Přečtěte si: Seberte komunistům školství, vyzývá učitel. Petice má stovky podpisů

pátek 9. listopadu 2012 ·

Martin Rosocha z Třeboně je autorem petice, která požaduje, aby jihočeský hejtman Jiří Zimola z ČSSD přehodnotil koaliční smlouvu s KSČM. Vadí mu, že školství dostali na starost komunisté.


Z článku Petra Kubáta a Ludmily Mlsováé v Budějovice.iDNES.cz vybíráme:

"Petici jsem podepsal, protože nesouhlasím s tím, aby se o resort školství staral někdo z partaje, která dlouhodobě potlačovala lidská práva a svobody. Ve změnu situace sice moc nevěřím, ale doufám, že tato děsivá skutečnost přiměje občany, aby si uvědomili, že chodit k volbám má smysl," říká 28letý muzikant Josef Fojta z Českých Budějovic.

Pod peticí, která je na internetu vyvěšena teprve od středečního večera, rychle přibývají podpisy. Petenti nesouhlasí s tím, aby byl resort školství v jižních Čechách, který je jedním z nejvýznamnějších z hlediska budoucnosti nejen Jihočeského kraje, veden stranou, jež se doposud řádně nedistancovala od režimu, který zde panoval v letech 1948-1989, a je spojován s nesvobodou, politickými procesy a perzekucemi.

30 komentářů:

Charlie řekl(a)...
9. listopadu 2012 v 13:53  

S textem petice nelze než jen souhlasit, ačkoli vím, že se stejně nic nezmění. Ostatně, pokud centrum (tedy MŠMT) přiškrtí kohoutky financí pro kraje, může tam sedět kdo chce, stejně s tím nic nenadělá. Daleko zajímavější je přečíst si diskuzi pod článkem na iDNES, tam teprve člověk pochopí, co si "lid" myslí o učitelích. Ještě teď mám z mnoha názorů husí kůži. Škoda, že revoluce v 89 byla sametová, teď se nám ta měkosrdcatost vrací.

Anonymní řekl(a)...
9. listopadu 2012 v 14:33  

Já v té diskuzi hlavně vidím modrý výmaz :)

Anonymní řekl(a)...
9. listopadu 2012 v 15:21  

Ja to hlavne nechapu, jednou je to legalni strana, proc ten tyjatr? At tady nebo ve Zline.

PN

Anonymní řekl(a)...
9. listopadu 2012 v 16:32  

Mno, jesli ste byl volit, je Vaše rozčílení na místě. Jesli ne, ...

Pytlik Blaha řekl(a)...
9. listopadu 2012 v 17:13  

Nášpán hejmán je muzikant. To všechno ti voliči.
Tak jak pravice voliče neztratila, ale oni si nepřišli, tak levice nezískala, ale pro změnu přišli.
Bude lépe iniciovat petici:
Seberte voličům volební právo!

krtek řekl(a)...
9. listopadu 2012 v 19:54  

Jo, to už říkal v roce 1953 Bertold Brecht: "Vyměňte lid!"

poste.restante řekl(a)...
9. listopadu 2012 v 19:56  

Petenti nesouhlasí s tím, aby byl resort školství v jižních Čechách, který je jedním z nejvýznamnějších z hlediska budoucnosti nejen Jihočeského kraje...

Vědomí, že jsou si občané (nejen) Jihočeského kraje tak silně vědomi významu školství pro budoucnost, mne naplňuje optimismem.
Věřím, že se tedy občané zasadí stejně vehementně o to, aby tento význam byl podpořen také odpovídajícím přísunem financi.
(Závidím Vám, kolego Blaho.)

Barvou partajní knížky příslušné radní JČ kraje nejsem osobně také nijak nadšen.
Ale zeptal bych se, zda také někdo lustroval předchozí radní i v jiných krajích ohledně jejich bývalého členství v KSČ. Někde jsem z úst pravicového politika slyšel, že "Jednou komunista, navždy komunista". Pokud tomu tak je, pak by mne opravdu zajímal přehled původních členů KSČ, kteří v NOVÉM KABÁTĚ obsadili významné posty a to nejen ve školství.

Hlavně se ale domnívám, že mnohem důležitější, nežli členství v nějaké straně, je odbornost a znalosti zodpovědného činovníka. Jak moc, či zda vůbec, řízenému resortu rozumí.
Názorně mohu pozorovat, jak to dopadá, když o školství v kraji rozhoduje lesní inženýr. Hezký příklad nekompetentnosti nám předvedl také jeden vězeňský psycholog.

