V souvislosti s množstvím různorodých aktivit a informací, které se v médiích a různých komerčních či jiných nabídkách objevují, se velmi často vyskytují odkazy na odbornou podporu či dokonce spolupráci s CERMATem.
CERMAT je organizace zřízená zákonem zejména pro přípravu a realizaci maturitní zkoušky. Tento úkol CERMAT řeší s maximální možnou profesionalitou a v rámci platných zákonných norem. V žádném případě neposkytuje nad rámec povinností vyplývajících mu ze zákona č. 106./1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, jakékoli služby či informace třetím stranám k podpoře jejich soukromých aktivit. Pokud se tedy kdokoli zaštiťuje ve svých prohlášeních či nabídkách podporou či spoluprací s CERMATem, jedná se, není-li taková spolupráce stvrzena podpisem ředitele CERMATu, o zneužití a namnoze i diskreditaci dobrého jména CERMATu a CERMAT se proti takovým aktivitám jednoznačně ohrazuje a připravuje potřebné právní kroky.
V poslední době často využívanou praktikou je, že se v rámci poskytování informací či služeb jejich poskytovatelé odkazují na spolupráci s konkrétními či anonymními zaměstnanci CERMATu. Zde platí, obdobně jako v předešlém, že se jedná o nepravdivé informace nebo o soukromé aktivity bez oficiálního souhlasu CERMATu. CERMAT i v těchto případech, pokud se o takových aktivitách dozví a pokud budou jakkoli ohrožovat dobré jméno CERMATu či dokonce procesy maturitní zkoušky, zahájí proti těmto pracovníkům potřebné pracovně právní či jiné právní kroky.
V této souvislosti CERMAT dále upozorňuje, že CERMATem neautorizované informace, aktivity či jiné činnosti mohou obsahovat informace nepravdivé nebo zavádějící a jejich užití může čtenáře postavit do nepříjemných situací v konfrontaci s podmínkami vlastní realizace maturitní zkoušky. Pokud už takové informace či služby využijete, ověřte si vždy jejich relevantnost na oficiálních stránkách CERMATu nebo dotazem na oficiálním HELPDESK (tel.: 224507507, e-mail: info@novamaturita.cz ).
Ing. Jiří Zíka
ředitel CZVV – CERMAT
CERMAT se distancuje od některých komerčních aktivit subjektů ze soukromého sektoru
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
39 komentářů:
Sdružení Matt & Hurry, jehož zakladateli jsou pan Zelený a paní Sittová, kteří se oba významně podíleli na přípravě a realizaci koncepce státní maturitní zkoušky, má asi dostatečné znalosti a data, aby dokázalo dostát svým slibům. Konečně někdo, kdo dokáže fundovaně oponovat vedení Cermatu.
Nechápu, jak někdo může ohrožovat "dobré jméno CERMATU", když něco takového vůbec neexistuje.
Tak, tak, milé děti,
dneska si probereme oxymóron. "Mrtvé milenky cit", to je doktor K. H. Mácha, "Svítání na západě" je zas Březina a "Dobré jméno CERMATu" - to je oxymóron opravdu geniální. Napsal to Ing. Jiří Zika, o něm ještě uslyšíme...
Nevím, co vede autora prvního komentáře k domněnce, že duo Zelený a Sittová bude konečně fundovaně oponovat vedení CERMATu. Nechci panu Zelenému upírat zásluhy na tom, že se mu podařilo prosadit státní maturitu a hlavně ji zrealizovat, a to i přes značné snahy různých skupin neustále rozjezd státní maturity odsouvat, ale je to hlavně pan Zelený, který má lví podíl na destrukci současného CERMATu. Nynější ředitel Zíka je jistě velmi schopný manažer mající důvěru lidí a zdatný logistik, zdědil však poměrně nestabilní tým, kde se mísí odborníci s lidmi, kteří na svých pozicích setrvávali hlavně pro své poklonkování bývalému řediteli. Ozdravit tento tým bude v blízké době nezbytností. Současného ředitele tedy čeká mnoho práce, a to nejen uvnitř CERMATu, ale i ve vztahu k ministrovi, který ve své skupině pro maturitní zkoušku nemá (až snad na jednu výjimku) odborníky z praxe, kteří by byli schopni problematiku státní maturity řešit opravdu koncepčně s ohledem na současný stav středního školství. Přesvědčit ministerské úředníky i členy uvedené skupiny, aby naslouchali lidem, kteří na vývoji maturitní zkoušky pracují, bude docela kumšt, a proto mu držím palce.
