Vedení Libereckého kraje v čele s hejtmanem Martinem Půtou (SLK) se rozhodlo zrušit přísnější testy na své střední školy, které prosadilo předchozí sociálně demokratické vedení. To se ani trochu nelíbí bývalému náměstkovi pro školství Radku Ciklovi (ČSSD). Současný liberalismus podle něj umožnil snížení nároků na studenty.
Z článku mp v ParlamentníListy.cz vybíráme:
Ředitelé základních škol ale tvrdí, že stanovení jednotných kritérií toho, co by měl žák po odchodu ze základní školy umět, je nezbytné. Jinak prý nemá smysl žáky plošně testovat. Cikl k tomu dodává, že s hodnotícími kritérii a hranicí úspěšnosti mohly být právě takovým standardem, se kterým mohly základní školy pracovat. Současná radní pro školství Alena Losová (ZpLK) ale vidí situaci jinak. Plošná kritéria by měla být stanovena na národní úrovni a neměla by se lišit kraj od kraje. I to je jeden z důvodů, proč kraj plán předchozího vedení ruší.
Přečtěte si: Někdejší krajský náměstek se mračí: Takhle úroveň školství nezvýšíme
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Základní škola má problémy už v 1. třídách. Děti, na které výchovně nestačí doma ani vlastní rodiče, vůbec neberou na vědomí, že začala hodina a učitelka se něco ptá. Stačí, když tři - čtyři neustále vykřikují, odbíhají z lavice, válí se po zemi - ostatní se prostě nesoustředí na nic. A za pár minut znovu, stále dokola. Tolik autistů a hyperaktivních dětí že u nás máme? Asi proto, aby psychologové měli klienty. Dokud učitelka nezařve, těch pár ji vůbec nevezme na vědomí, a ostatní se nemohou soustředit. Taková práce v hodině se pak stává normálem, po měsíci už nedává pozor vůbec nikdo, všichni jsou roztěkaní, myšlenkami bůhvíkde. A tak se to veze do dalších tříd. V šestce na vás koukají jak na exota, když chcete diskutovat, vést je k přemýšlení, samostatnému úsudku. Proto inteligentní učitelé ze škol odešli a raději dělají na úřadech, jinak by se zbláznili.
Řešení: žáků pod 20, asistenta pro mentálně problémové děti (pokud musí zůstat v jedné třídě), od první hodiny vyžadovat přísné dodržování kázně v hodině - při všech hrách, tvořivých činnostech, dramatizacích, atd. - ano, zábavně a tvořivě, ale v naprosté kázni. Zlobí-li jeden, vše je vniveč.
A učitele, kteří mají sílu a vědí, jak na to, nedají se zlomit, odborně i metodicky se vzdělávající a umějící znalosti uvést do praxe.
No jestli ta hranice pro nepřijetí na SŠ s maturitou bylo směšných 38 bodů ze 130 možných, jako loni ve Zlínském kraji, tak je to celkem fuk. Těch 38 bodů totiž dají i někteří propadlíci.
Okomentovat