Analýza přináší čerstvý a doposud nediskutovaný pohled na to, z čeho pramení a zejména jak se vyvíjí priority uchazečů o studium na VŠ během jejich středoškolského studia. Volba určitého studijního oboru je navíc vztažena ke kvalitě obecných studijních předpokladů uchazeče. Celkový kontext doplňují vybraná zjištění z šetření Education at a Glance, realizovaného OECD. Ve výsledku analýza poukazuje na zajímavé trendy v této oblasti.
Otázky, na které analýza odpovídá:
- Je ČR ohrožena „španělským syndromem“ nízké uplatnitelnosti absolventů VŠ?
- Skutečně je malý zájem o studium technických oborů?
- Kolik středoškoláků změní během svého studia své preference?
- Na které vysokoškolské obory směřují nejkvalitnější uchazeči?
- Jaké vyhlídky na kvalitu učitelů si můžeme dělat při stávající úrovni uchazečů o studium pedagogických oborů?
- Jak se liší motivace ke studiu podle volby studijního oboru?
0 komentářů:
Okomentovat