Poté, co Evropský soud pro lidská práva konstatoval, že Česko diskriminuje romské žáky, ministerstvo školství hledá způsob, jak s nimi naložit a snaží se změnit přístup k umisťování dětí do praktických škol. Jsem přesvědčen o tom, že vládní koalice v čele s ministerstvem školství jdou v této problematice zcela špatným směrem.
Je totiž naprosto zbytečné házet tento problém na praktické základní školy, které dělají svou práci dobře. Tento zbytečný hon na čarodějnice - praktické základní školy - by měl být řešen zcela jinak, a to podporou předškolního vzdělávání. Tuto oblast - která je podle mého názoru klíčová pro rozvoj dítěte – ovšem vláda zcela opomíjí, případně navrhuje nesmyslné dětské skupiny, které jsou spíše pouhou hlídací službou.
Je totiž prokázáno, že pro dítě, které navštěvuje kvalitní mateřskou školu, je vstup do 1. třídy zásadně odlišný, než pro dítě, které do mateřské školy nechodí nebo nikdy nechodilo. Tento rozdíl je mnohdy velmi zásadní. I proto ČSSD navrhuje, aby byl poslední rok mateřské školy pro všechny děti povinný a bezplatný. Děti z vyloučených lokalit totiž mateřské školy nenavštěvují, a i proto zaostávají a mohou se dostat do praktické základní školy, aniž by tam fakticky patřily.
Jako předseda Výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice Senátu PČR zároveň nabízím zástupcům petentů projednání petice -"Nerušte praktické školy" na půdě Senátu PČR, protože se jedná o velmi závažnou problematiku a pouhá perzekuce praktických škol je cestou do slepé uličky a nenabízí žádné smysluplné řešení.
Zdroj: ČSSD.cz
Marcel Chládek: Vláda jde špatným směrem, namísto rušení praktických škol je nutné podpořit předškolní vzdělávání
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Víte, ono je to trošku o něčem jiném. Ty děti budou bohužel zaostávat, i když budou chodit rok povinně do školky. Oni jim totiž jejich sociálně vyloučení rodiče v první třídě s ničím nepomůžou. A s příchodem puberty už pak úplně chybí i jakýkoliv zájem o práci ve škole i ze strany dětí. Ono ty geny nepřečuráme.
s příchodem puberty už pak úplně chybí i jakýkoliv zájem o práci ve škole
Ale to je snad bez ohledu na etnikum, rodinu, geny, pohlaví, inteligenci, jméno sousedovic křečka...
To tak prostě je. Hormony nepřečůráme.
Měl jsem u vlastních dětí nedávno možnost zažít, jaký je rozdíl mezi posledním ročníkem školky a prvním ročníkem ZŠ. Obrovský!
Do školky může dítě bez sankcí přijít pozdě, odejít dřív nebo nepřijít vůbec. Nejsou žádné úkoly, žádné povinné pomůcky, žádné sešity, učebnice, písanky, pravítka, penály, ořezávátka, ba ani známky a poznámky. Školka rodinu organizačně zatěžuje minimálně. Zato první třída je záhul - čí dítě se nekroutilo nad písankou nebo nepřineslo v notýsku pokyn vystartovat pro něco ihned do papírnictví?
Je to těžké a opravdu ne každá rodina to zvládne.
No právě. A pomůže nějak věci takto postavená docházka do školky? To je právě ten problém.
Okomentovat