V následujících dvou letech se bude jednat - a snad se také rozhodne - o konečné podobě státní maturitní zkoušky.
Z rozhovoru Jakuba Nováka s Jindřichem Fryčem v Aktuálně.cz vybíráme:
A.cz: S čím bude ministerstvo školství vstupovat do jednání s příslušnými úřady a institucemi?
Přístupů k reformě financování regionálního školství je několik. V tuto chvíli se diskutuje představa v rámci ministerstva školství.
Nicméně naším cílem je se primárně dívat na žáka, jeho potřeby a na to, jakou službu si bude stát od škol a školských zařízení v podstatě "objednávat".
Snažíme se připravit více variant, jak by mohla nová podoba financování regionálního školství vypadat. Zatím je to ve velmi raných fázích úvah.
Přečtěte si: Fialův náměstek bude řešit, zda musí mít maturitu každý
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Přes to tzv. nepodkročitelné minimum se při letošních maturitách nedostalo cca 10 % studentů. A přiznejme si, že toto minimum je skutečně spíše na úrovni základních škol než středních. Rozhodně bych nikam neuhýbal, protože má-li mít někdo maturitu, která v podstatě slouží jako vstupenka na VŠ, je také potřeba, aby měl nějaké znalosti. Ano u učebních oborů je potřeba si říci, že maturita není potřeba, ale není možné si říci, že zde není potřeba státní maturita, a dospět tak do stavu, že učňáci budou mít maturitu stejně jako gympláci, aniž by prokázali to požadované mimimum znalostí a mohli se pak hlásit na VŠ.
Pokud se bude stále snižovat úroveň maturity (pokud je ještě vůbec kam), dočkáme se toho, že "maturitu každému, bez rozdílu barvy pleti a náboženského vyznání". Inkluze základních škol by tomu mohla náramně napomoci. Pak ještě pár šikovných žalob, že jsou jisté skupiny diskriminovány ohledně maturity, a je vymalováno.
Státní maturita bez možnosti švindlů a podvádění je proto jediná seriózní obrana posledního zbytku kvality ve vzdělávání.
Přes to "nepodkročitelné minimum" neprošla řada jedničkářů z gymnázií. Asi bude něco špatně...
Tak ty bych chtěla vidět, resp. i jejich domovské ústavy a učitele!
Taky jednoho znám. Výborný v matematice, zato slohové práce od nich nikdo nechtěl po celé 4 roky. To se pak nesmějí divit, že se mladík vyjadřuje jako pometlo, ani knížky nečte, tak kde by se to asi měl naučit. Tedy předpokládám, že neuspěl v češtině, protože pokud je někdo neúspěšný v jiném předmětu, tak se rozumí samo sebou, že to prostě není jedničkář.
Mít nebo nemít? To je otázka. Jde však spíše o administrativní záležitost, tedy o papír. Pokud ji bude mít každý, bude to maturita na úrovní nude na úrovni někdejších učňáku. Pokud ji budou mít ti nejlepší, bude na úrovni nejvyšší. Chceme-li být "in", musíme mít conejvětší počet maturantů. Sice nevzdělaných, ale počty jsou v tomto případě to hlavní. My učitelé ZŠ víme jaký materiál posíláme na SŠ. A tento stav je daný systémem, že každý by měl mít maturitu. Děti tedy nemají snahu o vědění, nic je k tomu nenutí. Naopak jsou lákání na všechny SŠ. Nabídka je větší než poptávka. A tak je to asi i na některých VŠ. Studují obory, které nemají perspektivu a v praxi se neuplatní. Tím získávají jakýsi punc vysokoškoláka, který ohrnuje nos nad obyčejnou profesí a nakonec budou muset sami projít rekvalifikací. Jenomže na některá řemesla musí být adept veden od dětského věku. Tím mám na mysli manuální zručnost,fortel, zájem i vůli.
Oprava samozřejmě!
Děti jsou lákány...
Stydím se sám u PC!
Okomentovat