Přečtěte si: Školství ruší další úřady, učitelé se nebudou tolik vzdělávat

pondělí 21. ledna 2013 ·

Ministerstvo školství pokračuje v osekávání svých příspěvkových organizací. Na konci tohoto roku skončí dva instituty, které mají na starosti především vzdělávání učitelů. Podle resortu to kantory nepoškodí, o jejich vzdělávání by měli více rozhodovat ředitelé škol a pedagogické fakulty.


Z článku Jana Jiřičky v iDNES.cz vybíráme:

Někteří kantoři však nevěří, že by to pedagogické fakulty zvládly. "Pořád připravují učitele, kteří sice mají jakousi odbornost v dané aprobaci, ale v učení jsou připravení nedostatečně. Kdyby to měly na starosti zejména pedagogické fakulty, zcela jistě by to vedlo k unifikaci vzdělávání a výuka bude příliš teoretická," řekl iDNES.cz učitel matematiky a přírodopisu Tomáš Dopita ze ZŠ Vsetín-Rokytnice, který vyhledává zejména školení v oblasti didaktiky či psychologie.

7 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
21. ledna 2013 v 10:02  

Učitelé se mohou na ped. fakultách vzdělávat dobře. Aspoň by je to vedlo k většímu důrazu na praxi, když od nich vyšší orgány chtějí jen vědu. A na praxi interních studentů chybí už 20 let peníze!!, tak se nelze divit, že je ubohá. Být didaktikem je pomalu ostuda, protože to nepřináší body za vědeckou činnost. Nejvyšší čas to změnit a praxi vrátit klíčový význam, na úkor přebujelé teorie.

Anonymní řekl(a)...
21. ledna 2013 v 10:54  

VŠ jsou autonomní a budou si to muset samy vyřešit! Současný stav pedagogickým fakultám zřejmě vyhovuje...

Anonymní řekl(a)...
21. ledna 2013 v 10:56  

Souhlasím s 10:02.
O ped. fakulty se léta nikdo nestaral, jen jestli dodržují rozpočet, ne o obsah vzdělávání a kvalitu absolventů. Nejdřív musí ministerstvo vrátit fakultám důvěru a chtít od nich kvalitní METODICKOU, nejen odbornou přípravu absolventů. Vědecký výzkum patří na vědeckovýzkumné fakulty univerzit, pedagogické fakulty mají dělat především pedagogický výzkum, jenže ten má malou váhu. Dokud nebude bodově hodnocen rovnocenně s jinými vědními obory, bude to špatně.

Anonymní řekl(a)...
21. ledna 2013 v 11:03  

VŠ jsou autonomní...

Jo, asi tak jako jsou autonomní základky a střední. Ti vůči zřizovateli, fakulty proti MŠMT. Všechno filtrují komise ministerstva, bez jejich schválení a výběru nejsou granty, vydávání skript, koncepce, předměty nejsou akreditovány... A ped. fakulty jsou na chvostu důležitosti v rámci univerzit. To je tedy autonomie jako hrom. Jak to dopadá na finance, raději vůbec nemluvit.

kamínek řekl(a)...
21. ledna 2013 v 16:58  

Drtivá většina žvástů o vzdělávání učitelů je k ničemu. v drtivé většina rozhoduje především to, zda na to ten dotyčný má nebo nemá. Stokrát vzdělaný učitel s červeným diplomem je leckdy úplně k ničemu a "starý" praktik bez vzdělání ho lehce stčí do kapsy. Už jen to, kdo vzdělává učitele - většinou ti, kteří na ZŠ nebo SŠ nikdy neučili (pedagogické fakulty) nebo ti, kteří před nezvládnutelnými kázeňskými problémy utekli ze škol od učení ...

hanapila řekl(a)...
21. ledna 2013 v 16:58  

AHA .. takže chceme učitele, kteří se dále vzdělávají a pracují na sobě
ALE zrušíme instituace které mají DVPP na starosti

http://www.vzdelavani2020.cz/images_obsah/dokumenty/hlavni-smery-strategie-vzdelavaci-politiky-2020.pdf ... viz strana 12
Zlepšit profesní přípravu učitelů posílením objemu praktické složky v počátečním vzdělávání učitelů, úpravou kurikula pedagogických oborů, s důrazem na kompetenční výuku a společně vypracované standardy, a vymezením jasného standardu učitelské profese.
 Podpořit profesní rozvoj učitelů zaváděním a rozvojem podpůrných mechanismů usnadňujících výkon učitelského povolání, jako jsou mentoring, další vzdělávání, sdílení dobré praxe a rovněž oddělení mechanických a administrativních úkonů od učitelovy pedagogické práce.


Já bych v tom viděla naopak podporu institucí poskytujicích DVPP a nebo také podporu Metodickému portálu jako nástroji pro sdílení.

Ale to si asividím špatně, že?

Anonymní řekl(a)...
21. ledna 2013 v 22:14  

Dvě zbytečné organizace zaniknou a jedna ještě zbytečnější vznikne...

Národní úřad pro kvalifikace. Geniální. Jako kdyby nestačil mega tunel s Národní soustavou kvalifikací a Národní soustavou povolání.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.