Sociální demokracie opakovaně upozorňuje na chybnou snahu ministerstva školství prostřednictvím plošného testování žáků 5. a 9. tříd vyřešit veškeré zásadní problémy základního vzdělávání v naší zemi.
MŠMT nahrazuje systémová opatření bezduchým testováním, které má ovšem celou řadu rizik. Například v zemích, kde takovýto způsob testování zavedly, došlo k zanedbávání netestovaných předmětů či snaha školy o zbavení se žáků se slabšími výsledky, aby byla škola v žebříčku "kvality" co nejvýše.
Plošné testování, které chce zavést ministr Fiala už od roku 2014, vyvolává řadu vážných otazníků.
Především je třeba se ptát, k čemu přesně bude toto testování sloužit a kolik peněz za něj zaplatí každý daňový poplatník? Jaká je záruka, že projekt nebude stejným propadákem, jako státní maturita, která udělala do veřejných rozpočtů díru v objemu více než 1,5 mld. Kč a její efekt je stále velmi pochybný? Zapadá vůbec plošné testování do nějakého uceleného konceptu?
Tyto závažné otázky zůstávají ze strany ministra Fialy stále nezodpovězeny. Jsem ale přesvědčen, že bez odpovědí je spouštění tohoto projektu dalším hazardem s oblastí vzdělanosti. Předražených pokusů o záchranu českého školství totiž Nečasova vláda předvedla již více než dost!
Marcel Chládek: Plošné testování žáků 5. a 9. tříd české školství nespasí!
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Bože ten Chládek je už taky blázen. Cokoli z ministerstva vypadne, on okamžitě zkritizuje, a ještě takovým nějakým podivně selským způsobem. A taky jsem si nevšimla, že by bylo někde napsané, že někdo řekl, že to plošné testování má něco spasit. Ach jo, ať žije populismus a snaha vyjadřovat se ke všemu a za každou cenu.
Cokoli, zduraznuji cokoli, se v teto oblasti podnika, ma vzdy jeden jediny cil, a to spasu ceskeho skolstvi.
I senator Chladek je spasitel.
Sedych
MŠMT neví, co bude ve školním roce 2013/2014. To evidentně dojdou evropské peníze na tento projekt. Rok 2014/2015 je tak úplně jasný.
Takže buďto budeme 2013/2014 spasení, nebo 2014/2015 propadneme peklu?
To jsem zvědav, jestli opravili komunikaci programu se serverem. Původně mělo podle slibů vše probíhat téměř offline, ve skutečnosti poslednímu žákovi trvalo načítání 45minut - ale čas mu běžel od začátku jako ostatním. Nedostal ani příležitost odpovědět. Jestli někdo z takhle zpackaného programu vyvozuje nějaké závěry, tak potěš koště.
Je oblíbenou argumentační technikou podsunout návrhu druhé strany nějaký úmysl a pak prohlásit, že tento úmysl nebude realizací návrhu naplněn, a proto je návrh hloupost.
Doporučuji si přečíst zajímavé stránky o argumentaci.
Okomentovat