sedych
Není třeba se bát o osud angličtiny. Takoví čínští žáčci základních škol ovládají tento jazyk mnohem lépe než naši maturanti, a to je příslib do budoucna.
A až zanikne euroamerická obchodní výměna, bude už u nás úřední řečí angličtina nebo přímo čínština. Ovšem islámisté tomu budou jazykově silně konkurovat.
EU je v zajetí mylných představ multikultury. Ta se jasně neosvědčila při bouřích mladých islamistů v Paříži, Londýně. Za 30 let bude mít v EU hlavní slovo radikální islám. Je to jednoduché, prostě nás přečíslí. Kdo si před 30 lety pomyslel, že v USA bude černošský prezident?
Nezlobte se na mě, milá Česká školo, pane Wagnere, diskutující...ta debata tady dost drhne, podstata věci je dle mého že požadavek na dva cizí jazyky na zš je v podstatě za současných podmínek nerealizovatelný. Absolvent ZŠ a učeň s úrovní A2, maturant B1, vysokoškolák B2. Kdo se jazyky učit nechce, nikdy se je nenaučí - jakoukoliv metodou. V podstatě: manuálně pracující: němčina, inteligence: angličtina + další jazyk.
Okomentovat