Přečtěte si: Co říká výzkum o efektivitě metod výuky ve vztahu k rozvoji kompetence k učení?

čtvrtek 21. února 2013 ·

Zásadní otázkou, kterou si klade, nebo lépe řečeno, by si měl klást zkušený i začínající učitel, již není „co žáky naučím?“, ale „jak mohu efektivně rozvíjet jejich kompetenci k učení?“. Jak ale tohoto cíle dosáhnout a jaké konkrétní nástroje k tomu v pedagogické praxi využít?


Z článku Lenky Felcmanové v ČeskoMluví.cz vybíráme:

Ze v současné době dokončované národní studie realizované v Estonsku vyplývá, že vyučovací metody zaměřené na rozvoj metakognitivních schopností žáků mají čtyřnásobně větší vliv na výsledky vzdělávání ve všech sledovaných předmětech – mateřský jazyk, matematika, fyzika a biologie, než ostatní vyučovací metody. Žáci, u nichž byly systematicky rozvíjeny metakognitivní strategie učení dosahují významně lepších výsledků (známek) v uvedených předmětech, než žáci vyučovaní jinými metodami učení (např. monologickými metodami – výkladem či přednáškou).

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.