Ministerstvo školství (MŠMT) ukončilo příjem žádostí o eurodotace do akce „EU peníze základním školám“. Na základě výsledků této výzvy lze hovořit o velkém úspěchu. Peníze z evropských fondů (Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost - OP VK) se dostaly takřka do všech mimopražských škol po celé ČR.
z celkových 3901 základních škol.
V programu „EU peníze základním školám“ bylo k dispozici celkově 4,5 miliardy korun.
Základní školy si ve finále podaly žádosti za 4,2 miliardy, z této sumy bylo do uvedeného data vyplaceno cca 3,4 miliardy korun.
„Jsem velmi rád, že základní školy nepodcenily situaci a zažádaly si o dotace z evropských fondů. Přispěly tak ke zvýšení kvality výuky našich dětí. Suma přes čtyři miliardy korun je skutečně významnou finanční injekcí do rozpočtu základních škol,“ uvedl ministr školství Petr Fiala.
Základní školy měly největší zájem o šablony směřující k inovaci výuky prostřednictvím nových informačních technologií (ICT), v oblasti přírodních věd a o šablony zvyšující čtenářskou a informační gramotnost žáků.
Pro střední školy běžel v první polovině letošního roku obdobný program na šablony pod názvem „EU peníze středním školám“. V tomto programu bylo k dispozici celkově 1,5 miliardy korun. Střední
školy si ve finále podaly žádosti o dotaci za 1,4 miliardy. Jednalo se o 1116 středních škol z celkového počtu 1217, tedy o 91,7 % ze všech mimopražských SŠ.
„Základní i střední školy prokázaly, že mají o evropské dotace zájem, a to mě těší. Drtivá většina škol chápe, že pomocí eurofondů lze podpořit růst úrovně vzdělávání,“ doplnil Michal Zaorálek, náměstek ministra zodpovědný za evropské fondy.
„V naší obci funguje pouze malotřídní škola pro 1. stupeň ZŠ. Jenom díky penězům z eurofondů jsme mohli do naší malotřídky přijmout dalšího učitele a zlepšit tak podmínky k výuce. Navíc jsme si z těchto peněz pořídili i interaktivní tabuli a nové učební pomůcky, díky nimž je pro děti skutečně škola hrou,“ okomentovala jeden z mnoha tisíc úspěšných projektů ředitelka ZŠ a MŠ v Kojeticích na Mělnicku Pavlína Komeštíková.
Program „EU peníze školám“ (pro základní i střední školy) je financován z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a je určen pouze pro mimopražské školy.
14 komentářů:
"Suma přes čtyři miliardy korun je skutečně významnou finanční injekcí do rozpočtu základních škol"
No ona to zas až tak obrovská finanční injekce není, bo se zase školám dalo oproti minulým letům minimum na OINV. Skoro bych řekl, že nula od nuly pojde, pokud školy na OINV dostanou takové minimum i v příštím roce.
Navíc je chvála poměrně předčasná. Peníze jsou zatím rozdělené, ale nikoliv vykázané směrem K EU. Takže nechvalme dne před večerem. Jenom, aby se to naše zjednodušené "vykazování" a opětovné obcházení výběrových řízení Evropské komisi líbilo.
Zvlášť to "minimum" administrativy sedí.
Kolik budou celkové neuznatelné výdaje?
a) méně než 0,5 mld.
b) 0,5 mld. až 1,0 mld.
c) více než 1,0 mld.
Kurz: 150; 1,1; 1,05
Své typy můžete posílat přímo na MŠMT. Kdo bude nejblíže skutečné částce dostane fotografii náměstka Zaorálka s osobním věnováním. :-)
Ono ani to za to rozdeleni Fiala zadnou chvalu nesklidi, kdyz 90% bylo rozdeleno pred Fialovym nastupem a pred nastupem toho jeho Zaoralka. Zprava v podstate rika, ze rozdelili 7,5% na ten vysledek 97,5%. Opet se chlubi cizim perim, jako obvykle.
Školství je hluboce podfinancované již několik let. Jsme na jednom z posledních míst v EU, v současnosti možná již poslední. Co bude, až OP VK skončí, neví ani Kalousek. Ostatně již Topolánek prohlašoval, že školství si již "nahrabalo" před rokem 2006. Nyní se strany ODS a TOP09 strašně diví, že prohrály volby krajské a fakticky i senátní. Pokud nepřestanou krást a odklánět, tak v parlamentních za dva roky to schytají ještě víc.
No ono zas není až tak úplně pravda, že by za stav školství mohly jen ODS a TOP09. Úplně stejnou měrou se podílí i ČSSD. A bohužel také rozvolněná atmosféra ve společnosti, což sebou přináší pocit žáků, že nemusí nic dělat a vše bude OK. Rodiče si totéž už bohužel myslí také.
Nevymlouvejte se na ČSSD. Katastrofa fondů, zejména v posledním roce, je neomluvitelná. Vždyť ODS si tam nasadila na řízení fondů městského strážníka s velmi praktickou zkušeností se šlapáním chodníků! Co se diví, že lidé nechtějí, aby je vedli městští strážníci do pekel?
A co nabízí ČSSD? Viz rozkradení fondů v jednotlivých krajích...
Jenže on Fiala může na poslední chvíli jen těžko napravit to, co ČSSD pokazila. Ono se totiž většina věcí k OP VK na současné programové období chystala za jejich vlády.
Jenže tak daleko zpátky už nikdo nechce vidět a navíc ČSSD zneužívá neznalosti 99,9 % lidí v problematice fungování evropských fondů. Toto zneužívání a jejich populismus začíná být poslední dobou až nesnesitelný.
Navíc je zcela jasné, že až budou vládnout stejně pro školství udělají zase prdlajs, jako při svých předchozích vládách. Uvědomme si, že vládli ne za krize, ale za realativní prosperity a peníze do školství stejně nešly. Prostě tu dobrou dobu, kdy se mohlo učitelům přidat na platech a posunout procento HDP jdoucí do školství trošku výš, prošustrovali právě čéesesďáci.
No to je ale super nesmysl!! OPVK bylo schváleno za Kopicové (ta je zarytá příznivkyně ODS ne ČSSD, to je omyl) před 6 lety, to jsou ale hloupé výmluvy!
Peníze na školství samozřejmě za ČSSD šly, jejich období bylo nejlepší ve 20leté historii, to tu zas nějaký píárista z MŠMT/ODS hloupě plácá!
Problém je přesně ten, který ukazuje tento píářista MŠMT. Fiala se strážníkem se neustále vymlouvají na nějaké údajné minulé chyby, přitom ale nehnou ani prstem. Stačí jen jediná domnělá malinká chybka v minulosti a tito pseudomanažeři mají nadosmrti vystaráno a nemusejí nic dělat ve svém viděni :-)
Chlubit se právě "šablonami" je nehorázné! Viz ty všechny zmatky okoly tvorby DUM, citací, zveřejňování DUMů apod.
Chlubit se právě "šablonami" je nehorázné!
Co by mnozí lidé dali za to, aby trať určenou pro sprint pod daset vteřin, alespoň ušli.
Dovedu si představit, že mnohdy může být za úspěch považována i "prkotina".
U státní instituce s takovým aparátem a možnostmi to, pravda, poněkud drhne, ale musíme tam vidět především ty lidi, perostěě.
Tvorba Dum je objevování již objeveného. Ale tak to už tak v našem školství chodí ,že?
Okomentovat