Reakce na rozhovor pana Šteffla s panem Štechem.
Z článku Anthony Tuna v BritskéListy.cz vybíráme:
Vnímám dnes proto internet jako nejvážnější hrozbu v procesu vzdělávání, jako neduh horší než Dobešové, drogy či jiné závislosti. Internet je totiž legální, ne-volitelný, zdarma a všude dostupný. Není hrozbou jen kvůli povrchnosti terabajtů dostupných informací, nýbrž i kvůli tomu, že díky němu děti chodí do školy nevyspalé, roztěkané, nedovedou se soustředit, tvořivě pracovat a čerpat přitom z vlastních zdrojů. To vše je dáno hraním počítačových her do pozdních večerních či brzkých ranních hodin. O volně přístupné pornografii a jejím neblahém dopadu na chování dětí (nejen ve škole) snad není potřeba mluvit.
Přečtěte si: Propusťte učitele, nakupte iPady a je vymalováno
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
Pane Tune, skvěle napsáno a výstižně.
On už dneska pana Šteffla jako odborníka na vzdělávání nebere snad nikdo. Občas snad zbloudilý novinář.
Také jsem se zarazil, když byl Štefl označen za odborníka na vzdělávání. :)
Přidám zážitek z dnešní informatiky. Žáci 6. ročníku měli zpracovat test z dějepisu ne téma pravěk. Protože otázky byly trošku náročnější a nacházeli jsme se v předmětu informatika, mohli využít vyhledávání informací na internetu. Jedna z žákyň vznesla do ticha třídy dotaz: "A na co nám to bude?"
Moje odpověď: "No to mne tedy překvapuješ, protože jeden z argumentů současné doby je, že si všechno můžete najít na internetu, tak proč byste se něco učili? Nicméně na tvůj dotaz mohu odpovědět, že těm z vás, kteří budete uklízet záchodky a kopat kanály, to vskutku nebude k ničemu. Jenže v této chvíli je těžké odhadnout, kteří z vás to budou. A měli byste si uvědomit, že to, čím se budete v budoucnu živit, záleží dnes na vaší snaze se něčemu naučit. Ale jestli máš pocit, že vše, co se ve škole učíš, je zbytečné, požádej maminku ať tě nechá doma. Jistě bude nadšená, když se budeš doma plácat a poflakovat a ona na to bude koukat."
Jo, jo. Ono totiž i u toho hledání na internetu se musí přemýšlet a ono to bolí.
O volně přístupné pornografii a jejím neblahém dopadu na chování dětí
Pardon, nechci vést spory a ani to zlehčovat, ale máte, pane Tune, nějak doloženo v čem spočívá ona neblahost především?
Nechte si třeba vyprávět zážitky paní Holcové ze zemí, kde tyto neblahé možnosti nemají.
že těm z vás, kteří budete uklízet záchodky a kopat kanály,
S tímto argumentem jsem přestal v momentě, když školu museli v důsledku nadbytečnosti opustit i někteří schopní kolegové. Ona totiž pro ně jiná práce nebyla. Firmy totiž na území ČR využívají hledisko - "nevěř nikomu nad 30 let", pak jsi "důchodce", kterého již nikdy nic kloudného nenapadne.
Proboha dejte s tím Šteflem už pokoj. Koho zajímají jeho názory? Ať si podniká v čem chce, já mu to přeju, ale ať už přestane zaplevelovat veřejný prostor se svými názory na vzdělávání! Že mu není hanba.
... přestane zaplevelovat veřejný prostor se svými názory na vzdělávání...
Ať už si o panu Š. myslím cokoliv, tak:
- myslíte, že veřejný prostor obsazuje někdo jiný se svými názory na školství? Kdo? MŠMT? Ministr? VŠ? Učitelé? Nikoli.
- školství je ve slepé uličce, debata jak z ní ven, ať už s ní začne kdokoliv, musí být jedině prospěšná.
- líbí se mi, že jen učitelé mají ten jediný a správný názor na vzdělávání. Ale pozor třeba na učitele ze soukromých škol, tam to už taky zavání nějakým záměrem. Nebo to jsou jen nešťastníci v rukou lítého vykořisťovatele?
Myslíte pedagogy např. ze soukromé vysoké školy J. A. Komenského? Tak tam je záměr jasný: vydělat navzdory vzdělání. Nebo si myslíte, že absolventy této školy, kteří se ve škole ukážou jen na začátku semestru, aby uhradili částky "k dokončení studia nutné" a kteří ani neznají název svojí diplomky, snad lze ozančit za vzdělané?
"nevěř nikomu nad 30 let"
No myslím, že při současném stavu školství se to za pár let obrátí na "nevěř nikomu pod 30 let". Ona totiž ta naše rozmazlená děťátka začínají být nepoužitelná.
Okomentovat