Nemám strach o budoucnost zmiňovaného sdružení, neboť pan Zelený měl vždy podnikavého ducha a byl schopný lidi vyburcovat k neskutečným výkonům. (Bohužel byl také výborným manipulátorem s velkým citem pro to své lidi „vysát“ a s klidem „odhodit“.) Nepochybuji, že se mu bude dařit. Domnívám se ale, že by měl nechat CERMAT „žít“ a své úsilí nasměrovat jinam. Neměl by parazitovat na know how, které bylo vytvořeno zaměstnanci CERMATu (například použití grafické podoby testové dokumentace), ale jít svojí cestou. CERMATu a mnohým bývalým i současným zaměstnancům to dluží.
Pomněnka
A nemá to spíš souvislost s tím, že časopis Bridge teď vydává spoustu materiálů pro maturanty a pracují tam lidi z Cermatu? Ale pro učitele je to dobře!
Od čeho je to distanc?
Dovolím si prvního anonymního přispěvatele opravit ve dvou poměrně zásadních bodech jeho příspěvku.
1. Citované občanské sdružení není zacíleno na oponenturu CERMATu, natožpak oponenturu jeho vedení. To ponechá jiným, kteří k tomu jistě mají své motivy. Matt a Hurry má motivy jiné. Státní maturita jako jeden z výstupních etalonů maturitního studia, bohužel, každoročně ohrožuje desítky tisíc studentů nejen opakováním některé ze zkoušek, ale i existenčně tím, že po několika letech studia tisíce z nich na maturitu vůbec nedosáhnou. V existenčním ohrožení jsou tak nepřímo i desítky škol. Jistě má smysl ptát se, kdože za to může. Státní maturita, ani CERMAT nikoli. Ale ať je to, kdo je to, konkrétním studentům, učitelům ani školám to nepomůže. A zde je onen motiv citovaného sdružení – fundovaná a opravdová podpora konkrétním studentům, učitelům a školám. Ta se fakt nedá dělat oponenturou CERMATu, byť třeba fundovanou.
2. Zelený ani Sittová nejsou zakladateli občanského sdružení MATT a HURRY. Spolu s dalšími však jeho vznik iniciovali s vědomím toho, že tvůrce zadání zkoušky nemůže individuálně pomáhat konkrétním studentům k jejímu úspěšnému složení. Šlo by o flagrantní střet zájmů, kterého jsme však v českých podmínkách nezřídka svědky.
Jako bývalý ředitel CERMATu prohlášení Jiřího Zíky rozumím a podobné stanovisko jsem několikrát vydal v minulosti i já. Jasně jím dává najevo, že ani on, ani CERMAT se nedostávají do střetu zájmů. A zároveň upozorňuje, že oficiální informace CERMATu ve věci státní maturity jsou spolehlivější z principu věci, zatímco u jiných informačních zdrojů je žádoucí prověřovat jejich důvěryhodnost. Jediné, kde bych vedl polemiku, jsou představy, že aktivity jiných diskreditují CERMAT. Zkrátka proto, že paušálně loženo je to nesmysl a škodí to především CERMATu.
Pavel Zelený
TO: POMNĚNKA
Tohle je teda síla. Tady někdo z cermatu otevřeně přiznává, že státní maturitu řídí instituce v rozkladu. Drahá pani, jestli tam takových oslů jako vy, máte víc, tak to má ředitel zatraceně těžkou práci! Tohle by si u nás ve škole nedovolil ani kosatec.
Počkejte, Matt a Hurry...
to jsou příjmení těch dvou večerníčkových dovedů?
http://bit.ly/12pDfbI
Ne, je to z "matury" ;-)
Tak to ano. Nikdy jsem se nezbavil velmi intenzivního pocitu, že cermaťan Zelený vyniká výrazným smyslem pro poměrně specifický humor oscilující mezi recesí a absurdním dramatem.
Mata Hari?
