Druhá celoplošná generálka testů 5. a 9. tříd přinese nové úlohy a upravené testy pro děti s handicapem. Testování proběhne od 13. května do 7. června. Ještě na jaře se na několika desítkách škol uskuteční pilotní zkouška, která by měla nové úlohy ověřit. Testy mají zjistit, co žáci znají a umí, čeká je proto až o třetinu vyšší počet úkolů. Minimální standardy jsou konstruované na úroveň čtyřkaře.
Z článku ver na ČeskáTelevize.cz vybíráme:
Podle výkonného ředitele EDUin Zdeňka Slejšky ale nejsou žáci na plošné testování připraveni. "V rámci revizí vzdělávacích programů se teprve v tuto chvíli zavádí jakési standardy, které se mají realizovat od první a šesté třídy. Žáci, kteří budou testovaní, by měli mít čas, aby vůbec do toho bodu doběhli. V tuto chvíli je testujeme, ale zároveň nejsou na standardy připravováni," řekl ve Studiu ČT24. Pro monitoring systému by podle Slejšky stačilo jen výběrové testování, které by také přineslo relevantní data.
Přečtěte si: Druhou generálkou testů 5. a 9. tříd by měli projít i čtyřkaři
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
44 komentářů:
Souhlasím s testováním, takto je to dobré a prospěšné. Ano, jsou školy, které učí a připravují žáky dobře nebo velmi dobře, ale jsou i jiné, kde vycházejí analfabeti nenávidějící školu a lidi v ní. Dokud nebudeme mít vůbec představu, co se kde žáci naučí a jak trvale, nic se tu nezlepší. A současná nevzdělanost absolventů hlavně ZŠ je často naprostá katastrofa. Testování aspoň upozorní rodiče, že už to lidem není jedno, co se děje ve školách.
Tyhle komentáře naprostých mimoňů mě fascinují. Testování že upozorní rodiče?! Když je neupozorní ani koule v žákovské? Poměrně dost rodičů ví, že si ty maturitní vysvědčení i bakalářské diplomy pro svoje bobánky snadno koupí. A dost rodičů chce ve škole prioritně automaty na potraviny...
Jestliže se školy budou nuceny soustředit na testování, přestane učení bavit učitele i žáky i na školách, kde se té nechuti zatím úspěšně bránili! Fakt dík ;/
Co je cílem školy - něco děti naučit, nebo zabavit je, jedno čím? Dělejte si to klidně zábavně, ale na konci roku má umět základní učivo. A to polovina dětí nezvládá. Podle Vás tedy bude účinnější obrátit děťátko hlavou dolů a máčet do jarní bystřiny, aby se probudilo k životu a otevřelo hlavu učení, nejen zábavě?
Pro ten případ ale upozorňuji, že naši deváťáci váží kolem metráku.
"se školy budou nuceny soustředit na testování"
Tady vpravo běží reklama na kurzy Scio. To Vám nevadí, že se teď děti budou zaměřovat jen na látku a la scio testy, na ostatní práci do školy se vykašlou? Proč soukromý subjekt tolerujete a státnímu nemůžete přijít na jméno?
Jen bych, s dovolením připodotknul, že všechna ta testování se týkají jen plus minus třetiny hodinové dotace. Rozpačitý začnu možná být, až se začne testovat hudební výchova, tělocvik a výtvarka. Takže jsem a i zůstanu v klidu. Naprosto. Na informatiku nedojde nikdy. To je jako s maturitou.
Ještě si, prosím, všimněte zajímavé formulace: "Minimální standardy jsou konstruované na úroveň čtyřkaře."
Nemohu se nezeptat: A na jakou úroven jsou konstruovány maximální standardy?
Podle titulku jsem si myslel, že se tedy letos do generálky zapojí i čtyřkaři. Ale spíš to vypadá tak, že přes testy neprojdou jen žáci vyloženě nevzdělaní. Možná ale, že i tak to bude většina. A tak se výsledky zharmonizují jako loni u maturit. To mi přišlo povedené. Už dlouho jsem se tak nepobavil. Kam se hrabou televizní debaty našich politických jelit. Tomu může konkurovat snad jen ta amnestijní taškařice.
Ale přesto. Protože to moc nesleduji, co bude s dětmi, které testům nevyhoví. Budou někam internovány, nebo se jim zruší prázdniny?
