Povinná maturita z matematiky by mohla být zavedena nejdříve za několik let, uvedl ministr školství Petr Fiala v rozhovoru pro nové vydání týdeníku Ekonom. Podle Fialy by české školy měly u studentů rozvíjet také znalost jiných cizích jazyků než pouze angličtinu.
Z článku Petra Korbela v iHNed.cz vybíráme:
"Museli bychom tedy nejprve udělat některé změny, které by trvaly několik let, aby skutečně všichni mohli maturovat z matematiky," poznamenal Fiala s tím, že ještě není uzavřena ani diskuse odborné veřejnosti na toto téma.
Přečtěte si: Ministr školství se přiklání k povinné maturitě z matematiky
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
16 komentářů:
Už aby to bylo!
I když na druhou stranu, Henych na ministerstvu vnitra z matematiky pravděpodobně maturoval a jakou blbost vyrobil! Dle jeho vzácné myšlenky, která je podle jeho vysvětlení v Otázkách Václava Moravce, sice méně logická, ale správná, teď můžeme na Valašsku lehce vyrobit ze dvou 50% slivovic slivovici 100%. Stačí je slít dohromady.
Pokud toto ministersvu vnitra a Hanychovi projde, navrhuji zpětně udělit maturitu všem, kteří z matematiky v minulosti nezmaturovali, protože jejich postupy sice byly méně logické, ale přesto asi správné.
Jakou že blbost? On je snad rodičem Agátky? Pak ale souvislost s jakýmkoli myšlením, nejen matematickým, silně pokulhává...
Chce-li někdo povinnou maturitu z matematiky (ne z počtů), musí sjednotit výuku matematiky. Nebo to bude jen nějaká základní úroveň? Ale to jsou zase jen počty. Chcete-li cokoliv, musíte tomu dát řád.
Jak lze sjednotit výuku, určením minimálních výsledků vzdělávání nebo hodinovou dotací? Protože ani výuka předmětů, které již jsou součástí státní maturity, sjednocena nebyla. Nebo si snad někdo myslí, že výuka jazyků na osmiletém gymnáziu a střední odborné škole je stejná? Podmínky pro zavedení maturity z matematiky jsou tedy stejné jako pro cizí jazyky.
Víte co!!! Maturita je maturita, ať ji máte na gymplu nebo na SOŠ. V podstatě je dnes vstupenkou na VŠ. To se všem líbí. Ale pokud jde o to, prokázat znalosti, které maturitě odpovídají, to se už všem zajídá. Byť by to byla jen maturita z počtů, furt lepší než nic.
A dobře dělá. Matematika nám chybí jako praseti drbání.
Podívejte se jaké hovadiny dělají vzdělanci s humanitním "vzděláním" při vyřazování prezidentských kandidátů.
Kdo neovládá alespoň středoškolskou matematiku, nemá funkční mozek.
prokázat znalosti, které maturitě odpovídají
Kdo chce certifikát, musí si najít instituci, která jej k jeho získání připraví.
Zkusím se dostat do nároďáku s tím, že poukáži na moje, s jinými nesrovnatelné podmínky. Špatně jsem narostl, neměl jsem pořádného trenéra, mizerný boty... a taky jsem na to dost bodal.
Byť by to byla jen maturita z počtů, furt lepší než nic.
Souhlasím. Ony i počty jsou u 50% maturantů v takovém stavu, že vydání vysvědčení v šesté třídě je proto pro ně hřích.
Já si vždycky myslel, že student gymnázia nabyl základních kompetencí ve všech povinných předmětech. Nebo si myslíte, že kdo nematuruje z matematiky, neumí počítat? K čemu by pak vůbec byly studentovi ty předměty, z kterých nematuruje? (Poněvadž podle této logiky by si z nich nic neodnesl.)
Gymnazista, který nezvládá ani středoškolské "počty" na "úrovni" současné maturity, podle mého není gymnazista, ale parodie a nemá na gymnáziu co pohledávat.
Nijak mi nevadí, pokud nebude povinná maturita z matemtiky na konzervatoři. Ale u "vysokoškolské přípravky", kterou by gymnázium snad mělo být, odmítám o potřebnosti matematiky diskutovat. A to ani u humanitně zaměřených jedinců.
O tom jaký rozdíl je v přístupu žáků k nematuritním a (státně) maturitním předmětům, při vědomí bídy současného vzdělávacího systému, je snad zbytečné vést debatu.
Matematika není až tak důležitá, aby musela být povinnou součástí maturity.
nezvládá ani středoškolské "počty"
Dokážeme si představit, že podstatu poziční číselné soustavy byť jen pro celá čísla dnes žáci gymnázia zvládají jen ojediněle, přičemž to byli schopni, když už ne pochopit, tak se to alespoň naučit už někdy v druhé třídě základní školy?
Na schopnost vyjádřit desítkové číslo v jiné, třeba dvojkové soustavě a naopak už jen vzpomínám.
Kde ty loňské sněhy jsou.
Sbohem a šáteček...
Matematika není až tak důležitá...
No není, samozřejmě.
Ministr školství se přiklání jen z nedostatku jiných témat k přesměrování pozornosti od kvasících školských průserů.
"Matematika není až tak důležitá..."
No to teď opravdu vidíme na ministerstvu vnitra. A podle tiskové mluvčí logická chyba v procentech prý není závažná chyba, tou by prý byla chyba na úrovni 1+1=3.
Tak si to shrňme: 1+1=3 je závažná chyba už na úrovni 1. třídy a ten průšvih s procenty už na úrovni 7. třídy. Jedeme to ale pěkně z kopce pánové a dámy. Dole si rozbijeme bez matematiky hubu.
Ale ona ta matematika doopravdy není až tak důležitá. Potvrzením tvrzení budiž skutečnost, že i člověk bez elementární znalosti může být bez problému zaměstnán na ministerstvu až do úrovně náměstka.
Dokonce do problematiky vnese zcela nový, vpravdě neotřelý pohled:
volba postupu výpočtu je otázkou právního názoru.
Není daleko doba, kdy soudy budou zavaleny žalobami ročník opakujících nebo na školu nepřijatých žáků, protože budou mít na správné odpovědi zkušebních otázek jiný právní názor. Zajímavé budou žaloby takto perzekuovaných studentů směřující k ústavnímu soudu pro porušení práva na svobodu projevu.
Matematika není až tak důležitá, aby musela být povinnou součástí maturity.
No pro autora podobného výroku dozajista ne. :-(
Ale pro úplnost dodávám, že jsem psal o povinné maturitě z matematiky NA GYMNÁZIU - tedy přípravce pro VŠ studium.
Okomentovat