Manipulaci v absurdnim dramatu Pomale odchazeni pana Zeleneho je v posledni dobe vice. Treba sugesce toho, ze jednak existuje tandem Zeleny a Sittova a ze se tento tandem o neco zaslouzil. Tedy pracovni tandem to rozhodne neni. Zeleny sam se zaslouzil o zrod maturity v situaci, kdy kazdemu z jejich realizatoru chybel ke spusteni jen kousek - nejakych 90%. Kazda revoluce vsak plodi sve hrobare - a kdo umi rozjet, casto nezvlada rutinu. Druhy konec pseudotandemu, Sittova ma naopak lvi podil na destrukcnich aktech, ktere nastesti neskoncily nejakym problemem jen diky tomu, ze musela byt ze sve pozice odvolana. Bohuzel - dostala dostatek casu k "osvojeni si" vyznamne casti faktu, procesu a dat, s nimiz se v praci setkala a z nichz ted sdruzeni patu a matu zije. Tak ze s drobnou nadsazkou lze rici, ze sdruzeni Matt + Hurry dali do kupy lide, pro jejichz predchozi praci se hodi oznaceni od koni - hot a čehý.
Distanc Cermatu je obecny a mnohem sirsi. Bylo by najivni si myslet, ze proti Cermatu a tedy i proti MSMT stoji jen kvarteto Matt a Hurry. Je proste jen nove a nezkusene a tak trochu pripomina buldozer v porcelanu. At uz za nim stoji kdokoli, musi dodrzovat platne zakony tak jako jina sdruzeni, libo za jak bohulibe ideje se schovavaji. Eduiny, Kalibra, Scia. Proste lhat a krast se nema. Nase pravni kultura, ktera je stejne nemocna jako ceske skolstvi, dava sibalum pomerne velkou nadeji na uspech. Nastesti neexistuje jen pravo a jen skolstvi. Verim, ze se muzeme spolehnout treba na moralku, ktera pod spolecenskou ( verejnou ) kontrolou dokaze prave divy. Sila informaci na socialnich sitich umozni odpadlikum rychle se napravit. Uff, asi mam vysokou horecku. Jiří Š.
Distanc Cermatu je obecny a mnohem sirsi. Bylo by najivni si myslet, ze proti Cermatu a tedy i proti MSMT stoji jen kvarteto Matt a Hurry. Je proste jen nove a nezkusene a tak trochu pripomina buldozer v porcelanu. At uz za nim stoji kdokoli, musi dodrzovat platne zakony tak jako jina sdruzeni, libo za jak bohulibe ideje se schovavaji. Eduiny, Kalibra, Scia. Proste lhat a krast se nema. Nase pravni kultura, ktera je stejne nemocna jako ceske skolstvi, dava sibalum pomerne velkou nadeji na uspech. Nastesti neexistuje jen pravo a jen skolstvi. Verim, ze se muzeme spolehnout treba na moralku, ktera pod spolecenskou ( verejnou ) kontrolou dokaze prave divy. Sila informaci na socialnich sitich umozni odpadlikum rychle se napravit. Uff, asi mam vysokou horecku. Jiří Š.
Ředitel CERMAT by si měl ukrotit své lidi, aby se (a svůj intelekt) neprozrazovali v "anonymních" příspěvcích.
Taky Anonym ;-)
No nazdar Pomněnko Münzbergrová. Asi si v pátek budeme musit vysvětlit to poklonkování a ten rozklad. To ti vážně nepřijde hnusné plivat na lidi, s kterými děláš? Kde bereš zrovna ty tuhle odvahu?
Poklonkující kolegyně
Tak to si děvčata vyřiďte v pondělí.
My tady potřebujeme standardně poplivat dílem celý Cermat a dílem celý soukromý sektor.
Tohle je psina k popukání, za chvíli se začnou z cermatu podřezávat.
Pomněnka. Moc pěkné. Jak to, že přežila zpackanou matematiku a slohy z češtiny a vyrazil jí až nový ředitel? Poklonkovala? Odborník totiž není. To ví všichni.
Milé anonymní Gábině Sittové bych ráda vzkázala, ať si nechá své urážky. Zatímco někteří si svá místa zasloužili svými znalostmi a úspěchy v předchozí práci, někteří jako ty jenom díky silným plicím a ohebnosti v pánevní oblasti. Myslím, že tvůj největší úspěch je rozbití jak maturity, tak rodiny - doporučuji to dát do životopisu protože reference ti na to dá kde kdo!
