Na Youtube kanálu společnosti EDUin lze shlédnout desetiminutové video, v němž panelisté, včetně náměstka ministra Jiřího Nantla, diskutují o podobě kariérní systému a podpoře učitelské profese. Zavedení kariérního systému je jedním z deseti bodů, které chce realizovat ministr školství Petr Fiala v rámci snahy o zkvalitnění českého školství.
Videosestřih v délce deseti minut pochází z prosincového Kulatého stolu SKAV a EDUin. Zhlédněte ho ZDE.
Zvukovou podobu celého vystoupení Jiřího Nantla (22 minut) poslouchejte ZDE.
Kompletní nahrávku kulatého stolu poslouchejte ZDE.
Video je součástí půlroční debatní kampaně Česko mluví o vzdělávání. Její stránky ZDE.
EDUin: Podívejte se, co říká náměstek Nantl o kariérním systému
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
14 komentářů:
Děkuji, ale kdykoli vidím Nantla nebo Fialu tak mám chuť zvracet. Ten první by si měl nejdřív zajít k logopedovi a pak teprve začít žvanit na veřejnosti.
Není vůbec podstatné co říkají, ale hlavně ať už je ten rektální alpinista a Nečasův kámoš pryč! Je katastrofa, co za existence za peníze daňových poplatníků ve státní správě existuje.
Neni podstatne co rikaji... Tot vecny pristup!
Koho byste tam chtěl místo něj? Pana Marcela?
Že jste k logopedovi neposlal knížete?
Otázky, které jsou předmětem tohoto vystoupení, jsou důležité a jen mě mrazí z toho, že jsme jednou z mála posledních zemí, kde není kariérní systém vyřešen. Hlavně ať se dohodnou - ať s NIDVem, nebo s jiným, a začne se něco dít.
Cítím potřebu "ťafnout" první komentář, a proto dím: jen tak dál, p. Nantle, nedejte se odradit.
Vyslechl jsem (s velkým sebezapřením) celý 530s sestřih. Je již tradicí, že v něm nevystupuje jediný základkový nebo středoškolský učitel a že debatu řídí neúspěšný novinář pan Feřtek.
Žádný karierní řád není třeba. Stačí, když stát dovolí, aby ředitel dělal svou práci.
Ředitel školy vystudoval vysokou školu, má mnohaletou učitelskou praxi, vystudoval dvouleté funkční studium a do své funkce se dostal po tvrdém výběrovém řízení. Je se svými učiteli každý den ve styku a jejich práci nikdo nezná lépe než on. Logicky by výši platu měl určovat on po dohodě s učitelem. No a jakou mzdu si kdo vyjedná, takovou má.
K tzv. dalšímu vzdělávání učitelů. Nejvíce se libovolné činnosti naučíte tak, že ji děláte. Tenista tak, že hraje tenis, učitel tak, že učí. Pokud se někomu zdá, že má malý plat (a to se zdá každému, resp. každý chce větší plat než právě má), tak ať jde dělat něco jiného a za víc. Když se někdo po 10, 20 letech rozhodne, že už nebude učit, tak je to jeho věc. Proč by to proboha měl řešit stát?
Celý sestřih jsou jen plky, jak už to u kulatých stolů SKAV, EDUin a dalších „obecně prospěšných organizací“ bývá. Jako vždy si velmi dobře rozumí se státními úředníky, např. z NIDV, protože mají jednu společnou věc. Za peníze, které nemuseli vydělat, dělají věci, které po nich nikdo nechce.
Měl jsem tu "čest" setkat se s oběma pány. Oba (Fialu i Nantla) charakterizuje poslední souvětí předchozího příspěvku.
Když se někdo po 10, 20 letech rozhodne, že už nebude učit, tak je to jeho věc. Proč by to proboha měl řešit stát?
Protože stát je ze zákona zodpovědný za vzdělávání svých občanů a protože na tuto svou povinnost posledních 20 let kašle, v důsledku čehož jsme tam, kde jsme.
Stát samozřejmě nemá řešit odchod mimo školství u jednoho konkrétního učitele. Pokud se ale výsledky žáků objektivně i subjektivně zhoršují, pokud vystudovaní učitelé ze svého oboru odcházejí hromadně a čerství absolventi ped. fakult do školství téměř nenastupují, pokud stávající učitelé jsou podmínkami své práce znechucení a v důsledku marného boje už většinou rezignují, tak kdo jiný, nežli stát by to měl asi řešit?