Pokud se samotné KSČM týče, jsem toho názoru, že měla být zakázána v roce 1990. Nestalo se tak.
Komunisté vládli v tomto státě přes 40 let. Demokratické strany mohly během více než poloviny tohoto času snadno předvést, jak lze vládnout lépe a voliče komunistům prostě přetáhnout.
Pokud se tedy někomu nelíbí, že se nyní KSČM opět dostává k moci, nechť se ptá především na to, kdo a hlavně PROČ komunisty volil.

obyčejná učitelka řekl(a)...
9. listopadu 2012 v 20:25  

"Kouzlo" nechtěného - souslednost tohoto a předchozího článku :/

Anonymní řekl(a)...
9. listopadu 2012 v 20:49  

Jsem přesvědčený o tom, že krajské volby byly demokratické, KSČM nebyla zakázána. KSČM nemusím, ale slušně řečeno "blbá nálada" je tu opět. Zřejmě vláda a poslanci vládní koalice dělají něco špatně. V této krajině se krade totiž takovým způsobem, jak se doposud v historii národa nikdy nekradlo. 3 důležité zákony prošly díky hlasu korupčního novoposlance Pekárka. To taky o něčem svědčí. Pak se nedivme. Mnoho naštvaných lidí ve větší skupině pak dělá i nepředložené věci. I my Češi umíme takové defenestrace. Tak si tedy myslím, že tato radní by měla být pro tuneláře, zloděje, odkloňovače, a podobnou sortu vlastně posledním varováním.

Anonymní řekl(a)...
9. listopadu 2012 v 20:56  

ODS měla komouše jako strašáka a to vždy před volbami. Zakázat je proto tato strana nechtěla, přece se to čas od času hodilo. Nějak to přestalo zabírat a ODS (včetně TOP09 a LIDEM) lidé hluboce nevěří.

Anonymní řekl(a)...
9. listopadu 2012 v 21:08  

Souhlasím - máme, co jsme zvolili, ať se to někomu líbí, nebo ne.

Kdyby se méně koukalo na to, jakou barvu má čí stranická knížka, a více na to, co ten člověk umí a jak to dělá, žilo by se v téhle zemi mnohem líp.

Anonymní řekl(a)...
9. listopadu 2012 v 21:44  

"Škoda, že revoluce v 89 byla sametová..."

Tedy, Charlie, z dnešního humusu věru nadšený nejsem. Ale že ho někdo může chtít vyměnit za občanskou válku...

Anonymní řekl(a)...
9. listopadu 2012 v 22:12  

Škoda, že revoluce v 89 byla sametová,..

Byl by to velký problém. V tehdejší KSČ byly statisíce lidí + rodinní příslušníci? To by byla polovina této země. Upřímně, to nedokázal ani Hitler. Nějak si nedovedu představit to, že vezmu zbraň a někomu ustřelím hlavu. To jenom proto, že měl rudou knížku jako třeba pan Fišer, Zeman,..

Charlie řekl(a)...
9. listopadu 2012 v 23:54  

Nesametovost neznamená střílení, netuším, kde jste to v mém příspěvku někteří našli. ALE
1. Zákaz KSČ + plošná rehabilitace všech politických vězňů
2. Dekomunizace společnosti spolu s daleko tvrdší formou lustrací (vojsko, policie, soudy, prokuratura, milice, zákonodárci).
3. Vyloučení všech komunistických kádrů z malé privatizace.
4. Okamžité restituce majetku

Místo toho máme několik bývalých komoušů jako kandidáty na prezidenta, dění v parlamentu a senátu je fraška nehodná demokracie a na ulici řeční Grospič se Semelovou jako za Stalina a kdo nekorumpuje, okrádá rodinu. Děkuji pěkně, ale takhle jsem si to před 23 lety nepředstavoval.

Pytlik Blaha řekl(a)...
10. listopadu 2012 v 0:18  

Závidím Vám, kolego

Je věru co. Hejtman kromě toho, že on nic, je bývalý učitel. Nová paní školní radní také. Matika, fyzika, pěkně nám to spočítá.
Ještěže letošní Jihočeši, jak uvádějí, zabránili hanebné koalici čssd - ods. Pikantní. Rovná třetina z nich, pokud je mi známo, jsou bývalí vrcholní členové právě ods.
V městečku našem milovaném také není o učitele nouze. Osm v zastupitelstvu, z toho tři v radě, z toho dva místostarostové. Joj, to se nám to žije.