Komu to má vadit? Máme tu reklamu Google AdWords. "Testování" asi má Scio jako klíčové slovo a nebo tato reklama odpovídá vaší historii.
"Tady vpravo běží reklama na kurzy Scio."
Zlatej AdBlock. Nic nevidim.
Kdepak, mně to nevadí, já testy rád. Furt lepší scio, než když mi tam dokola běhají podprsenky.
Když začínala tzv. reforma a prezentoval se RVP, byl jsem na jednom školení. Tam jeden odborník (a není to myšleno pejorativně) mluvil o postupných krocích:
1. zavedeme RVP
2. školy vytvoří ŠVP
3. budou vytvořeny základní (a to zdůzazňuji) učebnice, které budou pracovat se základním učivem
4. budou postupně vytvořeny standardizované testy pro jednotlivé ročníky a předměty
5. budeme školám a učitelům průběžně pomáhat
Asi se někde stala chyba nebo přetrhla nit.
Když už se má testovat, proč se letos netestuje dějepis, chemie a fyzika?
budeme školám a učitelům průběžně pomáhat
To je poněkud rozverné čtení.
Asi jako kdyby na sympoziu o přinosu Václava Klause v boji proti majetkové kriminalitě vystoupil Klaus mladší s příspěvkem na téma kultivace politického boje na úrovni manažmentu střední školy.
15. února 2013 14:41
Evidentně nevíte, o čem píšete!
Logicky se musí odlišovat výsledky školy z vyloučené sociální oblasti (a že jich nyní máme hromadu, nezaměstnanost je největší od roku 19333) a to z mnoha důvodů. Tím hlavním je odchod vysokoškolsky a středoškolsky vzdělaných mladých lidí za prací do velkých měst. V těchto sociálně vyloučených lokalitách (obávám se, že už se mnohdy jedná o gheta) jsou učitelé vůbec rádi, že narazí aspoň na průměrné žáky, kteří aspoň trochu pravidelně chodí do školy. Zlepšit by se měl především stát, protože ryba vždy smrdí od hlavy.
1933
Proč soukromý subjekt tolerujete a státnímu nemůžete přijít na jméno?
Když pominu, že jsem tu žádnou reklamu SCIO neviděla, tak i kdyby, toleruji ty, kteří tolerují ostatní. SCIO mě k ničemu nenutí, jen nabízí.
Aby nakonec nedošlo k tomu, že by se "učilo" jen to,co bude v testech a ostatní by se odstavilo na vedlejší kolej. Skutečně to chceme?
Bývalý, dnes nezaměstnaný ředitel.
15. února 2013 23:04
V zájmu přežití jsem se již nyní začal přeorientovávat na testování. To je priorita, protože nikdo nechce na škole ŠI. Ta si vytvoří žebříčky škol a ty poslední "neúspěšné" školy navštěvuje intenzivněji a tak nějak "hloubkověji". Takových škol, které budou více testovat než učit, bude většina. Český učitel je pružný a ohebný.
Kecy. Nešiřte paniku. Nebýt připravy na testy, tak se na některých školách neučí už vůbec.
Tak kecy, inspektorskej?
Ha ha, kéž by...
Nebýt připravy na testy, tak se na některých školách neučí už vůbec.
Na kterých, prosím? Můžete je jmenovat? Jinak by to mohl být důvod pro trestní oznámení, víte?
Jmenovat je nebudu, vím o učitelích, kteří sedí celé hodiny za stolem, něco píšou a nechají žáky dělat si při hodině, co chtějí - stačí si zahledat na youtube - oni se s tím žáčkové totiž pěkně chlubí a ještě zaberou učitele z hodně provokativní polohy, mobil je dobrá kamera. Jen se divím, že ten hluk, co se ze tříd line, nezboří školu. Co asi dělá vedení?
Skolniky je nutno zamestnat, aby nemali cas smejdit po skole a pak bonzovat ve vecnych diskusich.
Sedych
'Vecnych' jako ze 'vecnych', ne 'vecnych'. To da rozum.
Nejsem skolnik, jsem kucharka. Aby bilo jasno.
A nevim, co furt vsichni brecite kvuliva nejakejm tem testum. U nas ve skole se jich boji jen pataci, ze je nevemou vsechny na gimpl. A pak pan ajtak, ze se mu sype sit
Zrušit školství.
