Termín: 20. listopadu 2012 od 17 hodin
Místo: Hotel Jalta, Václavské nám. 45, Praha 1
Anotace:
Jakých změn by mělo dostát regionální školství? Je současný systém financování a rozdělení kompetencí správný?
Jsou venkovské školy v ohrožení?
Jakou roli mají hrát ve vzdělávacím procesu dítěte stát, škola a rodiče?
Jak zvýšit kvalitu a motivaci českých učitelů?
Hlavní řečníci:
Petr Fiala, ministr školství, mládeže a tělovýchovy
Marcel Chládek, senátor a stínový ministr školství, ČSSD
Panelová diskuse:
Tomáš Feřtek, novinář a spolupracovník neziskové organizace EDUin
Milada Hnilicová, ředitelka Interaktivní základní školy Varnsdorf
Jiří Kuhn, předseda Asociace ředitelů gymnázií ČR a ředitel Gymnázia Nymburk
Anna Putnová, předsedkyně sněmovního Výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu
Jiří Zajíček, ředitel Masarykovy střední školy chemické, předseda Unie školských asociací CZESHA a Asociace středních průmyslových škol
Moderuje:
Petr Šabata, šéfredaktor Hospodářských novin
Online přihláška na Fórum HN nebo na telefonu +420 724 222 656.
20. 11.: Fórum HN: Regionální školství: Lze na něm šetřit?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Setřít lze, stále dodnes nechápu to, že naše ředitelka má sekretářku , účetní, zástupkyni, při počtu osmi tříd. Školství je stále bohatým zdrojem. Šetřit lze i nadále.
Jako v Mnichově 1938. O nás bez nás. Nepozvali žádného učitele.
Vždyť tam je přihláška... Přihlašte se sami!
Jak zvýšit kvalitu a motivaci českých učitelů?
Jak zvýšit kvalitu?
Jak zvýšit něco, o čem se ani pořádně neví, co to vlastně je?
Nebo, že by už konečně některý z přítomných panelových ředitelů odtajnil kritéria, podle kterých posuzuje kvalitu svého pedagogického sboru?
Léta prahnu po vlastní kvalitě. Tak třeba: mám vzdělávací proces přizpůsobit schopnostem žáků nebo technologickému kvasu doby? Nebo mám být spíš náročný nebo spíš nekonfliktní? Velkou naději jsem upínal k Rýdlově komisi, trénoval jsem kvalitu očního kontaktu a pohyb po učebně, ale je to marné, je to marné, je to... marné.
A jak zvýšit motivaci učitelů? Naléhavost otázky ve mně poněkud vzbuzuje rozpaky. Všichni vědí, kterak my učitelé máme motivovat žáky, ale nikdo ze školského menežmentu neví, jak se motivují zaměstnanci?
A což takhle třeba hřejivé lidské slovo...
Zaměstnance, pane Pytliku, není třeba motivovat, zaměstnanec se motivuje ve vlastním zájmu sám. A aby snad na ten vlastní zájem nezapomínal, utrousí vedení co chvíli poznámku na téma, kolik že zase žádostí o místo tento měsíc přistálo v ředitelně. Takovéhle hřejivé lidské slovo docela postačí.
Šetřit v regionálním školství se dá dozajista. Nehledě na "složité" podmínky jsou možnosti "široké" a úspory budou "nemalé".
To já slyšel o sedlákovi, který šetřil tak, že chtěl odnaučit koně žrát. Málem se mu to povedlo. Ale když už to ten kůň skoro uměl, tak znenadání, mrcha jedna, chcípnul.
Okomentovat