Ministerstvo školství pokračuje v osekávání svých příspěvkových organizací. Na konci tohoto roku skončí dva instituty, které mají na starosti především vzdělávání učitelů. Podle resortu to kantory nepoškodí, o jejich vzdělávání by měli více rozhodovat ředitelé škol a pedagogické fakulty.
Z článku Jana Jiřičky v iDNES.cz vybíráme:
Někteří kantoři však nevěří, že by to pedagogické fakulty zvládly. "Pořád připravují učitele, kteří sice mají jakousi odbornost v dané aprobaci, ale v učení jsou připravení nedostatečně. Kdyby to měly na starosti zejména pedagogické fakulty, zcela jistě by to vedlo k unifikaci vzdělávání a výuka bude příliš teoretická," řekl iDNES.cz učitel matematiky a přírodopisu Tomáš Dopita ze ZŠ Vsetín-Rokytnice, který vyhledává zejména školení v oblasti didaktiky či psychologie.
Přečtěte si: Školství ruší další úřady, učitelé se nebudou tolik vzdělávat
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Učitelé se mohou na ped. fakultách vzdělávat dobře. Aspoň by je to vedlo k většímu důrazu na praxi, když od nich vyšší orgány chtějí jen vědu. A na praxi interních studentů chybí už 20 let peníze!!, tak se nelze divit, že je ubohá. Být didaktikem je pomalu ostuda, protože to nepřináší body za vědeckou činnost. Nejvyšší čas to změnit a praxi vrátit klíčový význam, na úkor přebujelé teorie.
VŠ jsou autonomní a budou si to muset samy vyřešit! Současný stav pedagogickým fakultám zřejmě vyhovuje...
Souhlasím s 10:02.
O ped. fakulty se léta nikdo nestaral, jen jestli dodržují rozpočet, ne o obsah vzdělávání a kvalitu absolventů. Nejdřív musí ministerstvo vrátit fakultám důvěru a chtít od nich kvalitní METODICKOU, nejen odbornou přípravu absolventů. Vědecký výzkum patří na vědeckovýzkumné fakulty univerzit, pedagogické fakulty mají dělat především pedagogický výzkum, jenže ten má malou váhu. Dokud nebude bodově hodnocen rovnocenně s jinými vědními obory, bude to špatně.
VŠ jsou autonomní...
Jo, asi tak jako jsou autonomní základky a střední. Ti vůči zřizovateli, fakulty proti MŠMT. Všechno filtrují komise ministerstva, bez jejich schválení a výběru nejsou granty, vydávání skript, koncepce, předměty nejsou akreditovány... A ped. fakulty jsou na chvostu důležitosti v rámci univerzit. To je tedy autonomie jako hrom. Jak to dopadá na finance, raději vůbec nemluvit.
Drtivá většina žvástů o vzdělávání učitelů je k ničemu. v drtivé většina rozhoduje především to, zda na to ten dotyčný má nebo nemá. Stokrát vzdělaný učitel s červeným diplomem je leckdy úplně k ničemu a "starý" praktik bez vzdělání ho lehce stčí do kapsy. Už jen to, kdo vzdělává učitele - většinou ti, kteří na ZŠ nebo SŠ nikdy neučili (pedagogické fakulty) nebo ti, kteří před nezvládnutelnými kázeňskými problémy utekli ze škol od učení ...
AHA .. takže chceme učitele, kteří se dále vzdělávají a pracují na sobě
ALE zrušíme instituace které mají DVPP na starosti
http://www.vzdelavani2020.cz/images_obsah/dokumenty/hlavni-smery-strategie-vzdelavaci-politiky-2020.pdf ... viz strana 12
Zlepšit profesní přípravu učitelů posílením objemu praktické složky v počátečním vzdělávání učitelů, úpravou kurikula pedagogických oborů, s důrazem na kompetenční výuku a společně vypracované standardy, a vymezením jasného standardu učitelské profese.
Podpořit profesní rozvoj učitelů zaváděním a rozvojem podpůrných mechanismů usnadňujících výkon učitelského povolání, jako jsou mentoring, další vzdělávání, sdílení dobré praxe a rovněž oddělení mechanických a administrativních úkonů od učitelovy pedagogické práce.
Já bych v tom viděla naopak podporu institucí poskytujicích DVPP a nebo také podporu Metodickému portálu jako nástroji pro sdílení.
Ale to si asividím špatně, že?
Dvě zbytečné organizace zaniknou a jedna ještě zbytečnější vznikne...
Národní úřad pro kvalifikace. Geniální. Jako kdyby nestačil mega tunel s Národní soustavou kvalifikací a Národní soustavou povolání.
Okomentovat