ČSSD považuje změny Rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání, ke kterým se konečně pravicové vlády za více než šest let svého úřadování rozhodly, za nutné a mimořádně potřebné. Jsme přesvědčeni o tom, že výsledky mezinárodních srovnání, které odhalují klesající znalosti českých školáků, jasně ukazují na nutnost zásadní reformy základního vzdělávání v naší zemi.
ČSSD proto vnímá návrh ministra Fialy, který změny naplánoval na 1. září 2013, za krok správným směrem. Samotný obsah návrhu ovšem vnímáme v několika oblastech jako nedostatečný a nedotažený. Mrzí nás proto, že Petr Fiala z přípravy takto důležité změny ČSSD a opozici zcela vynechal.
Pokud bychom se mohli na materiálu podílet, zcela jistě bychom navrhovali daleko silnější změnu v pojetí výuky matematiky. Právě v této oblasti vykazovali čeští žáci největší propad. Je proto nutné zahájit reformu výuky matematiky a přijmout takové učební postupy, které posílí matematiku coby vyhledávaný a zábavný předmět. Na návrzích této reformy již ČSSD pracuje a v pracovní skupině má jak studenty, tak i renomované vysokoškolské pedagogy. Znalosti matematiky totiž posílí nejenom zoufale nízkou finanční gramotnost českých žáků, ale dlouhodobě pomohou matematicky vzdělanější lidé zvýšit konkurenceschopnost ČR.
V dopravní výchově, která je součástí ministerského návrhu, bychom určitě více akcentovali znalost obecných zásad bezpečnosti namísto znalosti paragrafů a textů zákonů, z kterých mají být děti dle návrhu zkoušeny.
Sociální demokracie je v případě, že bude mít po příštích volbách do Poslanecké sněmovny vládní odpovědnost, připravena tyto změny dopracovat. Důraz v základním vzdělání chceme dát především na maximální uplatnění znalostí v praxi a tím v budoucnu posílit úspěchy ČR na mezinárodním poli.
Zdroj: ČSSD.cz
Marcel Chládek: Změny ve výuce základních škol jsou nutné, posílit je potřeba hlavně matematiku
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
11 komentářů:
...v pracovní skupině má jak studenty, tak i renomované vysokoškolské pedagogy...
Nějak jim tam chybí to nejdůležitější - učitelé z praxe.
Je nezbytne posilit matematiku, prirodni vedy, matersky jazyk, najmene dva cizi jazyky, humanitni vedy, vsech osmdesat vychov a v neposledni rade kazen.
Sedych
Dokud bude přetrvávat současná úroveň - že žáci na 2. stupni ještě neumějí souvisle a s pochopením číst, neumí vymyslet a zapsat souvislých pět vět v češtině, je nesmysl do nich soukat další cizí jazyk. Když se jich v sedmičce na cokoli snadného zeptáte anglicky, rozumí a odpoví tak tři čtyři děti. Ostatní se uchechtávají, co jako blbnu s anglinou.
Výhoda pro některé učitele bude, že se přidají hodiny a z polovičních úvazků budou aspoň trochu větší. Ale skutečnou jazykovou gramotnost tohle nezvýší. To jsou jen kosmetické změny na kůře dubu.
"Pokud bychom se mohli na materiálu podílet, zcela jistě bychom navrhovali daleko silnější změnu v pojetí výuky matematiky. Právě v této oblasti vykazovali čeští žáci největší propad. Je proto nutné zahájit reformu výuky matematiky a přijmout takové učební postupy, které posílí matematiku coby vyhledávaný a zábavný předmět."
Kecy- matematice by stačilo vrátit jí časovou dotaci z před dvaceti let - tedy 5 hodin rýdně na 2. stupni.
Reforma vyuky matematiky byla snad zahajena rozklicovanim rámcoveho vzdelavaciho programu, ne?
Casovou dotaci to neni.
Je nezbytne dostat par spickovych matematiku do Snidane s Novou a do VIP zprav na Primu. Jako ze se s nekym rozesli a s jinym sesli, nekde si vylili hlavu a pozvraceli kalkulacku. Nebo neco na ten zpusob.
Sedych
Podívejte se na metodický portál rvp.cz na materiály Prvňáci a matematika, Druháci a matematika, Třeťáci a matematika. Využívání těchto materiálů ve školách by mohlo přispět ke zv ýšení úrovně výsledků ve vyučování mateatice.
maja
Bavíme se tady o počtech nebo o matematice?
... o počtech nebo o matematice...?
A co by jako byla matematika bez počtů? Článek je o základních školách.
Myslím, že p. Chládek, čím se dělá chytřejším, tím je trapnější. Ono se totiž nic moc nového vymyslet ve školství nedá, všechno nebo skoro všechno už tu bylo. Víc by se ocenilo, kdyby méně vykřikoval a více činil. Nějaká konkrétní práce by se pro něj určitě našla.
A co by byly počty bez senátora.
vrátit jí časovou dotaci z před dvaceti let - tedy 5 hodin týdně
S tím nesouhlasím, národ by potom byl až moc chytrý. Blbci se lépe manipulují a ovládají.
Matematika z normalizační školy
a "nebezpečně chytrý" národ?!
Připomeňte si,co z nás udělal
"Harvard"V.Koženého a sledujte"Vyprávěj!"
Okomentovat