Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „MŠMT“) v souladu s § 171 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, vyhlašuje pro rok 2012 tento rozvojový program ve vzdělávání:
1. Základní vymezení a cíle programu
1.1. Cílovou skupinou jsou právnické osoby všech zřizovatelů vykonávající činnost základní školy na území hlavního města Prahy (dále jen „právnická osoba“). Tyto právnické osoby nebudou oprávněny žádat o dotace v oblasti podpory 1.4 Zkvalitňování vzdělávání na základních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, a proto je nutné využít formy rozvojového programu ve vzdělávání a předejít vzniku rozdílů mezi podmínkami vzdělávání žáků základních škol na území hlavního města Prahy a žáků základních škol v ostatních krajích České republiky.
1.2. Tento program má podpořit základní vzdělávání zejména v oblastech, v nichž mezinárodní šetření dlouhodobě vykazují méně uspokojivé výsledky. Podpořeno bude zejména vzdělávání v oblastech cizích jazyků, matematiky, přírodních věd, informačních
a komunikačních technologií, čtenářské, informační a finanční gramotnosti.
1.3. Finanční prostředky poskytnuté v tomto programu použije právnická osoba na nákup učebních a kompenzačních pomůcek neinvestičního charakteru, které budou využívány v základním vzdělávání, a učebnic, s nimiž bude právnická osoba nakládat v souladu s § 27 odst. 3 školského zákona, nebo je jinak využije při poskytování základního vzdělávání.
2. Poskytnutí prostředků vyčleněných na rozvojový program
2.1. Právnická osoba obdrží finanční prostředky ve výši podle počtu žáků ve školní matrice k 30. září 2012. Při poskytování prostředků vychází MŠMT a Magistrát hlavního města Prahy (dále jen „magistrát“) z výkazů předávaných podle § 28 odst. 5 školského zákona.
2.2. Počet žáků zjištěný podle bodu 2.1 se vynásobí částkou 495 Kč.
2.3. Finanční prostředky v tomto programu poskytuje MŠMT pro právnické osoby podle § 163 odst. 1 písm. a) školského zákona formou dotace na rok 2012 na zvláštní účet hlavního města Prahy. Finanční prostředky poskytuje MŠMT na základě rozhodnutí o poskytnutí dotace adresovaného hlavnímu městu Praze, a to ve výši stanovené rozhodnutím. Magistrát přidělí s vědomím zastupitelstva prostředky právnickým osobám na účel podle bodu 1
a ve výši podle bodů 2.1 a 2.2.
2.4. Finanční prostředky v tomto programu poskytuje MŠMT dále přímo právnickým osobám uvedeným v § 163 odst. 1 písm. b) školského zákona. Při tom jim uloží povinnosti vyplývající z tohoto programu.
3. Předkládání žádostí
Magistrát ani právnické osoby žádosti nepředkládají.
4. Ekonomické zabezpečení rozvojového programu
Na tento rozvojový program jsou v rozpočtu MŠMT na rok 2012 vyčleněny finanční prostředky v úhrnné výši 40,238 mil. Kč. Úhrnná výše poskytnutých finančních prostředků se může od vyčleněné částky lišit zejména v závislosti na realizaci tohoto programu a možnostech státního rozpočtu. Na poskytnutí dotací v tomto programu není právní nárok.
5. Vypořádání prostředků na zajištění rozvojového programu
Vypořádání prostředků tohoto programu bude provedeno samostatně pod účelovým znakem 33 021 současně s vypořádáním celkově přidělených prostředků roku 2012 podle vyhlášky č. 52/2008 Sb., kterou se stanoví zásady a termíny finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem, státními finančními aktivy nebo Národním fondem.
Toto vyhlášení rozvojového programu nabývá účinnosti dnem 19. listopadu 2012.
prof. PhDr. Petr Fiala, Ph.D., LL.M.
ministr školství, mládeže a tělovýchovy
Dokument ke stažení
Vyhlášení rozvojového programu MŠMT pro rok 2012 "Zkvalitnění vzdělávání v základních školách na území hlavního města Prahy"
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
16 komentářů:
Nechci být za hlupáka a člověka neznalého věci, ale ptám se: Má Praha dostat něco, na co zbytek škol nemá nárok? Dostanou i ostatní školy tuto částku, nebo ji už dostaly? Dostane snad Praha peníze, zatímco ostatní školy mohou zkvalitnit svou práci s tím, že provedou revizi svých ŠVP? Pokud je to jinak, omlouvám se za svoje ironické otázky.