Tak si říkám, jestli leccos nebude tím, že nám ta demokraticky zvolená vrchnost časem tak nějak zpanštěla. Sám jako učitel vím, z vyprávění samozřejmě, jak místní demokratická elita žhaví telefony, pokud člověk před jejich opečovávaným robátkem rovnou na zadek nepadne. Tak jaképak copak.
No, třeba si paní základněškolní krajská radní bude ještě nějakou dobu pamatovat, jaké to bylo v té naší každodenní praxi zkompetentňovacího poslání.

Anonymní řekl(a)...
10. listopadu 2012 v 7:08  

3. Vyloučení všech komunistických kádrů z malé privatizace

Souhlasím, ale ...co je myšleno komunistickým kádrem? U někoho okresní tajemník, u druhého předseda místní buňky, u třetího člen fanaticky propagující komunistickou ideologii. Kolego Charlie, možná jste se upsal, ale já bych Vaše konstatování "malé privatizace" přepsal na "velkou privatizaci". Zároveň s označením - byl to Klausův tunel jak vrata. Tady začal ten velký binec, který se s námi táhne pomalu již dvacet let. Ignorant

obyčejná učitelka řekl(a)...
10. listopadu 2012 v 8:00  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
obyčejná učitelka řekl(a)...
10. listopadu 2012 v 8:09  

Já vidím problém v tom, že v KSČM jsou jak potomci soudruhů z 50. let, tak mladí exaltovaní idealisté. Proto nemůžou očekávat vstřícnost, ani shovívavou toleranci. Na své ideály má každý právo, ale musí vnímat i kontext.

Anonymní řekl(a)...
10. listopadu 2012 v 9:49  

V bordelu, ktery u nas vladne pri problemech ktere mame me prijdou komunisti jako to posledni, co bych resil.
Podivejte kam to tahnou ty "nejdemokratictejsi" strany a co za verbez v nich je. Vzdyt dneska politikum muzete verit jenom kdyz umrou...

PN

Pytlik Blaha řekl(a)...
10. listopadu 2012 v 10:35  

jsou jak potomci soudruhů z 50. let

Vám se, paní obyčejná kolegyně, neustále pletou písmenka. Měkké i mělo být po p, měkké i.

V bordelu, ktery u nas vladne

Tomu se říká "voda na čertův mlýn".
Brzy, brzičko nás semelou.

obyčejná učitelka řekl(a)...
10. listopadu 2012 v 11:18  

:) Tak jo, budeme nakonec sponzorovat pitomce.

Anonymní řekl(a)...
10. listopadu 2012 v 20:57  

10. listopadu 2012 8:09

Dokonce mě napadla kacířská myšlenka. Stalo se to poté, co sněmovní hybrid odhlasoval 3 stěžejní zákony za pomocí hlasu pana Pekárka. Vždyť oni (vládní slepenec) jsou svými činy stejní jako soudruzi před rokem 1989. A opět se to děje pod praporem "nějaké" ideologie. A stále mě naskakuje v hlavě jistá definice, kterou před jistou dobou sdělil národu Miloš Zeman. Máme v národě stabilních 30% blbců. Ignorant

Anonymní řekl(a)...
10. listopadu 2012 v 21:19  

Máme v národě stabilních 30% blbců

to by až tak nevadilo, kdyby se pracovně drželi tam, kde to neuškodí obecnému blahu. Ba i nějaký prospěch by z nich pro ně samé a pro ostatní býti mohl. Ale ono se mi tak nějak pozdává, že právě těchto 30 % se hrne do státní správy, co to dá, čím výše, tím lépe.

