Ústecký kraj přijal pro nejbližší období Strategii na zlepšení výsledků vzdělávání ve středních školách zřizovaných Ústeckým krajem. Součástí strategie jako jeden z nástrojů ke zvýšení kvality vzdělávání a vzdělanosti v kraji je zavedení povinných přijímacích zkoušek do maturitních oborů. Pilotní ročník tohoto záměru odstartuje v dubnu 2013.
Ve dnech 22. a 23. dubna projdou všichni zájemci o studium v maturitních oborech testem studijních předpokladů, který pro pilotní ročník připravila společnost SCIO. Vzhledem ke zkušebnímu ročníků se mohou ředitelé jednotlivých středních škol sami rozhodnout, zda výsledky testů zohlední v rámci jimi vyhlášených kritérií přijímacího řízení či nikoliv. „Uchazeči tak mají jedinečnou šanci vyzkoušet si v praxi jeden z mnoha způsobů testování, neboť v rámci čtyřletého maturitního studia se s různými způsoby testování a zkoušení budou často setkávat,“ řekla k pilotnímu ročníku náměstkyně hejtmana Jana Vaňhová.
Letos jde o to, aby se celý proces odzkoušel, včetně náročnosti, administrativní a organizační zátěže a připravenosti škol a uchazečů. Cílem zavedení přijímacích zkoušek je více motivovat základní školy a žáky k důkladnější přípravě ke studiu na střední škole a tím zlepšit studijní a následně maturitní výsledky. Ústecký kraj provede po vyhodnocení celého pilotního projektu analýzu, na jejímž základě rozhodne, jak bude postupovat v následujících letech. Obdobným způsobem se přistupuje k přijímacím řízení i v dalších krajích.
Zdroj: KR-ustecky.cz
Magdalena Hanáčková: Ústecký kraj vyzkouší přijímačky v pilotním projektu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Jsou to vyhozené peníze. Ke zkvalitnění vzdělání to nepovede, protože stejně vezmou všechny, kteří se umí podepsat.
Ve Zlínském kraji SCIO testy u přijímaček fungují už třetím rokem, tzv. nepodkročitelná hranice pro přijetí na některé maturitní obory je směšných 29 bodů ze 120 a navíc si někteří rodiče našli cestičku, jak se vyhnout se svými miláčky SCIO testům úplně - přihlásí je na uměleckou školu nevalné úrovně, kde berou jen na základě "talentovek" každého, a to i propadlíky.
Co ti milackove na tech umeleckych skolach nevalne urovne pak ty ctyri roky asi tak delaji?
Sedych
No z naší školy tam míří na obor umělecký řezbář jeden propadlík, který nikdy ZUŠ ani neviděl. Je to však rypák, který má v kolektivu velké problémy. Kolegyně se k tomu trefně vyjádřila, že možná bude lepší, když bude místo do lidí ryt do dřeva.
Nemyslete si, že umělcům kvete pšenka. Absolventi vysokých uměleckých škol, třeba výtvarných oborů, kteří se nechtějí "zahazovat" s užitným uměním např., hledají s "čistým kumštem" obživu velmi, ale velmi nesnadno. Ve škole jim bulíkují, že prakticky užitné výrobky jsou pod úroveň umělce, tak zblbnutí mladí ohrnují nos a čekají, že jejich genia někdo ocení.
Nemyslete si, že umělcům kvete pšenka.
Jenže to přece zhusta jejich školy vůbec nezajímá.
Na středních školách je to naprosto stejné. Existují školy, které připravovaly umělecké obory již historicky a mají s tím letité dobré zkušenosti. Kromě nich ale začaly "umělecké" obory nabízet také mnohé další školy. Důvod je prostý. Pokud je obor umělecký, uživíte třídu i s 15 studenty, protože dosáhnete na odlišný normativ na žáka.
A to je to, co je pro školu důležité a ne nějaká mystická uplatnitelnost na trhu práce.
"Nemyslete si, že umělcům kvete pšenka"
Zkuste to přijít vysvětlit rodičům, že by pro jejich dítě bylo lepší vyučit se instalatérem. Ale když o tom tak uvažuji, od tohoto instalatéra bych si já osobně nic opravit nenechal.
Okomentovat