Je dobře, že se CERMAT konečně ozval., a je dobře, že se otevřelo toto téma. Pan Zelený a k němu přidružená slečna Sittová i za svého působení v CERMATu s oblibou využívali interního know-how sami pro sebe, a totéž se pokouší i nyní ve svém sdružení s tak příznačným názvem, tak vtipným a přilnavým, ať už evokuje večerníčkové šikuly, nebo Matu Hari:-).
Nicméně mé obavy se týkají toho, že již nyní oblast činnosti sdružení a jeho materiály vykazují značnou (náhodnou?) podobnost s materiály CERMATu: např. jejich ilustrační testy poskytované školám v rámci snahy dostat se na trh s přijímačkovými testy), snaha komerčně poskytovat školení hodnotitelům PP a též snaha o publikační činnost v oblast sbírek, metodických příruček apod.
Zajímalo by mne, jakými mechanismy zajišťují kvalitu, čím přesvědčují školy, ž jejich produkty jsou skutečně kvalitní, a kdo s nimi spolupracuje. Protože jestli využívají to, co vybudoval interní tým CERMATu, nebo CERMATem vyškolenou síť autorů úloh a dalších externistů, pak to něčím zavání.
A jen úvaha na závěr: doufám, že si ředitelé zjišťují, jak kvalitní jsou testy, které jsou jim nabízeny; doufám, že než si někdo objedná školení, zjistí si informace o jejich poskytovateli.
'Mile anonymni Gabine Sittove'
Star Wars: Epizoda III – Pomsta Sittu
http://bit.ly/VZY9wb
S obdivem Sedych
K příspěvku anonymního přispěvatele ze dne 18. února 2013 ze 16.20 hod. pouze dodáváme, že věc předáváme právnímu zástupci ke zvážení a případnému podniknutí příslušných kroků.
Občanské sdružení MATT a HURRY, o.s.
Vážení,
článek pana ředitele Zíky pouze říká, že se distancuje. To je v pořádku a já bych za tím neviděla distanc od něčeho, co se jmenuje Matahari nebo bůhví jak podobně. V životě jsem o ničem takovém neslyšela a tak nechápu, proč se kolem toho strhává takový boj. O čem jsem ale slyšela a co mě teda zvedlo ze židle je časopis Bridge, který se svými studenty odebíráme a jako přípravu k maturitě používáme. To, co vyšlo v tomto maturitním speciále vyděsilo jak mně, tak moje studenty. Vyšší úroveň? Dva body v didaktických testech? Vždyť to je přece mimo mísu! Pokud se pan ředitel Zíka distancuje od tohoto, tak to je naprosto v pořádku a jeho prohlášení chápu a ráda ho podpořím. To je totiž amatérismus jak časopisu, tak toho, kdo to tam z CERMATu pustil.
A tak vás všechny prosím, diskutujte k věci a osobní věci si vyřešte někde na lavičce v parku a netahejte do toho ostatní.
T. Králová
Ta lavička je tady, paní Králová. Příslušné diskusní místo pak v Karmelitské ulici.
A časopis Bridge šíří nějaké poplašné zprávy, či co? Cermat je tam uveden jako partner. Kdo ví ovšem, jestli registrovaný.
Bohužel osobní vztahy (zvláště pana Zeleného a slečny Sittové) měly značný vliv na to, co se kolem státních maturit dělo, těžko tedy od nich odhlédnout.
Když pak nyní oba zmínění pod hlavičkou "Matt & Hurry" tvrdí, že dokážou řešit problémy, se kterými si pod hlavičkou CERMATu nevěděli rady, je to přinejmenším překvapivé.
V.Š.
A jaký vliv měly osobní vztahy těch dvou na státní maturitu? To by asi čtenáře velmi zajímalo!
ad 18. února 2013 19:25 předání právnímu zástupci:
Doufám, že tedy budete informovat o tom, co právní zástupci zvážili!
Podle mne je to především věc etiky, osobní morálky...
jaký vliv měly osobní vztahy
Vždycky jsem si myslel, že maturitní problémy byly způsobeny nezanedbatelnou mírou patlalství zodpovědných matlalů.
A ono to možná bude spíš tím, kdo komu co udělal k snídani.
