Zpráva o zajímavé aktivitě, při níž žáci prostřednictvím blogování zlepšují svou schopnost psát, učí se vyjadřovat své nápady a prostřednictvím poznávání vzdálených vrstevníků zvyšují svou schopnost vnímání světa.
David Mitchell je zástupcem na Heathfield Primary School v anglickém Boltonu. Využitím blogu ve výuce se zabývá již několik let. Jen ve školním roce 2010/11 jeho žáci pracovali na několika projektech spojených s publikováním výstupů a získáváním reakcí veřejnosti – např. Heathfield's Year 6 Blog, The Sandwich Project, Pandora, Wiggans's Walkabout. Nejcennějším prvkem této činnosti bylo od počátku to, že příspěvky četlo docela dost lidí z celého světa, mnozí z nich reagovali a dávali tak snažení dětí úplně jiný smysl, než když něco píší jen pro svého učitele na známku.
Úspěch byl takový, že si ho všimli i metodici britské pobočky výukového portálu BrainPOP UK, jehož specialitou je předkládat výukový obsah dětem ve formě krátkých animovaných příběhů, v nichž často vystupují postavičky robotů. Takto ztvárnili reakce žáků z Heathfieldu na otázku, proč má blogovat smysl.
Heathfield Primary se postupně stala svým blogováním proslulá. David ale pořád zcela spokojen nebyl. Cítil potřebu nespoléhat se na nejisté reakce náhodných návštěvníků. Chtěl zajistit žákům pravidelné čtenáře jejich příspěvků. Proto v září 2011 založil novou službu sdružující školy se zájmem o spolupráci nazvanou QuadBlog.
Zde se může učitel se zájmem o rozjetí blogových aktivit ve své třídě přihlásit a jsou mu přiděleni 3 partneři. Takto vzniknou čtveřice pokud možno kompatibilních blogerů. Činnost pak probíhá v předem stanovených cyklech (kolech) tak, že každý týden publikuje jen jeden partner a ostatní komentují. Všichni se samozřejmě podle předem připraveného časového harmonogramu střídají. Tím podstatným je, aby došlo ke vzájemnému obohacování. A to se, jak se zdá, Davidovi opravdu daří.
Celý článek na spomocnik.rvp.cz
0 komentářů:
Okomentovat