Sociální demokracie zahajuje veřejnou i odbornou debatu o změnách, které by měly zásadně zlepšit stav českého školství a úroveň žáků i žákyň. Napomoci ji k tomu mají Národní kulaté stoly pro záchranu českého školství, které by měly odstartovat v Senátu.
„ČSSD je přesvědčena, že je potřeba co nejdříve zastavit postupný propad vzdělávání v naší zemi. Vláda P. Nečase prokázala v této oblasti velkou bezradnost a oblast školství potápí čím dál hlouběji. Rádi bychom proto prostřednictvím Národních kulatých stolů prodiskutovali s odbornou i širokou veřejností priority ČSSD, kterými chceme české školství výrazně zlepšit. Vládní cesta mlčení a arogance moci, kdy jsou špatná opatření schvalována pomocí několika málo přeběhlíků, se ukázala jako vysoce devastační!“ uvedl stínový ministr školství a senátor Marcel Chládek.
Národní kulaté stoly, kam mají být pozváni odborníci, studenti, rodiče i politici napříč politickým spektrem, by měly odstartovat už v průběhu března.
„Každý Národní kulatý stůl pro záchranu českého školství by měl tematicky obsáhnout jednu z kapitol školství, tématem prvního kulatého stolu by tak měl být vysokoškolský zákon, nová pravidla pro vysoké školy a problematika financování této oblasti. ČSSD zde má jasnou prioritu, která je založena na zachování dostupného a kvalitního veřejného vysokého školství bez nutnosti školného či zápisného. Věřím, že diskuse v rámci Národních kulatých stolů pomohou priority ČSSD nejen představit, ale v případě vládní odpovědnosti sociální demokracie po příštích volbách i uvést v život a zlepšit tak naše školství,“ doplnil senátor Marcel Chládek.
ČSSD zahajuje debatu o revolučních změnách v oblasti školství!
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
No jo, vlastně, kulaté stoly!
Vždyť tu máme všude vesměs stoly hranaté. A nešlo by zpočátku nasadit stoly oblé? Aby té revoluce nebylo nějak moc. Žeby školníci zatím stoly přiřízli a děti v rámci té technické výchovy lehce orašplovaly.
Hele, socani odrazujete potencionální voliče. Takové "pseudoreformy" si někam strčte.
Slovní spojení revoluční změna ve mně vzbuzuje nutkání ke zvracení. Jedna "revoluční změna" se v podobě ŠVP válí již několik let v ředitelnách.
zase další dávání hlav dohromady a zbytečné, stačí se porozhlédnout, co by se dalo změnit reálně třeba i na místní a regionální úrovni:
a) opět vybudovat síť mateřských škol v místě bydliště s kvalitním prostředím, učitelkami, stravováním, hrami a společným vyrůstáním dětí mezi dětmi, pro všechny (bez jakýchkoliv "výběrových hledisek") a zdarma (a nepovinně, je přeci svoboda a povinná školní docházka začíná až od kašičky), a nenechat padnout úroveň vzdělání učitelek na úroveň sousedské pomoci a "pohlídání"
b) ve školách zajistit takové šatny, aby děti nemusely chodit do školy s pytlíkem s bačkůrmami v ruce (když se nevejdou prvňáčkovi do tašky na zádech), nebo nedejbože s bačkůrkami ve stejné tašce jako svačina a učení a možnost si přezutí nechávat bezpečně uložené ve školní šatně a s možností se i v zimě převléknout ze silných oteplováků do mrazu do lehčího oblečení pro pohyb ve vytápěné škole
c) zajistit pro děti dojíždějící do školy místní dopravu tak, aby děti nejezdily zbytečně brzy a nemusely dlouho čekat před školou anebo aby jim vůbec autobus (vlak) jezdil a totéž při cestě domů, aby zbytečně nečekaly (mnohdy i déle než hodinu)
d)... atd. každý určité má spoustu připomínek
a hlavně neblbnout s populistickým začátkem vyučování až v devět (a samozřejmě by se taky končilo později, že?), populistickým rušením pětek a co se dá ještě vymyslet.
Fakt bychom už mohli jít s tím populismem do pyhele. Bylo by lepší začít po dítkách něco chtít a v klidu učit. Ony by se už ty výsledky dostavily. Ony totiž bez práce nejsou koláče, a to i ve školství.
Okomentovat