Podívejte se na dvě videa k debatě o vzdělávací politice
Nabízíme ke zhlédnutí dvě videa související s debatou Česko mluví o vzdělávání. Kromě desetiminutového videosestřihu z říjnového kulatého stolu k potřebě vzniku Národního programu vzdělávání uvidíte i dvouminutový klip shrnující názory osobností z oblasti byznysu, vědy i kultury na české školství. Klip ve spolupráci se studenty FAMU natočila obecně prospěšná společnost EDUin.
V rámci kulatého stolu o potřebnosti vzniku Národního programu vzdělávání se střetly dva víceméně protikladné názory:
- Potřebujeme koncepční materiál, který ujasní smysl a cíle vzdělávací soustavy. Na jeho neexistenci neustále narážíme při každém pokusu zlepšit efektivitu našeho vzdělávacího systému.
- Nepotřebujeme další mnohomluvný koncepční materiál, řešme praktické problémy škol. Ředitele a učitele nezajímá, co přesahuje obzor otázek, které mohou ovlivnit.
Desetiminutový sestřih z kulatého stolu můžete zhlédnout ZDE, kompletní zvukovou nahrávku poslouchejte ZDE.
Klip oznamující start debaty Česko mluví o vzdělávání shrnuje názory veřejně známých osobností na stav našeho školství. Natáčení klipu se zúčastnili: Jiřina Šiklová, socioložka a vysokoškolská pedagožka, Václav Cílek, geolog a publicista, Adriana Krnáčová, vedoucí informační platformy Restart, Michal Viewegh, spisovatel, Yvona Kreuzmannová, zakladatelka festivalu Tanec Praha, Tomáš Hajzler, zakladatel hnutí Svoboda v práci, Taťána le Moigne, ředitelka Google ČR, Michal Malátný, zpěvák skupiny Chinaski.
Dvouminutový klip můžete zhlédnout ZDE.
Tomáš Feřtek, tiskový mluvčí EDUin, řekl: „Byli jsme příjemně překvapeni pozitivní reakcí těch, které jsme oslovili pro natáčení klipu pro EDUin. Ukazuje se, že velká část společenských elit opravdu vnímá vzdělávání jako klíčový problém a je ochotná se pro jeho zlepšení osobně angažovat. Rádi bychom jim poděkovali za vstřícnost.“
13 komentářů:
Donutil jsem se shlédnou desetiminutový sestřih z kulatého stolu a zjistil jsem, že stůl není ani kulatý ani jeden. Tak nějak podobně je tomu i s tím, co tam ti nešťastníci říkají. Příznačné je, že v sestřihu není jediný základkový či středoškolský učitel. Shrnuto: bláboly.
V dvouminutovém klipu vystupují takoví giganti pedagogiky a vzdělávání jako pravdoláskařská socialistická intelektuálka Šiklová, klausobijec Viewegh či jakýsi dnes polozapomenutý popíkový zpěvák. Opravdu apoštolové českého školství. Shrnuto: kydy.
Díky pane Wagnere. Skvělé.
Jaký to má význam, že nějaký Nantl považuje něco za potřebné nebo nepotřebné? Vždyť Nantl je sám mimořádně nepotřebný.
Pan Nantl aspoň formuloval současný průběh čehosi, co MŠMT teď dělá... neutkvělo mi v hlavě čeho, ale budiž. K ostatním diskutujícím: mělo by se u nás stát zákonem, že do školství a k učitelstvu NESMÍ PROMLOUVAT nikdo, kdo nestojí aspoň na část úvazku nebo několik let - na stupínku před žáky. Ono by je to obecné kecání O NIČEM rychle přešlo.
Zdá se, že nejenže nevíme, co chceme, my ani nevíme, jak to formulovat. Nad to vůbec nevíme, jestli jsme k tomu uzráli, a hlavně, hlavně nevíme, jak to všechno vysvětlit veřejnosti.
Nejvyšší čas na věcnou debatu o tom, kolik západoněmeckých učitelů se vejde do našeho rakouského obrněného transportéru.
Hele, co kdyby nás zase pár let nechali normálně učit. Třeba jako za Marie Terezie nebo krále klacka.
Herbarte, jenž jsi na nebesích, posvěť se...
aby "nás...nechali normálně učit"
Víte, p. Blaho, na gymnáziu se normálně učit dá, o tom žádná. A je skoro jedno, jestli zkompetentňujete, nebo učíte jak za KK, s chytrým materiálem někam vždycky dojdete.
Žel, na základkách a učňácích se už učit nedá. Ani s metráky IT železa, ani bez něj. Herbart by zdrhal.
Nantl tam nemá co dělat už nejméně rok, proč jsou zde publikovány takové jeho bláboly?
Žel, na základkách a učňácích se už učit nedá. Ani s metráky IT železa,
Souhlasím. Jen doplním, že učit se nedá především na druhém stupni ZŠ a to na menších městech do 15 000 obyvatel. Tam osmileté gymnázium odčerpá naprosto vše a i přesto že má po jedné třídě s počtem žáků v primě 15.
V seriálu Jistě pane ministře je jedna scénka, na kterou jsem si při sledování Nantla vzpomněl:
Ministr: Co to je za bláboly? To má být zpráva? Vždyť to nedává smysl! Vůbec nerozumím, co tím autor chtěl říct.
Sir Humphrey Appelby: Děkuji.
Nantl není žádný Humphrey, je pouze neschopný a málo inteligentní.
Také se obávám, že to nebylo schválně, ale Nantl je prostě úplně mimo. Jeho mluvený projev je úplná katastrofa. Stačí si poslechnout minutu a člověk si udělá obrázek o celém ministerstvu.
Že si ho tam vzal Dobeš, to bych ještě pochopil, ale proč si ho tam drží Fiala? To je prostě katastrofa - jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet.
Zvykejme si, Nantl je etalonem nové nastupující generace, která prošla vzděláváním a výchovou (klidně pořadí zaměňte) po roce 1989. Mladí, blbí, arogantní... Problém s formulování myšlenky do jednoduché věty. Čím větší je tento problém, tím víc cizích slov (většinou špatně použitých) v této větě najdete. Ale tváří se, jako by sežrali Šalamounovo hovno.
sežrali Šalamounovo hovno
Když tak "pozřeli mudrcova výkalu", prosím.
Pouzivam obrat "Salamounova dieta"
Okomentovat