Přede dveřmi stojí drsná dekáda a nová metodika výpočtu nezaměstnanosti ji neodežene.
Z článku Michala Kašpárka ve FINMAG.cz vybíráme:
Daleko větší problém než v těch deseti procentech práceschopných, kteří práci nemají, je totiž v desítkách procent těch, kteří o ni můžou přijít v příštích letech. Nejen o konkrétní místo v konkrétní firmě, ale i o svoje povolání jako takové:
Škrtněte práce, které se dají outsourcovat do levnějších zemí. Osudu švadlen z OP Prostějov se můžou dočkat účetní, designéři, zdravotní laboranti, statistici, ale i noční hlídači. Zkušenosti z vyspělejších a dražších zemí ukazují, že se dá outsourcovat ledacos – včetně personálních oddělení samotných.
Škrtněte profese, které zvládnou zastat počítače, tablety a mobily. Třeba i hůř, hlavně že levněji. Banální překlady z cizích jazyků, přepisování zvukových záznamů, slepování sportovních zpráv, provádění turistů, diagnostiku pacientů i strojů, rešerše, část práce nákupčích a logistiků, jednou i řízení automobilů. Co dřív dělalo deset tisíc lidí, to teď zautomatizuje deset šikovných programátorů. A co nezvládnou kodéři samotní, tam můžou některé tradiční profese převálcovat s pomocí počítačů neplacení dobrovolníci – tak jako Wikipedia zabila Britannicu.
Přečtěte si: Deset procent nezaměstnaných: Kreativní destrukce se teprve rozjíždí
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
17 komentářů:
Dodnes se ještě dozajista učí v hodinách dějepisu, výchovy k občanství,.. o "hnutí rozbíječů strojů". Je to názorná ukázka toho, jak nové stroje vytlačily lidskou práci. V té době bylo ale ještě možností habaděj, nezaměstnané vstřebaly služby, z některých se stali živnostníci,..V současné době nové technologie vytlačují lidskou práci ve všech oblastech. Nezaměstnaní nemají práci a vskutku ji tak brzy neseženou. Noví živnostníci nepřibývají, protože by se již neuživili, další živnostníci rychle krachují a není ani potřeba nějak zvyšovat DPH. Práce prostě není. Nějaký "Nový úděl" z 30. let 20. století není na obzoru. Nezaměstnanost v ČR je nejvyšší od dob hospodářské krize třicátých let. A vláda si myslí, že novou metodikou výpočtu nezaměstnaných je vše vyřešeno? Toto počínání se jmenuje demagogie.
Ano, to je svět, ve kterém budou žít ty děti, co dnes chodí do školy. Proto by si ten článek měli přečíst a PROMYSLET všichni učitelé. Učíme děti hledat svá řešení, být flexibilní, zvládat změnu a nejistotu nebo jsme rádi, když spořádaně sedí, poslouchají a zopakují, co jim učitel řekl?
...kteří si budou muset svou kariéru brzy vynalézt znovu. Ne najít si nové místo – už jeď je jen jedno na sedmnáct lidí bez práce – ale radikálně změnit perspektivu. Začít se dívat po problémech jiných. Nabízet novátorská řešení a s ním i svou hlavu, ruce, čas a odvahu. Zvládat nejistotu, ale i vyrovnat se s úspěchem. Tohle nebude ekonomika našich babiček...
a ani vás na nepřipraví škola našich babiček.
Učíme děti hledat svá řešení, být flexibilní, zvládat změnu a nejistotu...
Ne, od toho tady máme přece scio!
Vidím to tak, že 90% národa bude na antidepresivech.
A 10 % schopných jim bude platit nemocenskou.
V té době bylo ale ještě možností habaděj,
Jo, jo, dříve to šlo, že? Ale my chudáci, my už to máme horší...
Dost naivní představa.
Naivní představa je spíš že se člověk (jako druh) dokáže přizpůsobit všemu, i čemukoli, co si předtím sám vymyslel a vytvořil.
Není tomu tak.
Stačí primitivní příklad o uříznutí větve, na které zrovna sedí, aby nejrychleji získal dřevo na zátop. Prostě během následného desetimetrového volného pádu si křídla, padák ani dostatečně odolnou tělesnou konstituci vyrobit nestihne.
Ale my chudáci, my už to máme horší...
No, lidí je jak sraček. Uživit je, to je problém. Maltusiánská teorie je na pořadu dne?
Víte, ono být oficiálně nezaměstnaný neznamená, že člověk nemá práci, resp. že si nevydělá. Jen to nevykazuje jako zaměstnání ani jako živnost.
20. února 2013 14:57
Já to odhaduji tak maximálně na tisíce a to ještě ve větších městech. V sociálně vyloučených oblastech je nezaměstnanost obrovský problém. Zda máte na mysli sběrače kovů, "práci" amnestovaných,..?
Myslím, že se blíží doba, kdy budeme muset dělat práce, které jsou potřeba (zametat chodníky, pečovat o nemocné, přestárlé a hendikepované), starat se o společnou zeleň apod. a brát za to přiměřenou odměnu. Tu ale budou muset brát i ti, kteří budou oficiálně zaměstnaní. Taková solidarita na n-tou. Nenapadá mě jiný způsob, jak zabránit sociálnímu kolapsu. A hlavním úkolem školy bude vychovat láskyplné, flexibilní entuziasty, kteří budou schopni využít svůj osobní potenciál ve prospěch celku.
jak zabránit sociálnímu kolapsu
S tím si neví rady ani největší ekonomika světa - EU. Řecko, Španělsko, Portugalsko, Irsko, Itálie,...ekonomiky těchto států jsou rády, že jsou rády.
Tak dokud bve skolach povladne "papir", razitko, CSI a "nahore" se bude vymyslet jedna pi..na za druhou, tak se tezko neco zlepsi.
Pujde to od desiti k peti a plky vsech teoretiku to nezmeni, leda ty sr... urychli.
když spořádaně sedí, poslouchají a zopakují, co jim učitel řekl (12:37)
Je-li tu někdo, kdo tohle ve škole v posledním desetiletí na vlastní kůži zažil nebo to aspoň pamatuje z vyprávění pamětníků, ať se přihlásí!
Tak pana Stefla nemuzete brat vazne, on ucil naposledy kdovi kdy, jeho informace a zkusenosti temer nulove a o skolach nevi skoro nic.
Nedivte se, ze pise o detech, co sedi a poslouchaji...
Tak já se tedy hlásím. Doufám, že přes tu ruku nedostanu...
20. února 2013 13:49
Asi jste nikdy pořádně nepodnikal, práce ubývá geometrickou řadou. Lidi snad nemají prachy nebo co?
Okomentovat