Zpráva o pokračování prací na novém plošném testování v USA, které se vyznačuje značnou mírou podobnosti s vývojem u nás.
Záměr zavést v ČR plošné testování pomocí počítačů nás opakovaně přivádí k porovnávání s vývojem ve Spojených státech, kde se pokoušejí o totéž. Rozdíly samozřejmě existují. U nás například dosud nebyl rozdíl mezi školami co do úrovně vzdělávání tak velký, ale rychle se blížíme k tomu, abychom se v tomto směru americkému školství vyrovnali (viz Překonávání školního neúspěchu). Nemáme zatím s plošným testováním i s jeho kritikou tak velkou zkušenost a co do vybavení technologiemi jsme na tom také hůře. Zdá se ale, že vývoj Spojených států s určitým zpožděním neustále sledujeme a nejsme schopni se z chyb, které udělali oni, poučit.
Spomocník o této problematice naposledy referoval před dvěma lety. V článku Plošné testování trochu jinak se uvádí, že „v USA byly z iniciativy sdružení guvernérů a ve spolupráci s učiteli a experty vyvinuty nové Základní výukové standardy (The Common Core Standards) … Právě tyto standardy jsou základem nového plošného testování. … Americký federální ministr školství Arne Duncan oznámil (v září 2010) výsledky výběrového řízení na realizaci nových plošných testů pro celou Unii. … Vítězi tendru v hodnotě 330 mil. dolarů se stala dvě sdružení vývojem testů se zabývající - Partnership for Assessment of Readiness for College and Careers (PARCC) a SMARTER Balanced Assessment Consortium (SBAC).“
Záměrem bylo vyvinout nové moderní metody kontinuálního ověřování dosažených schopností žáků založené na velkých datech, jehož výsledky by měly sloužit primárně učitelům, žákům a rodičům. V listopadu 2010 pak pan ministr Duncan vyhlásil plán nazvaný Transforming American Education: Learning Powered by Technology (viz Technologická transformace školství v USA pokračuje), podle něhož by nové testování mělo být v USA zavedeno ve školním roce 2014-15.
Teď po 2 letech a s blížícím se termínem se začínají objevovat první zprávy naznačující, jak vývoj postupuje. Obě konsorcia řešitelů v nedávné době uvolnila bližší informace o tom, jak budou testy vypadat – PARCC Item and Task Prototypes, SBAC Sample Items and Performance Tasks. V obou případech jsou k dispozici též příklady testových úloh. Podíváte-li se na ně, zjistíte, že se snaha ověřovat spíše funkční schopnosti na tomto demonstračním vzorku jednoznačně projevila. Použity jsou animace, multimedia a moderní způsoby odpovídání přímo na počítači s automatickým hodnocením. Třeba přetahování objektů na místo, doplňování slov či čísel, vybírání vhodných vět z textu na podporu určitého tvrzení a v některých případech samozřejmě též výběr z možných variant řešení. Překvapivě velký počet úloh předložených v tomto vzorku však předpokládá otevřenou odpověď, a vyžaduje proto zásah školeného hodnotitele. Tedy alespoň zatím, tj. do té doby, než bude možné nasadit automatické hodnocení textů (viz Je současná umělá inteligence schopna hodnotit tvořený text?).
Celý článek spomocnik.rvp.cz
Bořivoj Brdička: Příprava nového amerického plošného testování
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 komentářů:
Okomentovat