Pokud nechápete "měkké" metriky, snad pochopíte alespoň finanční úvahu. Studium každého učitele stálo nemalé veřejné prostředky. Když tento člověk odejde ze "státních služeb", anebo absolvent do školství vůbec nenastoupí, pak stát vyplýtval prostředky na jejich studium dost neúčelně, nemyslíte?
O ztracených investičních příležitostech, zbytečně vynakládaných prostředcích na zbytečná studia a rekvalifikace, zbytečně vyplácené podpory v nezaměstnanosti, atd. ani nemluvě.
Čím to, že prosperující ekonomiky světa investují do vzdělání?
No a jakou mzdu si kdo vyjedná, takovou má.
Konečně chápu, proč mám menší osobní ohodnocení, nežli mladá atraktivní kolegyně. Ona prostě umí líp vyjednávat. :-)
Tenista tak, že hraje tenis, učitel tak, že učí
Poněkud zapomínáte, že žádný učený z nebe nespad´. Tenista je zářným příkladem péče o rozvoj dovednosti hrát. Kolik péče a učení mu věnoval, individuálně, trenér, další trenéři, couchové a bůhvíkdo ještě. Kolik set hodin videozáznamů z vlastní hry prostudoval, kolik tisíc videozáznamů různých soupeřů má zanalyzovaných do mrtě a zná je zpaměti. Kdy má naproti tomu učitel nějakou zpětnou vazbu, jak učí, jak ho berou žáci? A je vůbec zvyklý té zpětné vazbě, pokud by nějaká byla, uvěřit a brát ji sebekriticky? Právě dogmata o neomylnosti a dokonalosti učitelských schopností, získaných pouhým několikaletým sezením v lavicích VŠ, je velkým mínusem našeho stavu.
Neříkal Nantl na tom kulatém stole něco podobného? Že profesní rozvoj učitelů nemůžou být jen školení DVPP, ale hlavně taky sebevzdělávání a formativní hodnocení učitelů...?
Souhlasím s poste.restante.
Anonymnímu 13. února 2013 18:39
"Stačí, když stát dovolí, aby ředitel dělal svou práci."
A já jako daňový poplatník chci vědět, jak ředitel svoji práci dělá. Proč ze škol údajně vychází dvě třetiny nedovzdělaných žáků, kteří budou v budoucnu obtížně zaměstnatelní. Proč to ten ředitel vidí, slyší, ale nemluví o tom? Proč to tutlá? Jak svou práci tedy dělá, když je mu to jedno? Proč na videu také nevystoupil se svým návrhem řešení? Odpovíte mi?
to 13. února 2013 21:36
Samozřejmě, v tom má přece naprostou pravdu.
Čím to, že prosperující ekonomiky světa investují do vzdělání?
Pane poste.restante, jsme v Česku. Okolní ekonomiky rostou, ta naše uvadá. Chyba bude asi v řízení a to někde až moóóc nahoře. Je to evidentní chyba vlády, která "šetří" (nově se tomu šetření říká krade) tam kde nemá. Vskutku tato vláda nemá v oblibě Jánošíka. Tato vláda chudým bere a bohatým štědře rozdává. Pro vládní strany ODS+TOP09 bude před volbami v roce 2014 školství tou největší prioritou. Ignorant
'Je se svymi uciteli kazdy den ve styku a jejich praci nikdo nezna lepe nez on.'
He, to zni jako z prirucky z doby narodniho obrozeni. Nebyt pedagogickych porad, ani se nevi, kdo skolu ridi. Nekdo, Pytlik tusim, tu kdysi psal, ze se pravidelne ptal reditele, co ma udelat, aby byl reditel s jeho praci spokojen. To vam ale nikdo nerekne, protoze by vas musel vybidnout predevsim k nebetycnemu pokrytectvi. Delejte, ze neco delate, a hlavne at je klid.
A nebo by tomu musel doopravdy rozumet. Cha, cha. Vetsina reditelu jsou ale byvali ucitele. Cha, cha, cha.
Sedych
..... jeste se smeju.
Okomentovat