Videohry, ať už je děti hrají na konzolích, počítačích nebo mobilech, tvoří velký podíl na trávení jejich volného času. To většina rodičů dobře ví, protože své děti mají možnost pozorovat. Co však většina rodičů neví? Jakou hru jejich dítě hraje. Ne, že by se nezajímali, ale málokdy mají možnost hru prozkoumat a zjistit, co vlastně jejich dítěti dává a čím je případně ohrožuje.
SCIO.cz se inspirovalo iniciativou, která vznikla v USA a která na stránkách www.commonsensemedia.org poskytuje rodičům podobné hodnocení.
Pro portál JakouHru.cz byl vyvinut unikátní nezávislý systém hodnocení her, složený ze tří základních kritérií, více než třiceti subkriteriálních položek, doplněný o hodnocení samotných uživatelů portálu. Vše je završeno zjednodušeným celkovým hodnocením, shrnujícím kritéria i subkritéria ze všech hodnocených oblastí. K hodnocení je přidáván také odborný odhad věkové vhodnosti dané hry na věkové škále 2 - 17 let.
Hodnocení provádí tým interních hodnotitelů SCIO.cz, každá recenze poté prochází vnitřní oponenturou a před vydáním ještě redakčním korekčním řízením. Při zpětném hodnocení recenzí jsou pečlivě sledovány i osobní zkušenosti uživatelů.
JakouHru.cz: nový projekt SCIO.cz
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
19 komentářů:
Na mezinárodní pedagogické konferenci v Brně nedávno zástupci dvou amerických univerzit přiznali, že jejich střední školství se zcela rozpadlo. Funkčních je pouze několik prestižních škol, jinak nemají koho přijímat na vysoké školy - úplně nejhorší znalosti a schopnosti absolventů, jaké kdy v historii měli. Proto jim nezbývá než "lovit" ve třetím světě a v zámoří mozky a lanařit je do výzkumu. ABSOLUTNĚ NECHÁPU, JAK NÁM STÁLE NĚKDO MŮŽE DÁVAT AMERICKÉ STŘEDNÍ ŠKOLSTVÍ ZA VZOR!
Nám už chybí jen malý krůček k jejich úrovni. Díky SCIO, je to i Tvá zásluha.
No konečně řádný servis.
Napadlo mne v této sovislosti, jestli by nějaká autorita, třeba Drop In, nemohla poskytovat rodičům analýzu o tom, kde a jaké kvality se dají sehnat drogy. Aby si mládežníci nekupovali nějaké šunty.
Slyšel jsem, že jsou psychotropní látky, které tříbí smysly a umocňují prožitky. Děti se nad to seznámí se zajímavými lidmi a nabydou poznatky, které jim škola rozhodně poskytnout nemůže. Ze zá-ko-na.
Koukám, že zdejší úroveň komentářů se posunula na úroveň idnes. Jen tak dále, další meta jsou parlamentní listy!
úroveň komentářů se posunula na úroveň
Ale prosím vás! Třeba z pytliků nemůžete nic dovozovat. To byste jim přikládal větší význam, že by mohli vůbec sami dohlédnout, a oni by si pak zbytečně moc fandili.
Milé Scio, vím že je to ostudné, ale moje děti stále ještě občas čtou knihy - ano, neskutečné. Nemohlo bys pro zaměstnané nesečtělé rodiče udělat podobnou službu jako s těmi hrami? Jako že kolik je v které knížce střílení, akcí, sprostých slov, atd. Jistě by to velmi pomohlo s výchovou.
Pokud se Vás děti zeptají, kterou knihu by si měly přečíst, dozajista jim umíte poradit, že?
Pokud se Vás děti zeptají, kterou hru si mají zahrát, umíte jim poradit stejně dobře a kvalifikovaně?
Kolik dětí ze sta čte pravidelně knihy a kolik pravidelně hraje počítačové hry?
To je opravdu pro některé jedince tak důležité dehonestovat a znevážit každou iniciativu, za kterou stojí společnost scio?
Pro mne za mne, pokud mi nějaká firma poskytne vodítko při nákupu her, jsem ochoten za to i zaplatit. Stejně jako přispívám na jiné společnosti, aby mohly provádět nezávislé a neovlivněné spotřebitelské testy ostatního zboží.
"dehonestovat a znevážit každou iniciativu"
Pro mě je dehonestováním a znevážením práce učitele, když Scio obden přijde s nějakou aktivitou s počítačovými hrami a on-line výukou. Proč? Ne, nemylte se, blaho rodičů jim je ukradené. V první řadě je to džop a byznys, který má nemalou a příjmově poměrně dobře situovanou sociální skupinu mladších rodičů přesvědčit, že moderní vzdělávání bez počítačů prostě není cool.
A za druhé to vše směřuje hlavně proti tradičnímu pojetí školy. Když už štefflovcům dojdou slova na adresu omezených učitelů/ek, tak vytáhnou svoji "teorii počítačových her" coby záchranu vzdělanosti. Nezlobte se, ale neznám kantora, který by už na tohle nebyl alergický.
Díky SCIO se konečně naplní pradávné Komenského credo - škola hrou :-)
Promiňte, ale asi neumím číst, podle komentářů v 18:29 a ve 21:06 - copak SCIO vyvíjí nějaké hry?