Anonymní řekl(a)...
11. listopadu 2012 v 17:05  

nejen tam, Olomoucký kraj je na tom stejně :-(

Anonymní řekl(a)...
11. listopadu 2012 v 18:49  

Činnost KSČM je v souladu s ústavou, což se ani současná vláda nepokusila zpochybnit. Měli bychom to respektovat, což neznamená, že jsme zakuklenými bolševiky. Volby byly svobodné (byl to jeden z hlavních požadavků "sametové revoluce"), a jejich výsledky proto musíme, chceme-li se pokládat za demokraty, respektovat. Práci nové radní pro školství bychom měli bedlivě sledovat, dokud však neudělá nic, co by bylo v rozporu se zákony, ústavou i nepsanými pravidly demokracie a morálky, nemáme právo dělat z ní i jejích voličů občany druhé kategorie, jejichž práva jsou apriori omezena. Nebo jsme jako "oni"? Především bychom se však měli zamyslet nad tím, proč přibývá voličů KSČM. Jsou lidé tak hloupí, nebo je viníkem politika tzv. demokratických stran, zejména těch, které tvoří současnou vládní koalici? Strašit komunisty a házet s nimi do jednoho pytle každého, kdo nesouhlasí se současnou politikou české pravice, je velice jednoduché. Důsledky však mohou být nepředvídatelné, polarizace společnosti k ničemu dobrému nepovede. Kdy konečně přestaneme v historii vidět pouze místo ke svádění už jednou vybojovaných bitev a zaměříme se, dějinami poučeni, také na současná vážná nebezpečí, která ohrožují naši budoucnost. Vždyť si vlastně velice komplikujeme jejich identifikaci.

Pytlik Blaha řekl(a)...
11. listopadu 2012 v 22:06  

Nejsme jako oni! Fakt?
Tak to by mne zajímalo, jak to vidí člověk, kterého majznou klackem přes hlavu.
Teď odvisle od jakýchkoli souvislostí s čímkoli, z vlastní dlouhodobé zkušenosti vím, že zlu se nedá vzdorovat dobrem, tedy není-li člověk posilován vírou, že nějaká vyšší autorita to ocení.
Dokonce, má-li se dostavit nějaký použitelný výsledek, nestačí ani stejné prostředky. Aby se člověk účinně ubránil kdejakému xindlu, musí se do toho položit s maximálním nasazením. Bohužel.
Tím, že se někdo chová jako hovado, ztrácí nárok na slušné zacházení.
Problém vidím v tom, že se bojovníkovi za lepší pořádky může tím aktivním čelením zhovadilostem snadno zkazit charakter. A úplně největší nebezpečí ovšem spočívá v možnosti, že se mu to zalíbí (je to velké pokušení) a že sám jako hovado skončí.

Na druhou stranu, kdopak si dnes užívá výhodiček všelijakých, kamarádíčků, skulinek v zákonech, imunity. Kdopak umožňuje, aby hochštapleři různí po svobodě běhali, daně se neplatily, peníze prošustrovávaly a rozkrádaly. Papalášů nepostihovaných všude dost, demokracie nedemokrecie.

S plnou odpovědností pravověrného Pytlika si dovolím připomenout jednu drobnost vyrvanou z kontextů historických epoch lidského utrpení. Když se tenkrát škole podařilo dodat alespoň dva budoucí studenty vysoké vojenské školy ročně, měli jsem celkem pokoj, a mohli jsme pracovat podle svého vědomí a svědomí a (bez nostalgie) bylo s námi nakládáno poměrně dost slušně. Odbornost se ctila, i ta stavovština. Pravdou je, že na průmyslovky nikdy nechodilo moc papalášských synků.

Anonymní řekl(a)...
11. listopadu 2012 v 22:09  

... natož dcerek.

Anonymní řekl(a)...
11. listopadu 2012 v 23:29  

Protikorupční vláda schválila 3 pochybné zákony hlasy dvou korupčníků a ještě Kalousek s Nečasem jásali, že tím pádem vláda dostala důvěru 101 hlasů.To už nemá s pravicovou politikou naprosto co dělat, to je politika mafiánská.

Anonymní řekl(a)...
12. listopadu 2012 v 7:27  

pokud centrum (tedy MŠMT) přiškrtí kohoutky financí pro kraje

??? a za takto uspořené penízky koupí předražené pandury?.....

Anonymní řekl(a)...
12. listopadu 2012 v 21:14  

Školství ničí ODS, Nečasův kůň Josef Dobeš. Komančů bych se nebál, ti škrtit školy jako Odesáci nebudou a nebudou ani vyhazovat miliardy určené na školství kámošům na nesmyslné projekty, ze kterých učitelé a školy skoro nic nemají a na kterých se napakují IT firmy a tlačenkoví manažeři modré partaje.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.