Podívejte se na www.ceskomluvi.cz na fotky z divadelně-společenské akce.
Na stránkách nově zahájené půlroční kampaně Česko mluví o vzdělávání najdete fotografie ze startovní společensko-divadelní akce, která se odehrála ve čtvrtek 17. ledna v Praze.
Čtvrteční akce v budově PwC na pražské Pankráci se zúčastnilo zhruba 160 lidí ze státních úřadů, přímořízených organizací Ministerstva školství, firem i neziskových organizací z oblasti vzdělávání. Akce byla věnována především možným scénářům vývoje vzdělávání a debatě, kam se může vyvíjet evropská společnost a s ní i Česká republika.
Ukázky foto naleznete v příloze v tiskové zprávě. Fotogalerii z celé akce naleznete na webu www.ceskomluvi.cz a nebo ZDE.
Smyslem kampaně Česko mluví o vzdělávání (ČMoV) je debatovat, kam chceme ve vzdělávání dojít a hledat nástroj k zajištění větší stability vzdělávací politiky. To by mělo snížit míru demotivace a otrávenosti lidí, kteří v oblasti školství a vzdělávání pracují. Velmi podobný cíl si vytyčila i debata Ministerstva školství, které stejný den oficiálně zahájilo práci na dokumentu Strategie vzdělávací politiky do roku 2020. I na jejích stránkách (ZDE) se mluví o proměně vzdělávání v budoucnosti, nutnosti stanovit si jasný cíl a zajistit větší stabilitu vzdělávací politiky.
Zdeněk Slejška, výkonný ředitel EDUin, řekl: „Překvapila nás míra shody mezi cíli připravovaného strategického materiálu Ministerstva školství a tím, jak jsme si formulovali smysl a cíl kampaně Česko mluví o vzdělávání. Za prvé to znamená, že nesoustavnost vzdělávací politiky je mnohem šířeji vnímána jako hlavní důvod dnešního stavu školství, ale také se zvyšuje šance, že debata bude opravdu efektivní a bude mít reálný výsledek. Jako organizátoři Česko mluví o vzdělávání se o to určitě budeme snažit.“
Ministerská Strategie vzdělávací politiky do roku 2020 a kampaň Česko mluví o vzdělávání mají překvapivě shodný cíl
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Mladí lidé vědí o světě daleko víc, než jsme v jejich věku věděli my, ale nic z toho neni zásluha systémového školství.
Taťána le Moigne
ředitelka Google ČR
Ano, milá kampani, krásně řečeno. Takže školní výuku v lavicích zrušit. Zůstaneme doma u introše a budeme chytří a vzdělaní.
O svete toho mladi lide vedi mozna hodne.
Ale o sobe toho vedi po certech malo.
Sedych
Veřejně "debatovat" o školství se mělo už minimálně před 8-10 lety, kdy chtělo ministerstvo změnit model vzdělávání. Teď, kdy bylo utraceno tolik peněz, které školství v podstatě nepohly a školstvím jen protekly, tato debata pravděpodobně ukáže na nesmyslnost řízení uplynulých agend ministrstva, přesto, že dodržlo kdejaký zákon.
Je to paradoxní, že je školství které se ohání "vzděláním pro konkurenceschopnost" bylo do nedávna řízeno tak amatérsky a archaisticky. Je nanejvýš nutné s tím řítícím se systémem něco udělat. Je ironické, že se toho dočkáváme, až po letech, kdy nejen učitelé bez vyslyšení upozorňovali na nepromyšlenost a nesystematičnost školních pokusů o reformy.
Pokud se podaří najít nějaký smysluplný cíl, pak je na řadě otázka, jestli na něj budou (odkudkoliv) ještě nějaké peníze? Jestli tuhle všechnu márnivost chápou i současní maturanti, tak se jim nedivím, že podle těchto "státních not" nemají ani chuť se učit, natož maturovat.
Mirek
Ono najít shodu v cíli, to zase nebude takový problém.
Horší to bude s cestami a metodami, jak cíle dosáhnout.
No a jakmile dojde na debatu z čeho a jak to zaplatit...
Okomentovat