Ministerstvo školství prověřuje čerpání dotací z EU na základních školách, pochybení už našlo v desítkách škol. Uvedl to Hynek Jordán z ministerstva. Zjištěné případy ministerstvo předává finančním úřadům, školám může hrozit vracení milionů korun. Projekt EU peníze základním školám, při němž si přes 3800 mimopražských základních škol zažádalo o 4,2 miliardy korun, měl přitom školám umožnit dosáhnout na evropské peníze bez složité administrativy.
Ze zprávy ČTK v Týden.cz vybíráme:
Ministerstvo přitom už loni v létě konstatovalo, že některé školy si prokazatelně nechaly zpracovat podmínky výběrového řízení od firmy, která se potom do tohoto řízení přihlásila. Školy se tak samy připravily o možnost vybrat si nejvýhodnější nabídku, protože podmínky zakázky byly šité na míru právě dané firmě.
Přečtěte si: Desítky škol chybovaly při čerpání dotací, možná budou vracet miliony
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
13 komentářů:
Ministerstvo se proste snazi zakryt vlastni chyby radu miliard, o kterych zaryte mlci. Zaoralek od nastupu do funkce nedostal od evropske unie jeste ani korunu - v evropske unie mestsky straznik neni duveryhodna osoba, i kdyby mel sebemodrejsi stranickou knizku.
Kdo má chuť, může se ponořit do zdejšího archivu a znovu si přečíst varování:
Vyplnění žádostí formou šablony je to nejmenší a nejjednodušší. Je to hezké lákadlo, ale...
Vše ostatní na školy teprve čeká. Při vykazování a při kontrolách s nimi pak už nebude zacházeno přes nějaké jednoduché "šablony", ale stejně drsně a se stejnou spoustou administrativy, jako s jakýmkoli jiným (malým) žadatelem o evropské peníze.
Jinak souhlas s předchozím příspěvkem. Cíl MŠMT je jasný: EU ho sejme a peníze nepustí, tak musí honem nějak zařídit, aby je nemuselo vyplácet ze "svého".
Bohužel s tím, jak většina škol k záležitosti přistoupila, bude mít to zařizování celkem snadné.
Finanční úřad ještě navíc dá pokutu 200 000,- Kč x zhruba 1500 škol, které takto "pochybily" a ministerstvo financí má vyděláno. Školy a obce se z toho ale pose....
"Financování prostřednictvím takzvaných šablon přitom ministerstvo vyjednalo v Bruselu právě proto, aby se školy vyhnuly složité administrativě. Stačilo jen vybrat si z připravených šablon, například na rozvoj čtenářské či matematické gramotnosti nebo rozvoj počítačových dovedností."
To, že někde zaškrtám šablony při podávání projektu, ještě neznamená, že se vyhnu složité administrativě při vykazování projektu. A právě této administrativě se neschopní ředitelé škol snažili vyhnout a nechali se nachytat na nabídky firem, které je přivedli do průšvihu.
Pokud proběhnou kontorly na místě ve všech školách a problémy budou objevovány tímto tempem, dospějeme k číslům 770 škol v problémech ze 3 800 zapojených, 234 mil Kč neuznatelných nákladů a asi 154 mil na penále.
Fakt "úspěšné šablony", jak tu bylo nedávno avizováno.
Souhlasím, jen bych vynásobil vše třemi...
Jo,jo - to bude zavřených škol a zruinovaných obecních úřadů. Petře Gazdíku, místopředsedo TOP09, nyní je řada na Vás.
Že by plošný průšvih konečně neznamenal normální stav?
Naše školsví je plošným průšvihem už asi 10 let.
Mám takovou otázku - lze vůbec mít vše v rámci EU PES dobře? Není těch pravidel tolik a metodická pomoc z ministerstva školství tak mizerná, že při hlubší kontrole by musely vrátit všechny školy alespoň část peněz, ne-li všechny?
Víte ona ta hlubší kontrola vždy něco odhalí. Drobnosti se však dají napravit bez odebrání dotace.
Jenže, když má 45 škol ze 222, na kterých kontrola na místě zatím proběhla, závažné chyby ve výběrových řízeních, která již opravit nelze, je to fakt průšvih. Ale tento průšvih si zavinili neschopní ředitelé škol sami, jelikož se díky své lenosti a neschopnosti zvládnout administraci projektu, nechali nachytat na nabídky několika firem, které se na školy snesly jako supi. Selský rozum nechali naši ředitelé doma v kredenci.
Jasně se ukázalo, že ve vedení škol máme lidi, kteří tam nemají, co pohledávat. Možná, že to bude i k něčemu dobré.
Spíš je z toho vidět, jaké veletoče musí ředitel dělat, aby do školy dostal alespoň pár moderních učebních pomůcek. Tímhle by se neměl vůbec zabývat, místo toho věnovat čas organizování výuky.
Myslím si, že to není vůbec pravda. Ředitel školy musí být (a tak to bylo i za komunistů) flexibilní člověk, který nejenom organizuje výuku, ale je i manažerem školy. Už za totáče byl mezi školami ve vybavení propastný rozdíl, protože ne každá měla na dobrého ředitele štěstí. A tak je to bohužel i dnes.
Ředitel školy musí být především vynikající pedagog pevného charakteru, který je nad to schopen uřídit chod školy se vším všudy. Takový renezanční člověk.
V devadesátých létech minulého století se začalo šířit povědomí, že ředitel školy je obdoba manažera soukromé firmy, jejíž smyslem existence je dosažení zisku, a že základem jeho působení je zajišťování peněz nutných pro chod, popřípadě i rozvoj školy.
A tak zastupitelé, vesměs i nevzdělaní v oboru učitelství, instalují do funkce borce, kteří je mají zbavit povinnosti zajišťovat prostředky potřebné pro chod školy v rámci svojí působnosti.
A tak se událo, že smyslem školy již není kultivace děti, mládeže a občanů obce vůbec, ale její existence sama, coby jakžtaž ucházející zdroj obživy zaměstnanců školy a jejího ředitelství.
Okomentovat