Stále oblíbenějším českým zlozvykem se stává ignorování výsledků výzkumů a analýz, které v dané oblasti provádějí akademické i další instituce. A nejinak je tomu bohužel i ve vzdělávací politice.
Z rozhovoru Jakuba Nováka s Jiřím Nantlem v Aktuálně.cz vybíráme:
A.cz: Má ministerstvo v současnosti k dispozici data nezbytná pro svá rozhodnutí?
Data jsou a v nějaké základní podobě jsou i dostupná - ale to, co bych si třeba já představoval, je interaktivní portál, kde by každý člověk mohl, podle svých kritérií a zájmů, získat požadovaná data. O tom už na ministerstvu v pracovní rovině diskutujeme; ale není to ani jednoduché, ani levné.
Přečtěte si: Nantl: O výzkumné výsledky si neumíme moc říct
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Nantl: "Důvody jsou různé - ačkoliv je tu hned několik institucí, které je provádějí, ze strany ministerstva po nich doposud neexistovala vhodná poptávka."
Je to děs!
V době kdy jsou už 50 let známy manažerské metody, opírající se o zpětnou vazbu, je konečně odhaleno, že ji MŠMT "nevyužívalo".
K čemu tedy byla a je ČŠI? K čemu byly všechny pedagogické výzkumy na fakultách a ve VÚP? Proč to žádnému ministrovi a ministyni dosud nechybělo?
Ano, tak se u nás vládne!
Ano, tak se u nás hospodaří se vším, s hmotou i s duchem, ve všem jen formalismus, povrchnost, snaha "malá domů". Jak to tedy mohlo dopadnout s prostředky z Bruselu na projekty, je jasné. Nejhorší na tom ale je - kdo a kdy se to u nás naučí dělat? Jak dlouho ještě budeme vyhazovat peníze horem, dolem?
Problémem je hlavně roztříštěnost. Každý akademik si musí hledat své "odbytiště" - potřebuje, aby mu článek nebo zprávu o výzkumu otiskli v renomovaném nejlépe zahraničním časopisu. Jedině za to jdou finanční body. Jakápak tedy obecná prospěšnost výzkumů. Jsou to výzkumy za čárku. Takže "výzkumy".
Chcete relevantni zpetnou vazbu z pedagogicke praxe?
Zeptejte se kterehokoli ucitele s viceletou praxi.
Sedych
Ve stavu nouze i ucitelky.
Kteréhokoli učitele - ano, to je pravda. Ale aby se to mohlo zvát výzkumným výsledkem, musíte mít výpovědí nejméně tisíc nebo více, a najděte mi tři či pět učitelek, které se shodnou v názorech.
Na normálního učitele se totiž kašle.V žádném zaměstnání se totiž neshodne více lidí, natož pak ve školství.Opravdu je potřeba udělat něco podobného, co teď mají češtináři středních škol.
Jiří
Proč Nantl vždycky napíše první tři oslavné komentáře pod svůj blábol?
a najděte mi tři či pět učitelek, které se shodnou v názorech
Zvláštní, pokud jde o příčiny propadu znalostí, s většinou kolegů (i kolegyň) se obvykle shodneme.
Ale i kdyby tomu tak nebylo, nejsou to právě výzkumy, které mají podobné roztříštěné názorové spektrum kvantifikovat a případně z výsledků učinit závěry?
Neříkám, že není možné dělat užitečné výzkumy, získávat použitelná data a na jejich základě dělat správná rozhodnutí. Velký průšvih ale je, když jsou od počátku ta data chybná prostě jen díky tomu, že se neměří vše, co by se mělo. Jak asi již všichni víme, měřit lze z výukových výsledků pouze něco. Dělat na základě toho závažná rozhodnutí, nelze.
A ještě mnohem hůře to dopadne, když se někdo (tím nemyslím současné vedení ministerstva) snaží pouze o realizaci velkého projektu s cílem ušetřit ve státním rozpočtu peníze na školství.
Okomentovat