Školáci si v budoucnu možná budou moci přispat a do školy vyrazit až na devátou hodinu. Odtud by si pak přinesli místo známek slovní ohodnocení svých výkonů. Tak to alespoň plánuje stínový ministr školství Marcel Chládek (ČSSD). Nejedná se sice o nějaké novinky v zákoně, tyto možnosti se již dávno na některých ústavech využívají, ČSSD je ale chce více prosazovat.
Z článku Václava Langa v Novinky.cz vybíráme:
Další změnou, kterou chce Chládek intenzivně prosazovat, je slovní hodnocení na místo tradičního známkovacího systému. „Je to velmi náročné pro učitele, na druhou stranu ale mnohem efektivnější než známkování,“ uvedl.
Zkušenosti s tímto systémem má prý díky své dceři, která chodí do druhé třídy školy, jež tento systém provozuje. „Co mně se přímo líbí na systému slovního hodnocení, je, že v něm školy přímo popisují, kam se dítě posunulo od předchozího hodnocení. Dneska když dostane žák jedničku, a dostane ji i příště, tak v tom rodič nemá informaci, jestli se dítě zlepšuje, nebo stagnuje,“ upřesnil Chládek. Prospěšné se mu zdá i to, že takovéto hodnocení nezahrnuje jen dovednosti v určitých předmětech, ale i chování školáka.
Přečtěte si: Škola až od devíti hodin, prosazuje ČSSD
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Slovní hodnocení je naprosto báječná a jedinečná věc. Představte si, že jste učitel hudební výchovy na vyšším stupni ZŠ, učíte 8 tříd 1 hodinu týdně, k tomu máte třeba ještě 3 třídy na češtinu. Průměrný počet dětí ve třídě je řekněme 25, to máme 11 x 25 -> 275 slovních hodnocení na vysvědčení.
Je v lidských silách toto obsáhnout? Není. Chudáku učiteli, bude-li k tomu donucen, nezbude nic jiného, než hodnocení sekat jako Baťa cvičky, takže jediným výsledkem bude vzrůst nasranosti a únavy učitelů.
Proč pro Boha svatého tomu socanskému idiotovi poskytují média tolík prostoru????
Je to již mnohde přijatý, vyzkoušený a většinou opět zavržený nesmysl. Přesně to vyjadřuje předchozí komentář.
Pak ještě posun začátku vyučování ... Výborný nápad pro venkovské školy, kde jede jeden autobus ráno na šestou či sedmou a jeden odpoledne po skončení směny ...
Slovní hodnocení na prvním stupni by bylo vhodné. Bohužel většina učitelů ho nedokáže vytvořit...
Na prvním stupni může, zdůrazňuji může, být využíváno a to na vysvědčení. Pokud o to rodiče stojí. Ale rozhodně bych je nevnucoval všude a všem. Učitelka má třídu většinou do 30 dětí a tak se dá podobný rozsah dvakrát do roka zvládnout.
Průběžné hodnocení cca od druhého pololetí první třídy formou známky je dostatečné. Když mi chce třídní mého prvňáčka něco konkrétního sdělit, využíváme k obousměrné komunikaci notýsek. Nebo telefony a e-maily.
Představa, že na druhém stupni, či na střední budu cca 300 žákům psát, že například sice "neumí vyjmenovaná slova, ale zato píšou hezké slohy", je hodně komická, až šílená.
Chci tím říci, že pokud se rodič zajímá o své dítě průběžně, nepotřebuje žádné slovní elaboráty od učitele dvakrát ročně na vysvědčení. A pokud se nezajímá ani o ty známky, pak nebude číst ani slovní hodnocení.
Slovní hodnocení odvedené práce žákům poskytuji průběžně a trvale i přesto, že to mnohé z nich nezajímá a nestojí o to.
S rodiči pak mám zkušenosti takového druhu, že jestli je něco zajímá, pak tak akorát "jakto, že to není jednička, učitelský šmejde".
Slovně bych ale mohl ohodnotit počiny mistrů ve spasování české vzdělanosti. Ale sprostý jsem už dneska byl a právě jsem poslal poslední ze čtyřiceti mailů, ve kterých jsem svým žákům sdělil míru souladu jejich poslední práce se zadáním, aby věděli do čeho zítra jdou, a jsem již poněkud unaven.
26. února 2013 22:14
Jako rodič Vám musím oponovat. Nechci slovní hodnocení, chci známky. Je tu jistá tradice, která má pro mě naprosto dostatečnou vypovídací hodnotu. Již mně to opičení po celém světu vadí.
hm a jak dovedu svoji šestiletou dceru do školy na devátou, když mám být v sedum na pracovišti?
Přesně tak, slovní hodnocení si může rodič vyslechnout na rodičáku, pokud o to stojí. Většinou o to přestane polovina méně úspěšných žáků stát na úrovni 6. třídy, kdy už neslyší na své dítě jen chválu. A mnohdy o to nestojí ani rodiče šikovných dětí. Jednu maminku jedničkářky jsem letos viděla v 9. třídě poprvé přestože děvče vyučuji 4 roky matematiku a fyziku.
Okomentovat