Úvodní video ke kampani Česko mluví o vzdělávání.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
13 komentářů:
Docela rád bych se zeptal
vedoucí informační platformy Restart, v čem spatřuje, například z hlediska výuky přímé úměry, podstatný rozdíl mezi ajfónem a hliněnou tabulkou,
a zakladatele hnutí Svoboda v práci, jestli se v tom Holansku učil udělat třeba kotrmelec nebo uvařit bitterballeny.
Školství je veřejná služba, stejně jako zdravotnictví...
Svatá pravda. A mluvíte doktorovi do toho, jak vás bude léčit? Asi ne. Tak proč má každý druhý pocit, že musí mluvit učiteli do toho, jak má učit? A další to zase nezajímá vůbec, nestarají se o to, jak svým dětem pomoci.
Prevence (výchova v rodině), pomoc - to je to, co učitel očekává.
(Tu policii schválně nechávám stranou, nerada bych se dočkala srovnávání právě s touto "službou".)
nerada bych se dočkala srovnávání
Něco jako "Strkat a posluhovat"?
A mluvíte doktorovi do toho, jak vás bude léčit?
Minimálně se ho zeptám na možnosti léčby a nechám si všechno řádně vysvětlit a následně se rozhodnu.
Pokud se mi metody učitele nelíbí, tak proč s ním o nich nepromluvit?
Výsledku se dá přece dosáhnout různým způsobem.
Tak jak v závěru se mohu rozhodnout pro jiného doktora a jiný léčebný ústav, tak je to i se školou.
Tady už sice zase slyším o dojíždění, atd., ale v současnosti je vše o tom, zda na to mám, či nikoli a s tím se bohužel momentálně nedá nic dělat.
Kdysi kdosi řekl, že "učení bolí", pokud někdo nenajde kouzelnou metodu, jak to "nalít" do hlavy stylem ctrl+C -> ctrl+V, tak to bude furt jen učení-mučení :-)
Petr
PS.
stejně až jednou žáčci dostanou "školu života", vzpomenou si, jaká to byla ve škole sranda :-)
Jo jo, je rozdíl o něčem mluvit a nekomu do něčeho mluvit.
Mluvit učiteli do práce je stále běžnější záležitost hlavně pro rodiče problémových dětí. Ty doma rodiče nezvládají v jednom exepmláři a nedají si vysvětlit, že počet takový exemplářů ve třídách narůstá.
A jinak jen tak na okraj - o vzdělání se u nás mluví už od dob J. A. Komenského, možná by bylo lepší začít i něco dělat.
učení-mučení?
Dle mého názoru je to pitomost. Kdo má vyšší IQ, ten se dozajista učí rád. Problém nastává až tehdy, když chceme po žákovi s IQ 70, aby se naučil obyčejné kupecké počty. Záměrně nemluvím o matematice. Tak tyto žáky nenuťme studovat střední a vysoké školy a umožněme jim kvalitně se vyučit řemeslu.
A my je snad nutíme? Oni je k tomu bohužel nutí jejich rodiče. Zrovna teď jsem vysvětlovala matce jednoho téměř propadlíka, že cpát ho na maturitní obor uměleckého směru, zvláště když nemá ani k umění žádný vztah, jenom proto, aby měl maturitu je pitomost. Odvětila mi, že každému se má dát šance. Vysvětlit jí, že mu ale tou šancí dělají medvědí službu, bylo nad mé síly.
Dávat teď děti na uměleckou školu s maturitou je teď u nás totiž nový hit, bo na normální obor s maturitou se v našem kraji nedostanou kvůli SCIO testům a minimálnímu limitu, na který je musí napsat, čehož nejsou schopni. Na uměleckou je vezmou.
No jo, vystudují střední (soukromou) školu uměleckého směru a ve 20ti letech se budou poohlížet co by tak mohli dělat...
Nebo vystudují gymnázium a co by mohli dělat se budou rozhlížet ve třiceti.
A nebo vystudují VŠ pedagogického směru a budou čekat na práci do té doby, než nějaký kantor odejde do důchodu nebo umře. Čěkací doba je několik let. Ignorant
"Pane profesore, když byl malej, kous ho pes. Z měšťanky ho vyhodili, na řemeslo se nehodí. Aspoň tu madurydu kdyby udělal."
na řemeslo se nehodí
Ještě, že tu máme ta gymnázia. Kam by se jinak vrtly děti, které jsou mnohdy hodně, a možná až přespříliš dlouho profesně poněkud neukotvení.
To jest, ještě v době podávání přihlášek na vysoké školy maturanti nevědí, co by asi tak přibližně mohli alespoň na začátku svojí profesní kariéry dělat. Podle toho také pak vypadá jejich preprofesní příprava. Tak nějak od každého něco a dohromady nic moc.
Nemohu říci, že mám podklady pro tvrzení, že počet takových neukotvenců nějak dramaticky roste, ale intuitivně cítím, když se tak podívám po učebně, že s největší pravděpodobností neklesá.
Okomentovat