Z dokumentu vybíráme (str. 9 dokumentu, oddíl "Doplňující informace"): "S ohledem na provázanost s předchozími šetřeními je pro účely šetření za romského žáka považován člověk, který se za Roma sám považuje, aniž by se nutně k této příslušnosti za všech okolností (např. při sčítání lidu) hlásil, a/nebo je za takového považován významnou částí svého okolí na základě skutečných či domnělých (antropologických, kulturních nebo sociálních) indikátorů."
VERZE Z 19 ŘÍJNA 2012
Tento dokument je považován za pracovní. Dokument bude upraven v návaznosti na komentáře sekretariátu Výboru Rady ministrů a veřejné diskuse. Dokument bude podroben korektuře.
Dokument online
Poznámka redakce:
Podle historie dokumentu je autorem JUDr. Vít Schorm, vládní zmocněnec pro zastupování České republiky před Evropským soudem pro lidská práva, který je za neúspěch ČR u Evropského soudu odpovědný. Domníváme se, že v úvodní citaci uvedená definice je v rozporu s Ústavou.
Plán opatření pro výkon rozsudku Evropského soudu pro lidská práva v případu D. H. a ostatní proti České republice: “Rovné příležitosti”
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Tak pro začátek vypíchnu několik citátů:
„Vytvoření specifické nárokové podpory pro žáky ze sociálně znevýhodňujícího prostředí - 4.5.1.4“
.
„Je proto nezbytné eliminovat riziko, že
děti v přípravných ročnících a mateřských
školách pře základních školách praktických
budou „připravovány“ pro zápis do těchto škol.“
„Za romského žáka považován je
člověk, který se za Roma sám považuje,
aniž by se nutně k této příslušnosti za
všech okolností (např. při sčítání lidu)
hlásil, a/nebo je za takového považován
významnou částí svého okolí na základě
skutečných či domnělých
(antropologických, kulturních nebo
sociálních) indikátorů.“
Chybí už jen metodika pro inspektory, jak měřit antropologické znaky u Romů, aby mohli být správně zaevidováni. Možná by pomohlo nějaké označení na rukávu . Je mi trochu nevolno.
....považován významnou částí svého okolí na základě skutečných či domnělých (antropologických, kulturních nebo sociálních) indikátorů."
To je opravdický rasismus. Stále si myslím, že všichni jsme občany jednoho státu a nikdo nedělá rozdílu.
Otřesné.
Jmenovat by se to mohlo třeba
"Z nadšeného multikulturalisty sprostým rasistou snadno a rychle."
Vynikající názorná ukázka do občanské výchovy i do českého jazyka pro ilustraci moudrého a důležitého rčení "Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly."
Ať už to dělá z jakéhokoli důvodu, tak každý, kdo jiného posuzuje podle barvy pleti, způsobu života a dalších pochybných atributů, do nějaké skupiny jej zařazuje, dokonce záznamy o tom činí a uchovává, veřejně o tom kydy vede pro přesměrovávání veřejných peněz a živnost si na tom zakládá, je rasista.
Hnusný a opovržení hodný. Říkám to pořád a říkat to pořád budu.
Spolutvůrci Plánu opatření... jsou pánové Šimáček a Piorecký z Agentury pro sociální začleňování. Co na to paní ochránkyně Šimůnková a pan ombudsman Varvarovský? Těm se materiál asi líbí, protože jej všichni spoolečně prosazují. Ať žijí rovné příležitosti a nikdy jinak! Nejedná se o rasismus naruby?
Proč naruby?
To je úplně standardní rasismus, vzorové provedení!
Prosím nadaci Člověk v tísni a jiné, aby s okamžitou platností zahájily nezbytné legislativní procesy. V České republice mají občané stejná práva a tato definice je rasismem toho nejhrubšího zrna. Jímá mne hrůza, kam se dnešní mocipáni dostávají. Mnozí minulí by jim mohli takové právníky závidět.
Zbývají již jen faciometry, barva očí, barva pleti, barva vlasů, výška,...
Nejlepší na tom všem je, že metodiku, jak roztřídit žáky Speciálních škol vytvořil Uřad nejvyššího protektora(jinde veřejného ochránce práv-ombutsmana).:-((
Okomentovat