Se zahájením školního roku se rozběhl projekt Zvýšení dostupnosti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) ve Středočeském kraji pomocí moderních technologií. Je určen pedagogům základních škol a financován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR.
Co přesně projekt učitelům přináší? Jedná se o balíček aktivit, s nimiž získají zpětnou vazbu na svou práci, budou moci rozvíjet svoji kreativitu, komunikovat s kolegy a dál si zvyšovat kvalifikaci. Konkrétně jde o virtuální hospitace, webináře a e-learningový kurz.
Virtuální hospitace - pohled přímo do hodiny
Možnost sledovat vyučovací hodiny svých kolegů na internetu a vést ke každé natočené hodině internetovou diskuzi měli již v uplynulých třech letech učitelé gymnázií. Nyní mohou výuku svých kolegů vidět i učitelé základních škol ze středních Čech. První virtuální hospitace se na webových stránkách projektu objeví koncem listopadu.
Nabídka se týká jak prvního, tak i druhého stupně ZŠ. Pro 1. stupeň budou v rámci projektu natočeny a zveřejněny virtuální hospitace zaměřené na český jazyk, matematiku a začlenění ICT nebo cizího jazyka do ostatních vzdělávacích předmětů. Učitelům 2. stupně budou určeny hodiny věnované rozvoji čtenářské gramotnosti ve vybraném předmětu a rovněž začlenění ICT nebo cizího jazyka do ostatních vzdělávacích předmětů.
Internetové semináře - webináře
Webináře jsou formou online komunikace, která si získává v poslední době i ve školství stále větší oblibu. Živou komunikací posluchačů s vyučujícím po internetu lze dosáhnout velmi dobrých vzdělávacích výsledků při relativně nízkých nákladech a účastníci oceňují zejména možnost vlastní aktivity. Webináře, které projekt nabízí, budou zaměřeny na rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti a začlenění ICT nebo cizího jazyka do ostatních vzdělávacích předmětů na 1. i 2. stupni základní školy.
Nechybí ani e-learningový kurz
Značné oblibě se u pedagogických pracovníků těší i e-learningové kurzy, které pomáhají účastníkům šetřit čas a studovat velmi efektivně. V rámci projektu proběhne e-learningový kurz, který bude věnován informačním technologiím a jejich využití ve výuce. Začne ve druhé polovině listopadu a bude určen učitelům obou stupňů základní školy.
Školy už projevily zájem
Školy ve Středočeském kraji byly o plánovaných aktivitách informovány prostřednictvím mailu již před zahájením projektu. Nabídka se setkala s pozitivním ohlasem, řada škol využila možnosti zapojit se do projektu aktivně: někde zaujala možnost nechat natočit zkušené učitele při výuce, jiné školy nabídly svoje prostory k pronájmu na pořádání webinářů. Zájem je i o e-learningové kurzy.
Bližší informace najdete na www.vv21.cz
Tento projekt je spolufinancován z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR.
Moderní technologie míří k učitelům základních škol
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Ten titulek je zcela správně v uvozovkách. Ony totiž k učitelům nemíří ty technologie, ale pouze kecy o nich a o jejich používání. Ty však mohou učitelům na mnohých školách bez řádného vybavení připadat spíše směšné.
@Anonymní: Nechce se mi věřit, že jsou ještě školy/učitelé, kteří nemají přístup k počítači a internetu. Nic víc přeci není třeba, aby se uvedených aktivit mohl kdokoli zúčastnit.
Proboha tady snad nejde o to, zda školy jako takové mají přístup k internetu. Jde o vybavení v učebnách, keré by mohli učitelé využívat ve výuce. A to je na mnoha základkách bídné. A když už mají školy techniku, tak nemají software, protože na interaktivní učebnice atd. nemají peníze. Nemažme si med kolem huby, když žádný nemáme.
Virtuální hospitace?
Jako rodič nesouhlasím s jakýmkoliv natáčením, filmováním, focením,... svých dětí. Pokud to učitel provede, tak se obrátím na ŠI a policii ČR.
Proč technologie, když jde o formy a metody?
Volby proběhly na řadě míst v základních školách. Všiml si snad někdo mizerného vybavení většiny školních tříd? Jako za Rakouska.
Ve třídě 30 žáků, 180 minut ponižujících dozorů nad pubertální mládeží, dozor ve školní jídelně, dozor po vyučování, 2 povinné kroužky, školská rada, EU-peníze školám, inventarizace, týdenní porady, třídnictví, školení, soutěže mimo školu, projekty ŠVP, kulturní akce, akademie, kulturní vystoupení se žáky, DVPP,..., příprava, oprava písemných prací, další studium, práce na změnách ŠVP, organizování LVVK a to bratru za 20 000 hrubého měsíčně. Vše se dá zvládnout i za 50 hodin a více. Poraďte jak natáhnout den, aby měl více jak 24 hodin a přitom přežít a neskončit na psychiatrii?
Okomentovat