Ministerstvo školství chce zjistit, kolik žáků se učí podle vzdělávacího programu pro děti s lehkým mozkovým postižením. Česko čelí dlouhodobě kritice, že do bývalých zvláštních škol umisťuje i žáky, kteří tam nepatří, třeba velké množství Romů. Lepší evidence je jedním z kroků, které mají tuto situaci napravit.
Z článku Jana Jiřičky v iDNES.cz vybíráme:
Už loni ministerstvo uvedlo, že upraví testy v poradnách, jež často znevýhodňují žáky, kteří nemají některé návyky a znalosti z domova. Felcmanová vítá také záměr zrušit přípravné třídy a mateřské škol při praktických školách. "Riziko, že děti budou poté pokračovat ve vzdělávání na těchto školách, je poměrně vysoké," vysvětlila.
Zlepšit se má i informovanost rodičů při rozhodování, zda svého potomka na praktickou školu umístit. Rodiče romských žáků totiž se zařazením většinou souhlasí, někdy je dokonce sami požadují. Podle odborníků přitom děti z praktických škol mají nižší šanci získat v budoucnu kvalitní vzdělání a zaměstnání než ti ostatní.
Přečtěte si: Fiala si posvítí na děti s úlevou pro postižené. Chce snížit segregaci
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
16 komentářů:
"přitom děti z praktických škol mají nižší šanci získat v budoucnu kvalitní vzdělání"
Autor tím asi chtěl říci to, že tzv. "pozitivní diskriminace" má přednost před IQ a schopnostmi člověka. Již dávno neplatí, že černí, žlutí, červení,.... jsou přednostně zařazováni do praktických škol. V této společnosti převládá sociální segregace nad rasovou segregací. Tedy nezaměstnaných bílých, černých, fialových je nejvíce za posledních 100 let. Co s tím vládo národní korupce?
Řešení - snížit náročnost výuky u diagnostikovaných dětí - je medvědí služba. V nejnižších třídách to ještě jde, ale když si takové dítě (a může být jak z důvodu zanedbané péče, tak z důvodu postižení zdravotního) může při hodině volně pohybovat po třídě, házet pastelkami, kam se mu zlíbí, má jen poloviční diktáty, známkuje se o stupeň lépe než ostatní děti - začnou ho po určité době ostatní vyčleňovat a mstít se mu. Je to zcela přirozené - má výhody, které oni nemají.
Takové řešení odlišností je špatné a kolektiv ve výsledku spíše poštvává proti odlišným dětem.
Kolik zaku se uci podle vzdelavaciho programu pro deti s lehkym mozkovym postizenim nemusi ministerstvo zjistovat.
Dnes uz jsou to skoro vsichni.
Sedych
Vyrobí nám ministerstvo nový výkaz a nebo někomu dojde, že tyto údaje najde ve výkazu o základní škole?
Debilové! Není slabšího slova. Každý rok se to vypisuje, každý rok se to řeší, každý rok se to kontroluje. Jmenuje se to školní matrika. Prý je to strašně důležité - říkali nám ve škole. Nelze to říci jinak než " debilové" na tom ministerstvu.
Nádherná ukázka pravdivosti jiného zde zveřejněného článku. Takové šetření v roce 2009 na zakázku tehdejší náměstkyně paní Laurenčíkové provedl tehdejší Ústav pro informace ve vzdělávání, shodou okolností jsem u toho byl osobně. Zatajil to před panem ministrem někdo? Nebo jsou tehdejší data považována za nedostatečná?
http://www.cosiv.cz/tym-cosiv/
Hlavně dialog,že? http://userweb.pedf.cuni.cz/ksppg/katedra/tym.htm
Objektivní a vyvážené články.Na čí zakázku lobuje ped.f.? Chobotnice z nevládních organizací- OSF- prorůstající do státních škol,a komu to prospěje pane ministře?
Pin
No jo, chtělo by to registr.
Už loni ministerstvo uvedlo, že upraví testy v poradnách, jež často znevýhodňují žáky, kteří nemají některé návyky a znalosti z domova.
Úpravy ve výkonových testech obecných rozumových schopností lze provést jednoduše. V každé příručce testu inteligence bude na první vložené straně napsána věta:
Vstoupí-li do místnosti dítě tmavší pleti, přičtěte k celkovému výsledku 5 - 10 bodů IQ.