Nechat jen praktické školy, stejně se tu všichni budou živit rukama. Specializované pozice v medicině, právech, technice a ekonomii obsadí Asiati, začne to velmi brzy.
Ale to prece vime, nebo bychom vedet mohli. Protoze nasi asijsti spoluobcene jsou na nase pomery az nevkusne socialne prispusobivi.
Az mam nekdy pocit, ze to delaji schvalne.
Sedych
A kucharky maji skrabat brambory nebo uklizet binec po nezbednych stravnicich.
Ja jsem kucharka moderni co hleda recepty na intrenetu. Mam jeden vyrazenej PC primo na kuchynsky lince tak si tu o vas ctu. A binec v jidelne nahodou nemame, sem deti nenosi psaci potreby a uceni. Zato nase uklizecky, ty teda lituju, toho brajglu co se denne nauklizi, ja bych ty decka prerazila.
U vas moderni stravnici tretiho tisicileti nehazeji pomerance a dalsi pozivatiny na zem s tim, ze kdyz si to koupili, tak si s tim muzou delat, co se jim zlibi?
Sedych
Abychom se neoddalili od tematu. S testovanim slusneho chovani se do budoucna nepocita?
To nejde pane Sedych, to by vsichni propadli! vod zaku po reditelstvo, mozna i vejs.
Vite, my sme zakladka a nic se u nas neprodava, depak pomerance, s tim je moc prace s loupanim, to spis tekuty v plechovce a s bublinama kdyz uz. A kdyz to prazdne hodi na zem a reknete jim - uklid to po sobe, huj - babo, od toho je placena uklizecka, tak nebuzeruj, jo, to vam naskoci vyrazka jak se chovaj. Ja bych je testovala od rana do vecera, a pekne na sportovnich trenazerech, az bi je ty roupy presli.
Coze? U vas reditel taky nepozdravi, kdyz vleze to svetnice?
Snad proto, ze je na skole nejvyssi mravni autorita, a od zdraveni on placeny neni.
Sedych
A tak do svetnice, jako za pani reditelovou, to von leze nejspis slusne, i s kytkou ho vidime jit domu kolikrat, pani ho drzi pod krkem. Jakej je na kantory, to slysim jen z doslechu. Ale videla jsem kolikrat, jak vyhodil chudaka ucitelku z reditelny, dyz sla pro neho jako autoritu, ze ji zaci neposlouchaj a mlati ji po hlave. Prej ma psat poznamky, stoji v skolnim radu. Hruza, a to je chlap,jeste mame ve skole jednoho, ten je jeste horsi.
Jo a nas udrzbar Jarda ten jezdi do karmelitansky nebo jak se to menuje a ten povidal, ze se pripravujou na testovani reditelu - prej z ty komunikace a z englictiny kvuli tem bruselskejm projektum tak uvidime co bude.
Tak si to shrnme, ČŠI snizila latku pro druhe kolo testovani tak, ze prolezou i ctyrkari. To kolem a kolem vzato tedy znamena, ze uz bude jen jedno dalsi kolo testovani, leda by nekdo zavedl jeste i šestkaře. A k tomu Slejška objevil, ze deti nejsou dostatecne pripravene naskrtat do testu svuj pohled na svet a je presvedcen, ze by stacilo jen vyberove setreni. Takze Eduin, kterej brífuje ministersky, si nerozumi s Hofmannovou s Andrysem, kteri lobuji za Dobesuv testovaci projektik. Kdepak jen udelali soudruzi z NDR chybu?
Je hezké, jak najednou Chládek s EDUiny touží po standardech a odvolávají se na ně jako na biblí svatou. Že se učilo 5 let bez nich a údajně byly vzdělávací výsledky dobré, jak sami hlásali, na to už chlaci zapomněli. Inu jde o byznys, tak se musí hrát o čas. Každý rok dobrý.
Zrušit "natvrdo" polovinu středních škol a nemuselo by se testovat. Děcka by se musela učit, kdyby se chtěla dostat na maturitní obor a bylo by zase dobře.
Jen co s nezaměstnanými kantory a řediteli?
Posílil bych s nimi třeba ČSI :-)
Petr
Souhlas s Petrem.
Proč to spasitel Chládek neřekne natvrdo, ví to jako všichni ostatní. Jenže co by řekli voliči.