Jste samozřejmě za hlupáka, protože jde o kompenzaci peněz z EU peníze školám. Pražské školy dostaly oproti mimopražským zhruba polovinu.
Ale mimopražské musely odevzdávat monitorovací zprávy, učitelé zpracovávat výukové materiály....
Taky pražští učitelé nedostanou ani korunu na mzdy. Takže to nemá smysl srovnávat.
A pozastavuje se někdo nad tím, že peníze dostáváme cca měsíc před koncem roku? Není nad to, když se může odpovědně rozpočtově plánovat, co se nakoupí a co ne.... Ale zaplať ministr za alespoň nějaké malé penízky.
btw. myslím, že mimopražské dostaly mnohem více na žáka, čehož ale nyní někteří litují....
Jo, rozpočtové plánování, to je panečku věc. Však to všichni víme. Peněz je to relativně hodně, zvláště tak na 14 denní financování
"proto je nutné využít formy rozvojového programu ve vzdělávání a předejít vzniku rozdílů mezi podmínkami vzdělávání žáků základních škol na území hlavního města Prahy a žáků základních škol v ostatních krajích České republiky"
Tak s tím tedy nesouhlasím, protože Praha nemůže žádat o dotace EU, jelikož je svou vyspělostí a finančními možnostmi nad ostatními regiony a nesplňuje podmínky na podporu z EU. Nevidím důvod, proč by se to tedy pak mělo kompenzovat ze státního rozpočtu.
Takže v Praze můžeme mít jen staré PC z bank a o ostatní techniku škemrat u SRPŠ či zřizovatele, kterého žádné školy nehákují?
...zatímco na venkově nejsou ani ty centrály bank, kde by bylo možno škemrat o staré PC...
A sponzory musíme od škol odhánět vidlemi, jak si asi někdo myslí.
Já bych doporučoval na tuto pražskou a mimopražskou strunu prostě nehrát. Situace se škola od školy hodně liší.
Poste.restante, z naší pražské školy jsme pro PC z ČSOB jeli do Sezimova Ústí. Veškerá komunikace byla e-mailem.
Jenom takové upozornění. Zřizovatelé pražských škol jsou na tom finančně nesrovnatelně lépe než zřizovatelé škol vesnických. Jenže ty prachy nejsou ochotní do škol dát.
Janek Wagner.
To jistě. Ale nejspíš se shodneme, že subjektů, které mají na rozdávání a generálních ředitelství, kde se s Vámi dohodnou, která pobočka má právě upgradovat techniku, je v Praze poněkud více. Také žádat o příspěvek do "SRPŠ" je asi snadnější v regionu s průměrnou mzdou kolem 30 000 a nezaměstnaností kolem 3%, nežli v regionu strukturálně postiženém, kde polovina rodičů žije pod hranicí životního minima.
Ale znovu opakuji, já bych neřešil otázku pražské/mimopražské školy, ale vybavené/nevybavené, s vedením aktivním/pasivním, kompetentním/nekompetentním, atd.
Pravidla jsou nějak nastavena. Nemusí se nám to líbit, ale své důvody to má.
Asi jsem taky hlupák.
EU peníze školám byli kompenzovány v roce 2009 rozvojovým programem - „Zkvalitnění vzdělávání v základních školách na území hlavního města Prahy“, č.j. 24 861/2009-26, ze dne 9. listopadu 2009 částkou 1 840 Kč
Ano, asi jste: kolik dostaly na žáka mimopražské školy, kolem 4200 Kč, že?!
A zvopákněte si pravopis, učitelskej ;-)
"Pravidla jsou nějak nastavena. Nemusí se nám to líbit, ale své důvody to má."
Jo jenže my ty pravidla EU obcházíme.
A ano pražské školy dostaly na žáka 1850 Kč a minmopražské 4200 Kč. Jenže pražské za to nakoupily techniku a nemají s tím žádné další starosti. Mimopražské musí vytvořit materiálů nad hlavu. Takže, když odečtete peníze za práci učitelů na šablonách, tak vám na tu techniku nezbyte ani tolik jako pražským.
Okomentovat