Rektor UK Václav Hampl poskytl velký rozhovor Novinkám.cz, v kterém se mimo jiné dotkl i "citlivého" tématu rušení humanitních kateder. Pan rektor mimo jiné tvrdí: "Jsem ale pevně přesvědčen, že je to ve skutečnosti především problém nižších stupňů školství – toho, jak jsou na středních školách lidé připraveni a namotivováni pro studium těchto oborů. Začít zkoušet napravovat tento problém na úrovni VŠ tím, že bychom zavírali humanitní katedry, je cesta do pekel, protože lidi kvůli tomu stejně nepůjdou studovat to, co studovat nechtějí, co neodpovídá jejich talentu nebo na co si netroufají. Představa, že někdo děkuje bohu, že ještě nebyla obnovena povinná maturita z matematiky, jakžtakž absolvuje střední školu se strašnými známkami z matematiky a fyziky a že ho administrativními kroky donutíme, aby šel studovat jaderné inženýrství, je absurdní nesmysl."
Z článku Jana Bartoně v NeviditelnýPes.cz vybíráme:
Co vidím jako podstatné, je zamezení toho, aby se laciné tituly Mgr. a Bc. rozdávaly na obskurních typech VŠ nebo za úplatky (skutečné či virtuální). Těmi virtuálními míním právě ten typ úplatku, kdy požadavky školy na znalosti a schopnosti studenta klesají limitně k nule a škola ho nechává procházet, protože potřebuje platbu z MŠMT na studentovu hlavu. A tento problém je doslova alfou a omegou českého vysokého učení. Kromě škol se slabým programem a nízkými požadavky na znalosti obecně se i na vysokých školách tradičních a zavedených, právě jako UK, ČVUT atd. udržují při životě studenti, kteří na to jednoduše nemají, ale škola je z ekonomických důvodů potřebuje.
Přečtěte si: Humanitní vědy nebo pavědy?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Tak snad podstata je v tom, ze bude mene "exotu" s VS zbytecneho smeru.
Nikdo neocekava, ze se vrhnou na techniky. Proste bude mene zbytecnych politologu a podobnych existenci...
Myslím, že pro společnost bude vždy lepší vyšší počet osob s vyšším vzděláním, i když budou dělat stejnou práci, jako dříve narození se SŠ. Před 200 lety neměli všichni ani základní vzdělání, rodičům to přišlo zbytečné.
Myslím, že pro společnost bude VŽDY lepší vyšší počet osob s vyšším vzděláním,
S tím si dovolím lehce nesouhlasit. Jistěže je dobré, když má společnost k dispozici více vzdělaných lidí. Ale pokud tato "vzdělanost" znamená nikoliv reálné znalosti, ale jen vlastnictví papíru s vodoznakem, pak je to spíše ztráta.
Ono totiž vzdělání není zadarmo a to, že si pár (desítek) tisíc lidí zbytečně válí šunky na vysokoškolských kolejích a ve vytápěných posluchárnách, přičemž jejich snaha o skutečné studium se limitně blíží nule, to vše společnost něco stojí.
Nemluvě o tom, že vlastník papíru může nabýt mylného dojmu, že je nyní oprávněn požadovat po společnosti, aby mu zajistila adekvátní postavení a příjem. Svou frustraci z nenaplnění chimérických představ si pak nezřídka vybíjí způsobem, který společnost stojí další náklady.
Přijde mi zkrátka trochu zbytečné platit někomu vysokoškolské studium, aby pak mohl dělat barmana. Ne že by nebylo příjemné pokecat si v baru s personálem třeba o dějinách umění, jen si nejsem jist, zda by barmanský kurz nevyšel levněji, nežli tříleté vysokoškolské studium příslušného bakaláře.
Studium na VŠ je pro stát jen odklad pro frontu na pracáku...
Pro obyčejnou učitelku:
Vyšší vzdělání se nerovná vzdělání kvalitnějšímu. K čemu tolik humanitních oborů? Připravuje jen řadu nezaměstnaných. Anebo snad potřebujeme stovky sociologů, politologů, archeologů, antropologů, žurnalistů.....? A kdo bude tvořit hmotné zázemí? Roboti?
Jen ať si každý studuje, co uzná za vhodné. Nakonec, ať si každý dělá, co si dělat chce, pokud tím neporušuje zákon.
Pokud bude mít každý druhý občan titul Mgr., vzroste alespoň prestiž titulu Ing. Jen kdyby nám to nekazili ti zpropadení ekonomové.
Okomentovat