To, že chce dát rodičům do ruky diagnostický nástroj (málokterá matka si nejdříve hru na PC zahraje, než ji dá k dispozici svému dítěti, zatímco knihu alespoň prolistuje) přece neznamená, že prosazuje hry do vyučování (doufám). Ano, mnozí z nás očekávají spolubojovníky proti neblahému vlivu čehokoli. Ale tento boj musí vybojovat sami rodiče. (Možná s pomocí těch rodičů, kteří už mají děti závislé. Jako jsou nejlepšími preventisty ti s vlastní zkušeností.) Ne SCIO, ne pan Šteffl a ne my, učitelé.
Jestli na něco alergický jako kantor jsem, pak je to schématické uvažování, které má ospravedlnit názor, ve skutečnosti vytvořený předem.
Třeba když se mi žák snaží vymýšlet "argumenty", kterými chce zdůvodnit a vysvětlit vlastní lenost.
Stejně tak nechápu, co je primárně špatného na hodnocení vzdělávacího potenciálu, nebo naopak nebezpečnosti her. Jako rodič takové informace vítám.
Že půjde (možná) i o byznys? No a co? Pokud je informace nezaujatá a objektivní, nevidím v tom problém.
To snad zakážeme časopis dTest?
A že naopak mohou být hry také zdrojem informací a poučení?
Jako učitel bych snad měl takové příklady vítat a oceňovat.
Znám spoustu příkladů her, které svým žákům i sám doporučuji. Stejně tak i filmy, či televizní pořady a webové stránky.
Já do žáků nenalévám informace a už vůbec si nemyslím, že škola má na vzdělávání patent.
Smysl naopak vidím v tom, naučit je s informacemi kriticky pracovat. Včetně těch, které jim poskytuji já sám.
A jen tak mimochodem jim při tom podsouvám myšlenku, že aby mohli s informací nakládat, nejdřív musí také spoustu dalších informací sami vědět a znát.
očekávají spolubojovníky proti neblahému vlivu
Na pana Blahu nám nesahejte. :-)
LL
Nemohlo bys pro zaměstnané nesečtělé rodiče udělat podobnou službu jako s těmi hrami?
Já mám sice na portál jakouhru.cz osobně vliv pramalý, ale můžu prozradit, že recenzemi počítačových her to nejspíš neskončí. Jen bylo potřeba na něčem začít a jak píše kolega poste.restante, v počítačových hrách se rodiče (mě nevyjímaje) vyznají hůř než v beletrii.
Nemáte tam moji oblíbenou hru Incredible Machine ani Sibérii ani Botanicullu - škoda... Existuje něco podobného i pro knihy: http://cz.literaryframework.eu
Nemáte tam moji oblíbenou hru
Nepodléhejte beznaději, pane Sárközi. Ve věkové kategorii od tří let jsem narazil na hru Audiosurf, která Vám umožní se "seznámit se zajímavou hudbou".
Je to "hodně zábavná hra pro zaryté pařany". Představa hodně zarytého tříletého caparta mne naplňuje vědomím, že jdeme správnou cestou.
Ad Pytlík Blaha: Divil byste se, jak je má mladší dcera už od dvou let zarytá ve všem :) Jinak Audiosurf má velmi nízké hodnocení rozvoje, takže pařiči této hry asi správným směrem nejdou. Na druhou stranu existuje dost her i pro tříleté děti (na Linuxu např. Childsplay nebo GCompris), ale samozřejmě je lepší, když si s dětmi v tomto věku hrají rodiče a ne počítač.
http://jakouhru.cz/Detail/177/botanicula
Boze, to vam skutecne texty a "recenze" na tom webu prijdou hodnotne a uzitecne? Je to psane takovym stylem, ze mam pocit, ze to pachtil narychlo po nocich nejaky 15lety brigadnik. Navic k cemu je vlastne takovy web potreba, kdyz na hernich krabicich se vyskytuji takove "zbytecnosti", jako je hodnoceni vekove pristupnosti? A pokud uz se rodic dostane na podobny web, mozna by pro nej bylo jednodussi proste vygooglit hru jako takovou a precist si o ni nejakou odbornejsi recenzi, podivat se na ukazky z hrani atd. Jo aha, pardon, oni maji neco podobneho v Americe, tak to musime mit taky.
Doporučuju jedno moc zajímavé čtení
What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy
http://books.google.cz/books/about/What_Video_Games_Have_to_Teach_Us_About.html?id=ADgZf3Yqp1QC&redir_esc=y
Může prosím někdo ozřejmit, kdo a jakým způsobem hry na tom webu hodnotí?
Nikde tam není zohledněn např. trénink reflexů a soustředění. Hráči FPS typu Quake mají lepší postřeh než většina nehráčů.
Nikde jsem tam nezaregistroval podrobnější zmínku o jazykové apod. úrovni her. Troufám si tvrdit, že např. Planescape Torment má takřka literární hodnotu a díky hraní takových her jsem se v podstatě naučil anglicky.
Podobně jsem u Civilization nezahlédl ani slovo o encyklopedii, kterou hry z této série obsahují.
Např. u Starcraftu a Warcraftu mám pocit, že ten, kdo to hodnotil, nedohlédl dál než za kampaň. Přitom typicky SC bývá považován za taktickou hru na úrovni šachu, ovšem navíc v reálném čase.
...
Okomentovat