Sedmá lekce v rámci předmětu Vzdělávací technologie v práci učitele, která se uskutečnila 29. listopadu 2012 v aule Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Na programu: Petr Naske - Digitální proměna školy (prvních 50 minut), dále pokračuje výklad Bořivoje Brdičky.
Prezentace Petra Naskeho je k dispozici ve formátu PDF. prezentace kurzu je k dispozici na Slideshare, veřejná stránka kurzu na Edmodo.
Vzdělávací technologie 21. století - 7. lekce - Digitální proměna školy
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Další zajímavá přednáška. Jen pár poznámek:
1. Výborný zvuk (stereo).
2. Možnost si záznam přednášky pustit kdykoliv.
3. Zajímavé sdělení z praxe na ZŠ a o JŠI (Petr Naske).
4. Bylo nakousnuto i téma WiFi ve školách a možnost nebo spíš zájem žáků o zpřístupnění i žákům (velké téma, zaslouží si ihned rozpracovat, provést analýzu dosavadního stavu, zjistit příklady dobré praxe ze škol, kde již je, právní a technické pro a proti, SWOT analýzu, atd. a adekvátně ve školách podle potřeby a zájmu aplikovat).
5. Část o hrách a Gamefikaci podle osobního názoru zveličuje vliv her ve vzdělávacím prostředí.
6 Všechny příspěvky v angličtině byly vhodně vybrané a v optimální délce a velmi dobře srozumitelné.
Celkový dojem:
Celou přednášku je možné sledovat "na pozadí", tedy poslouchat jako z rádia a přitom dělat něco jiného s možností se kdykoliv k zajímavým pasážím vrátit nebo si překliknout na zobrazení záznamu.
Děkuji za pozitivní ohlas. Zareaguji na některé věci.
"Část o hrách a Gamefikaci podle osobního názoru zveličuje vliv her"
Pro zajímavost, já měl naopak intenzivní pocit, že by si toto téma zasloužilo více, než 10 min. Vývoj je jasný. Hry budou mít ve výuce stále větší význam.
Celou přednášku je možné sledovat "na pozadí", tedy poslouchat jako z rádia a přitom dělat něco jiného...
Ano, to je pravda. U těch částí, které vás případně budou zajímat, doporučuji otevřít si kromě videa též okno s prezentací (v té mé najdete spousty odkazů na zdroje). V případě sledování přímého přenosu na iPraxe.tv (ČT 8.55) je třeba mít navíc ještě otevřeno okno se zpětným kanálem v Edmodu. Holt, musíme se přizpůsobit. Síťové generaci je multitasking vlastní.
citace: "Síťové generaci je multitasking vlastní"
O dětech, kteří bydlí v horských oblastech se říká, že se narodily už s lyžemi na nohou.
Pojem "síťová generace" je výstižnější než neumělý pojem digitální domorodec.
Nejde jenom o komunikační sítě a celé IKT, ale i o veškerá moderní elektronická zařízení, která člověka v některých oblastech provázejí od kolébky až ad absurdum, se kterými zachází zcela přirozeně a nevnímá důmysl ukrytý do strukturovaného křemíku a železa.
Výklad pojmu digitální domorodec (z jiné kapitoly) by stál za brainstorming (diskuzi). Trojslovný pojem "narozený v digitálním světě" je moc dlouhý. Určitě se najde kratší a výstižnější.
Síťové generaci je multitasking vlastní.
Až se bude někdy někdo seriozně zabývat příčinami čím dál tím víc zvětšující se neschopnosti síťové generace dosáhnout nějaké přijatelné úrovně vzdělání, skoro bych se vsadil, že onen multitasking bude mezi nimi.
Uchopitelně vnímat informační obsah přednášky na pozadí může člověk, který současně tak akorát ryje zahrádku.
Nejde to dost dobře dohromady ani s pařením nějaké byť primitivní hry, natož s tím fejsbůkovým zázrakem, coby předvojem výukových přístupů třetího tisíciletí.
Drtivá většina chyb v mých textech je způsobena faktem, že při psaní poslouchám něco na pozadí.
Standardní situace při vstupu do dětského pokoje:
v televizi film se ztaženým zvukem, nějaký nářez z dývka, pravá ruka paří hru, levá něco mydlí do mobilu, vše při totální nepřítomnosti kyslíku.
Pokud některý z atributů chybí, je to jen obtížně zvládnutelná nuda.
Připodobnění:
"Jádro mozku velmi rychle střídá v mozku běžící procesy zpracování informace, takže vlastník hlavy má dojem, že běží současně. A všechny stejně kvalitně."
Standardní situace při vstupu do dětského pokoje...
Spousta dětí i dnešních dospělých se neumí a neuměli učit v úplném tichu. Musí k tomu mít do uší svůj rachot. Nevnímají melodii, text, musí to jít automaticky. I dálkoví řidiči už od dob kazeťáků měli své kazety, znali je zpaměti, pořadí skladeb, všechno, a pak mohli řídit.
Při výměně rachotících mechanických psacích strojů, kde písař(ka) slyšel(a) pouze svůj stroj za elektrické nebo za PC najednou mozek vnímá spoustu rušivých podnětů. A tak si mnohé písařky do uší nacpou sluchátka a nevnímají okolí.
Učení v tichu ruší i bzučení mouchy.
Standardní situace při vstupu do dětského pokoje...
Spousta dětí i dnešních dospělých se neumí a neuměli učit v úplném tichu. Musí k tomu mít do uší svůj rachot. Nevnímají melodii, text, musí to jít automaticky. I dálkoví řidiči už od dob kazeťáků měli své kazety, znali je zpaměti, pořadí skladeb, všechno, a pak mohli řídit.
Při výměně rachotících mechanických psacích strojů, kde písař(ka) slyšel(a) pouze svůj stroj za elektrické nebo za PC najednou mozek vnímá spoustu rušivých podnětů. A tak si mnohé písařky do uší nacpou sluchátka a nevnímají okolí.
Učení v tichu ruší i bzučení mouchy.
Okomentovat