A jejda, mezi řádky čtu, že je tu někdo mimořádně nevyrovnaný, podlý a možná i závistivý. Začaly se otevírat všechny kanály a jímky. Za to by se měl někdo hodně stydět. Doufám, že to není žádný pracovník CERMATu, to by mě moc mrzelo. Jednak to vůbec není k věci a hlavně to nikoho vůbec nezajímá. Na to si snad lidi kupují Plesk nebo Haha, ne? Spíš mě teď zajímá to sdružení Matt a Hurry a jeho motivy. Jak bude podporovat studenty učitele a školy?
kantor
Kantore, sice pisete, ze vas to nezajima, ale soucasne to ctete. Tim jste se trochu prozradil... A pokud jde o konec vaseho prispevku - ten je pro ceske skolstvi vskutku signifikantni. Jak bude subjekt xy (v tomto pripade Matt a Hurry) podporovat ceske skoly a ceske ucitele? Prave tento pristup - kdo mi pomuze - dela z ucitelu to, jak jsou vnimani - nesamostatni, cekajici na to, ze je nekdo potahne. A tento pristup ma druhou stranu: vyvolava vznik firem ci sdruzeni, ktere uplatnym zpusobem podavaji pomocnou ruku. A v moment, kdy tak ucini, jsou odsuzovany (firmy ci sdruzeni) za to, ze vydelavaji na detech, cerpaji penize danovych poplatniku. Ale co se divime, kdyz skoly a ucitele svymi postoji takovou poptavku vytvareji. Tady ucitelum nepomuze zalozeni ani profesni komory, leda by si vyse uvedeny vzorec chovani tato komora ve stanovach zakazala. Ale jinak preju vsem, at si koupi testy od Matta, Scia nebo certa. Hlavne kdyz deti konecne odmaturuji!
Bohužel jsem přes tento hnůj musel přejít, abych se dostal až na konec. Myslím, že jsem ani nenaznačil, že bych potřeboval podávat pomocnou ruku. Prostě mě zajímají nové věci, a pokud za nimi skutečně má stát pan Zelený a další podobní, tak mě to zajímá o to víc.
kantor
Kolego kantore, mýlíte se - ve svých dvou posledních větách se "mezi řádky, ale dost jasně" ptáte - zajímají mě jeho motivy a jak "nás" bude podporovat. CARCY má pravdu. Učitelé stále, zřejmě podvědomě, naučeně, volají po něčí podpoře, pomoci, měli by být samostatnější a naučit se o svých věcech rozhodovat také sami - obecně řečeno.
Dobře, máte pravdu, zamyslím se nad sebou. Omlouvám se za zájem o nové věci. Od teď už nikdy nebudu ani náznakem přemýšlet nad tím, jak studentům pomoct jiným způsobem než vlastními nápady. A hlavně neutrácet za hovadiny. :) Už jste spokojení, tak si to představujete? Upřímně, kolik učitelů v této zemi je ochotno takto přemýšlet?
kantor
Pokud po mne statni moc chce, abych grazla primel ke vzdelavani, tak nejake podminky by mi k tomu vytvorit mohl.
Pokud nevytvari, nu co nadelas. Uz jsem se zaridil.
Sedych
Hrome, to je kouř. Super diskuze. Jak závan z naší sborovny. Nebo státněmaturitní frustrace party zhrzených milenek? Takový průjem nemůže mít jinou příčinu. Mně třeba jedna taková zatloukla do střechy úplně nového fordu přes noc 10 krováků. Přišlo mi to tehdy dost líto. Tak pevný nervy a nadhled.
A safra. Jdu přeparkovat a zejtra kupuju cabrio.
Reaguji na vyjádření P. Zeleného z 15. 2. v 17:48:
Pavel Zelený osobně odpovídá za velmi pochybné vynaložení několika set milionů korun z veřejných zdrojů a většinu zásadních problémů v organizaci a vyhodnocení maturitních zkoušek v minulých letech. Jeho snahu o hledání viníka, který poškodil a stále poškozuje desetitisíce maturantů, tedy považuji za absolutní výsměch jak všem zmiňovaným maturantům, tak daňovým poplatníkům, kteří "projekt" nové maturity financují.
Vyjádření P. Zeleného je natolik drzé, že vhodná slova, jak na něj reagovat, nenacházím. Jeho deklarovaná snaha "pomáhat" studentům prostřednictvím bizarního občanského sdružení (zajímaví jsou i jeho další členové) působí potom jako zlý sen.
J. Krtička
Okomentovat