Česko víc než půl roku hledá shodu na způsobu rozdělování evropských peněz. To však ohrožuje včasný start čerpání i konečný objem financí.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) mělo na středeční jednání vlády nachystán stostránkový materiál o rozdělení evropských fondů pro období po roce 2014. Zhruba před měsícem skončilo vypořádávání připomínek a minulý týden se navíc odehrála schůzka na úrovni náměstků ministrů, kteří dokument (viz přiložené PDF) projednali. V pondělí 19. listopadu k tomu dokonce ministr pro místní rozvoj Kamil Jankovský (LIDEM) napsal dopis premiérovi Petru Nečasovi (ODS). V úterý však dle informací ČESKÉ POZICE Úřad vlády ČR zavelel, aby se tento bod odložil.
Premiérův mluvčí Michal Schuster na dotaz, proč byl materiál stažen z programu vlády, odpověděl jasně. „Nebyl na programu. O zařazení bodů na jednání rozhoduje premiér. Předpokládám, že se na jednání dostane příští nebo přespříští týden,“ uvedl pro ČESKOU POZICI Michal Schuster z Úřadu vlády. Neoficiální zdroje však hovoří, že premiéra Nečase k rozhodnutí materiál pozdržet vedla debata ve vládní koalici o přerozdělení ministerských křesel, a především úvahy o zrušení MMR, které má koordinaci čerpání evropských dotací na starosti.
Na včasném projednání klíčového dokumentu o prioritách a cílech, kam by v Česku měly proudit peníze z Bruselu v příštím rámcovém rozpočtu Evropské unie na roky 2014 až 2020, přitom závisí reálný start čerpání. A ohrožena může být konečná částka, kterou země dostane.
Celý článek na webu ČESKÁ POZICE
Martin Shabu: Česká republika není připravená čerpat eurodotace od roku 2014
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Víte on je s těmi dotacemi jeden velký problém, který se táhne napříč všemi prioritními osami včetně těch, které se týkají školství, a to nejen u nás, ale v celé Evropě.
Definice tohoto problému je vcelku jednoduchá: dotace by měly jít dle EU jen na rozvoj - tedy podporovat by se mělo jen něco inovativního bla bla bla, jenže on je teď v Evropě a nejenom v ní zádrhel v tom, že nejsme schopni na určité úrovni udržet ani to, co už máme.
Jako příklady lze uvést:
1. výstavbu dálnic - chceme nové, ale nemáme na to, aby byly v solidním stavu staré
2. nakupování tabletů do škol - je to moderní a inovativní, ale my nemáme ani na to, abychom udrželi v provozuschopném stavu PC v počítačových učebnách, nemáme ani na lampy do dataprojektorů apod.
A takových příkladů by se našly mraky. Myslím, že EU by měla v současné krizi něco málo přehodnotit, bo to celé klekne.
Teď byl za mnou student, co je v Německu na stáži. Vyprávěl, jak jsou tam studenti pečliví, nikdo si nedovolí odfušovat seminárku, něco obejít - prostě úplně opak českého přístupu k práci.
Zapojili ho do grantů, placených z Bruselu. Člověk jen protáčí panenky. Když líčí, jaké nápady pro děti se tam dělají, jak to dovedou tři lidi zorganizovat pro450 dětí z německých a českých škol, jak obrovské prostředky jdou do první linie - zajištění techniky na umělecké a technické workshopy (každé dítě může navštívit 4 workshopy ze 30 nabízených, kde rozvíjí svůj talent a schopnosti, spolupracuje čtyřicítka lektorů, ale velmi aktivně), jak jsou děti nadšené a baví je to ... u nás by ty prostředky k těm dětem a technice vůbec nedoputovaly, nebo´t by se cestou zatoulaly k úředníkům.
My se fakt můžeme jít tak akorát vycpat s tou naší fušérskou a rozkrádačskou povahou. Co bychom chtěli...
Vyprávěl, jak jsou tam studenti pečliví
jak jsou tam studenti pečliví
jsou tam studenti pečliví
tam studenti pečliví
studenti pečliví
pečliví!!!
úplně opak českého přístupu k práci
opak českého přístupu k práci
českého přístupu k práci
přístupu k práci
k práci!!!
Pytlik Blaha
Hezké. Aspoň že jsme u nás tvořiví!
:) :) :)
To jen takové drobné grafické znázornění ozvěny dunící mi v hlavě.
pečliví...k práci...pečliví...k práci
Je to skličující až k uzoufání.
No jo, holt je ta zpráva o studentovi podána tak, aby čtenářovi nadzvedla mandle. To by mně coby učiteli šlo. Blbé je, že to vždycky nadzvedne mandle jen těm, kterým nemá, za to se omlouvám.
Moje chyba.
Měl jsem se, blbec, narodit do nějaké německé rodiny.
Okomentovat