Ježiš to je zase mouder v komentářích. A jak se to tak stane, že mají učitelé tolik času vysedávat u diskuzí? Neargumentuje se náhodou pořád s tím, kolik mají práce s domácími přípravami, opravami sešitů a podobně? Běžte radši dělat, místo blbých řečí o věcech, kterým jednak nerozumíte, jednak neovlivníte. Školník
Hele, inspektorskej, zalez a neotravuj! To si myslíš, že i o weekendu máme držet hubu a krok podle fachidiotů ve vedení ČŠI?
No to je zase úroveň v diskuzích. Miloš Zeman má pravdu, když říká, že v internetových diskuzích se realizují jen zakomplexovaní i.ioti a že je to žumpa. Hnus. Testování netestování.
Miloš Zeman má pravdu, když říká, že v internetových diskuzích se realizují jen zakomplexovaní i.ioti a že je to žumpa. Hnus.
A když on sám lže v televizních debatách, protože zrovna bojuje o funkci, pak je to nádherný příklad toho, jak sebevědomý, vzdělaný, charizmatický, tolerantní a vůbec čupr kluk učí nás chudáky morálce. Děkuji, ale snad v době internetu a otevřených zdrojů naučíme naše žáky alespoň tomu, aby je každý náfuka nemohl tahat za nos.
Fakt se tady člověk pobaví, když čte reakce na bonmot ala Mlhoš Z. :-)
Školník kritizuje kantora;
fak je, že na jedné nejmenované škole se stal školník starostou a panu řediteli pak nastaly krušné časy:-)
Kantor ůtočí na inspektora; chtěl bych ho vidět, kdyby ho ten inšpektor navštívil v reále v hodině :-)
No a zaštiťovat se vejšplechty norina, no to už je opravdu k popukání :-) :-)
A to vše je pod záštitou:"Česko mluví o vzdělávání."
Ještě že už neučím a "stříhám metr" do penze :-)
Chudáci ti dnešní mladí - žáci, kantoři i rodiče.
Petr
Tot odraz reality naseho skolstvi.
Napsal to Sedych, ten kluk ušatá, 15. února 2013 10:28 v diskusi na téma "Úvodní dopis ústřední školní inspektorky k druhé celoplošné generální zkoušce".
Vskutku zajímavé: druhá generální zkouška. Podle Wikipedie tak bývá označena poslední hlavní zkouška obvykle těsně před premiérou. Takže můžeme očekávat ještě třetí, čtvrtou... generálku. A pak je vzdělávání v Česku zachráněno.
Původně jsem si myslel, že záchrana spočívá v zkompetentňování v rámci rámcových vzdělávacích programů a konečně dostatečné množství všelijakých výchov k čemukoli. Ale prý je to moc vzdělávacích cílů a chybí nám jakési lejstro.
Jo, Národní program vzdělávání, což není Strategie 2020! Aby se mohly udělat standardy, protože školství je neprostupné. Pak se o tom musí řádně po Česku diskutovat. A hlavně, hlavně nesmíme zapomenout na taktiku, jak to všechno přežít.
K tomu by nám mohla pomoci pedagogická komora, kde by si už na profesní platformě mohli vynadat učilé mš, 1. a 2. st zš a sš, gymnázií a škol odborných, učilišť, státních a soukromých, češtináři, první a druzí povinní jazykáři, matikáří, přírodovědci, humaniti, výchovníci, koordinátoři, metodici, ředitelé, inspektoři, úředníci, vychovatelé, kuchařky, školníci, hospodáři, rodiče, prarodiče, Václavové Klausové a pytlíci.
Běžte radši dělat,
Ano soudruhu, StB se dívá.
Ja bych je testovala od rana do vecera
NO, PROBLÉM JE V TOM, ŽE JE JIM TO ÚPLNĚ, ALE ÚPLNĚ JEDNO. Jaké sankce hrozí žákovi, když test nenapíše nebo špatně? Do dršky dostane ředitel, učitelé!!
18. února 2013 7:35
Ale to se pani ucitele nesmite dat!!
Chce to dupnout si uz konecne a nedat se, jestli mate opravdu tu pravou pravdu. Kdyz shora chteji, abyste testovali a chteji z toho delat tabulky a psat lejstra pro inspektory z ciziny, tak vam taky museji vytvorit podminky, to ja taky svickovou z karfiolu nevykouzlim.
Okomentovat