Podle posledních vědeckých výzkumů se základy pro další schopnost vzdělávat se získávají hlavně mezi 2 až 4 rokem života. Pokud je dítě z prostředí, které není v tomto směru dostatečně podnětné, nemá už dále mnoho šancí mnoho šancí vše dohnat, zvláště když se v tomto nepodnětném prostředí pohybuje i nadále.
Každý, kdo se zaobírá IQ testy vám řekne, že základ IQ se tvoří už velmi brzy a škola s tím už mnoho nenadělá.
Takže shrnuto asi 80 % IQ je tvořeno genetickými předpoklady, dalších 20 % je pak rozvinuto víceméně ještě v předškolním věku.
Co s tím proboha chcete dělat?
Podle posledních vědeckých výzkumů se základy pro další schopnost vzdělávat se získávají hlavně mezi 2 až 4 rokem života. Pokud je dítě z prostředí, které není v tomto směru dostatečně podnětné, nemá už dále mnoho šancí mnoho šancí vše dohnat, zvláště když se v tomto nepodnětném prostředí pohybuje i nadále.
Každý, kdo se zaobírá IQ testy vám řekne, že základ IQ se tvoří už velmi brzy a škola s tím už mnoho nenadělá.
Takže shrnuto asi 80 % IQ je tvořeno genetickými předpoklady, dalších 20 % je pak rozvinuto víceméně ještě v předškolním věku.
Co s tím proboha chcete dělat?
Já tomu rozumím tak, že dosud údajně byly do jednoho pytle házeny děti "hloupé" i "zanedbané" a do druhého ty ostatní. Má se to změnit tak, že všechny děti budou hozeny do jednoho pytle.
Jelikož nejsem vývojový psycholog, nevím, zda je pravda to s utvářením IQ v raném věku, ale podstata problému je podle mě v tom, zda 1. do diagnostiky "hlouposti" nevstupuje jako rušivá proměnná "zanedbanost" a 2. přetrvávající "zanedbávající" zázemí lze přebít. V každém případě ani jedno z krajních řešení (zmíněných na konci minulého odstavce) není podle mě dobré.
Zkusme na celou věc podívat i z pohledu dětí, které měly a mají podnětné prostředí, a jejich rodičů. A také z pohledu pedagoga, který má ve třídě tenhle opravdu různorodý mix. Nevěnuje se pak integrovaným dětem na úkor dětí šikovnějších. A ocení rodiče těchto integrovaných (zanedbaných) dětí zvýšenou péči?
V naší první třídě máme 3 integrované děti s diagnózou LMP. U dvou se dá mluvit o zanedbání a nepodnětném prostředí. Učitelka se může zbláznit, aby rozvíjela jak tyto děti, tak děti ostatní. A odezva rodičů těchto tří dětí? Minimální. Spolupráce? Minimální. Chodí na logopedii? Ale jděte. Spolupracují s PPP? Ne. Věnují se doma dětem, aby dohnaly, co by dohnat měly? Minimálně.
Takže z pohledu školy děláme víc, než musíme. Ale jsme jediní. A z pozice rodičů ostatních dětí, bych se možná začala bouřit.
Naprosto souhlasím s posledním příspěvkem. Obrovské úsilí se hlavně na 1. stupních našich škol věnuje slabým žákům, kterým však, přiznejme si to na rovinu, to vzdělání stejně k ničemu nebude. Průměrní, dobří a nadaní žáci se nechávají na okraji, protože ti to přece jakž takž zvládají. Kdybychom se však dostatečně těmto dětem věnovali, tak jako těm slabým, museli by být úplně někde jinde. Jenže k tomu už síly jedné učitelky ve třídě na 20 - 30 žáků nestačí a stačit nikdy nebudou. Pokud jim ještě slabých žáků přidáme, situace se zákonitě ještě zhorší a mnohé děti na to těžce doplatí.
Aby to bylo veselejsi, tak jeste navic takovym zakum (a nejen jim) nemuzete dat na druhem stupni petku, protoze "kazdeho jde prece vytahnout na ctverku" a tak se naprosta ignorance zaku i rodicu hod na krk uciteli a prakticky se zakazou davat petky.
A pozor, ona to kontroluje i CSI a beda, jak je petek vice, nez nekde jinde... Ty Ty Ty.
Naprosto souhlasím s třemi předchozími komentáři!!
Napište prosím někdo pravdu ministrovi školství!
Okomentovat