V úterý 29. ledna 2013 proběhlo první jednání resortní pracovní skupiny k optimalizaci statistických šetření tvořené ze zástupců ministerstva, CERMATu, ČŠI, NÚV, Magistrátu hl. m. Prahy a jednotlivých krajů. Hlavním sledovaným cílem této řízené spolupráce je snížení administrativní zátěže dopadající na školy a školská zařízení. Pracovní skupina byla zřízena 1. náměstkem ministra školství, mládeže a tělovýchovy Jiřím Nantlem v souladu s procesem debyrokratizace resortu zahájeném ministrem Petrem Fialou.
V následujících týdnech bude provedena analýza všech současných šetření nejen s ohledem na jejich zákonnou oporu, ale rovněž i na jejich duplicitu, kterou mohou vykazovat. (Již během dnešního jednání bylo například zjištěno, že střední školy vyplňují pro účely veřejné správy nabídku jimi otevíraných oborů nejméně dvakrát, často i vícekrát).
Tato analýza povede k optimalizaci statistických šetření v resortu a vyústí v pevně definovaný rámec vyžadovaných dat, který umožní maximální využití administrativních zdrojů dat ze škol a školských zařízení tak, aby tato data mohla být v budoucnu přímo importována z jejich systémů namísto současného manuálního vypisování.
Při optimálním výsledku tak bude každá nezbytná informace poskytnuta veřejné správě s co nejnižšími administrativními náklady právě jedenkrát a veřejná správa následně sama zajistí její sdílení v rámci své působnosti.
Výsledky pracovní skupiny budou do jednotlivých šetření promítnuty od roku 2014.
MŠMT: Snižování administrativní zátěže škol a školských zařízení
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
tvořené ze zástupců ministerstva, CERMATu, ČŠI, NÚV, Magistrátu hl. m. Prahy a jednotlivých krajů
Takže MŠMT pozvalo ty, kteří onu zátěž vytvářejí. Ti, na které dopadá (ředitelé, učitelé, správní zaměstnanci), samozřejmě pozváni nebyli. Mohli by, nedej bože, říci pravdu nahlas.
Jsem zvědavý, jak to půjde dále. Před 10 roky stačily na dokumentaci školy dva šanony. Nyní jich máme 7. Inventární seznamy naší školy byly na 592 papírech A4 a každý byl podepsán celou komisí - 4. lidé. Jako největší "zajímavost je, že jsme museli přiložit fotografii školy a podepsat ji 4 x . Prý aby bylo patrno, že škola stojí. Tato fotka musí být se zimním motivem, protože jinak by neodpovídala době inventarizace. O jiných zbytečnostech nemluvím.
Kolikrát vyplňujeme počet žáků dle zahajováku atd... o tom žádná.
Budte radi, ze nemusite prikladat potvrzeni mistniho farniho uradu, ze clenove inventarizacni komise nejsou mrtve duse, a to ve trech kopiich i s podpisem hrobnika.
Pravdou je, ze existuji pripady, kdy je v zajmu spolecnosti iniciovat rizeni o zbaveni takovych pitomcu zpusobilosti k urednim ukonum.
Sedych
Při poslední kontrole ČŠI jsme požadovanou dokumentaci ve složkách a šanonech rozložili téměř na všechny lavice třídy, kterou jsme inspektorům pro jejich činnost vyčlenili. A to jsme ještě v průběhu kontroly přinášeli další papíry, které chtěli vidět. Školství dnes bohužel není o výuce, ale o papírech, jejichž vytváření se při běžných povinnostech v normální pracovní době nedá stihnout.
Už by se s tím opravdu mělo něco dělat a někdo kompetentní by se měl konečně zamyslet. Školy vytváří dokumentaci jen pro kontrolní orgány. Jim samotným je mnohdy zcela k ničemu a klidně se bez ní obejdou. Myslím tím různé plány, které se ani nedají dodržet, nebo už po měsíci stejně neplatí. Je to spousta téměř shodných hlášení na různé úřady. Jsou to školní vzdělávací programy, jejichž zavedení kromě obrovského množství práce nepřineslo vůbec nic. Je to spousta dalších věcí, které zbytečně zatěžují vedení škol i učitele a odvádí je od toho nejdůležitějšího, co má škola dělat, tj. učit.
Už jsme si mnohokrát říkali, že tato veškerá dokumentace slouží jen pro udržení obrovského množství školských úředníků na všech úrovních - aby nějak dokázali opodstatněnost svých funkcí. Školství ale tolik úředníků nepotřebuje a jistě by dokázalo peníze využít jinak - ve prospěch žáků.
Snizovani poctu uredniku je kontraproduktivni.
Je naopak nezbytne navysit jejich pocet nad mez, kdy zasnou zamestnavat sebe sama navzajem, aniz by obtezovali nevinne lidi.
Sedych
Školství dnes bohužel není o výuce, ale o papírech, jejichž vytváření se při běžných povinnostech v normální pracovní době nedá stihnout.
Tato slova by se měla tesat do kamene.
A představte si všechnu tu dokumentaci na hliněných destičkách!
No aspoň by to vydrželo archivaci delší než 50 let a měli by o nás za 2000 let, co zkoumat. Fakt by bylo zajímavé se za těch 2 000 let probudit a pozorovat, co z toho vyčtou.
Co z toho vyctou?
No, ze uz je to sestista padesata druhá revize ervepe. Popripade, ze petista dvacata sedma komise prave predklada k verejne diskusi nejnovejsi formulaci standardu kvality prace ucitele.
Sedych
Okomentovat