Důvodů, proč by škola měla spolupracovat s internetem, je skutečně velká spousta. Je však těžké najít nějaký racionální důvod, proč by to škola dělat neměla. O to větší význam má, aby to škola, myšleno obecně a ne jen v případech těch progresivních deviací, skutečně začala dělat.
Z článku Bohumila Kartouse v iHNed.cz vybíráme:
To, že žáci mají vlastní technologické vybavení, radikálně mění situaci. Používání vlastních technologií ve školách je tak silný trend, že už si dokonce získalo svůj akronym: BYOT (bring your own technology, přines si vlastní technologie, pozn. autora). Ve škole už není nutně potřeba budovat nákladné učebny informatiky pro to, aby se internet dostal do výuky matematiky nebo zeměpisu.
Škola by neměla být nějakým konkurenčním zdrojem vzdělání v době, kdy se každý člověk - v čím dál větší míře - vzdělává mimo školu. Naopak, škola by měla děti učit s těmito zdroji cílevědomě pracovat, pomáhat jim nacházet ty relevantní a naučit děti, jak z nich informace získávat, tedy že nestačí tupě okopírovat seminární práci z Wikipedie, ale že je potřeba shromáždit k jedné informaci více zdrojů, že je nutné posuzovat platnost a vážnost zdrojů i informací, že je nutné umět pokročile vyhledávat.
Přečtěte si: Škola není skanzen, potřebuje internet
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Jen s tím internetem také trošku brzděte. Mám letité zkušenosti s výukou informatiky a už leta chci po dětech, aby zpracovávali různé úkoly s pomocí vyhledávání na internetu.
Až to zkusíte taky zjistíte, že i když vymyslíte sebezajímavější úkol, jsou z toho děťátka po čase úplně stejně otrávená, jako z počítání příkladů v matice, protože to vyžaduje přemýšlení, a oni by na internetu nejraději hráli hry a nesmyslně plkali o blbostech na facebooku.
Dokonce jsem se už i dočkal tolik dětmi ve škole kladeného dotazu: A k čemu nám to vlastně bude?
A k čemu nám to vlastně bude?
Varianta: A k čemu mi to na traktoru bude?
Děťátka jsou od narození hýčkána a hýčkána, většina jich má, nač si vzpomene, žádnou práci za to nemusí odvádět, nebo jen miniminimální. Čím jsou starší, tím hůř se s nimi pohne. Kde asi slyšely děti větu - k čemu ti to bude? nejspíš doma, na internetu, v časopisech, u p. Šteffla... Někdy mají tyhle řeči pravdu, často ne. Ale žáček je zviklán na celý život. Nebo aspoň do dospělosti, kdy některý zmoudří, ale mnozí ani pak ne.
"Budte v zivote, mile deti, sebevedomi obcane, kultivovani, cestni a poctivi."
Varianta: " A k cemu mi to v politice bude?"
Sedych
Okomentovat