Kontroloři Ministerstva školství ukončili procesní a finanční kontrolu v Centru pro zjišťování výsledků vzdělávání (CERMAT), které připravovalo státní maturity.
Výsledky kontroly za období 2009-2011 ukázaly na nedostatky v dodržování zákona o majetku České republiky, zákona o účetnictví, zákoníku práce a zákona o finanční kontrole zejména ve špatně nastaveném vnitřním kontrolním systému. Navíc již dříve zjištěné nedostatky nebyly v této oblasti dosud odstraněny.
Celková částka, která byla na přípravu a realizaci státních maturit poskytnuta činí zhruba 1,4 mld. Kč. „Od počátku jsem říkal, že musíme mít zcela jasno v tom, kolik státní maturity stály a stojí a jak je jejich příprava řízena. Proto jsem mimo jiné zadal audit a kontrolu zaměřenou na vynakládání prostředků na přípravu státních maturit,“ uvedl ministr školství Petr Fiala.
Ministerstvo na základě výsledků auditu uložilo CERMATu přijmout nápravná opatření, jejichž plnění a efektivitu ověří začátkem roku další kontrolou. CERMAT se musí zaměřit především na opatření, která zajistí správné fungování organizace, hospodárné, efektivní a účelné využívání veřejných prostředků včetně vnitřní kontroly finančních toků a také optimalizaci lidských zdrojů.
Vzhledem k tomu, že vedením centra byl od počátku letošního června pověřen Jiří Zíka, vypíše Ministerstvo školství, v souladu se zákonem, v nejbližších dnech výběrové řízení na ředitele CERMATu.
„Součástí opatření bude také redukce ročních nákladů na přípravu a organizaci maturitní zkoušky a postupné snížení počtu pracovníků CERMATu v návaznosti na schvalovanou novelu školského zákona," dodal ministr Fiala.
Ministerstvo školství ukončilo audit v CERMAT
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
ukázaly na nedostatky v dodržování zákona o majetku České republiky, zákona o účetnictví, zákoníku práce a zákona o finanční kontrole
A pak nemají být věznice plné.
dříve zjištěné nedostatky nebyly v této oblasti dosud odstraněny.
Takže recidiva? Ajajaj
Kde ministerstvo sežene najednou tolik nových úředníků?
Tak ted uz to chapu: "Vzhledem k tomu, že vedením centra byl od počátku letošního června pověřen Jiří Zíka, vypíše Ministerstvo školství, v souladu se zákonem, v nejbližších dnech výběrové řízení na ředitele CERMATu." kdyby byl totiz rizenim poveren Pepa Vonasek, tak by se vyberove rizeni vypisovat nemuselo....... To tam na tom MŠMT pracuji jen same kadrove zalohy?
Čtrnáct let to žralo peníze nehorázným způsobem, kde skončily je snad lepší ani nevědět a nakonec to vyplodilo výstupy, které jsou jednou ostudou vedle druhé, včetně toho, že se středoškolští studenti úspěšně soudí se státem.
Proboha, jediným rozumným řešením je to neprodleně celé zrušit!!!
Pane ministře, to je jak ze závěru komedie Bohouš: "Já mu dám! Já mu řeknu... ty neřáde!"
Už chybí jen to, aby konkurs na ředitele vyhrál Zelený.
Anonymní 18. října 2012 22:50:
Ano, žralo, ale ptejte se proč? Kdo řídí a úkoluje CERMAT? Ministerstvo, tedy politici. Kdo jej nutil několikrát zcela měnit koncepci? Právě politická verbež. To jsou hlavní viníci celé situace.
Druhým aspektem je, kdo to platil - a hle, většina peněz šla z EU. To se ale ze zprávy nedozvíme, protože by si pak politici a jiné vyžírky nemohli s gustem ukázat na CERMAT jako na strůjce všeho zla pod sluncem.
Kde máte ty ostudy? Hysterický jek některých bEDUinů Vás přesvědčil o tom, že k nějakým zásadním došlo? Expert se střední školou Feřtek, učitel Hausenblas, který nikdy neučil za 20 let na VŠ nezískal vědecký titul + politici - to je opravdu reprezentativní komise odborníků, která rozumí testování a didaktice češtiny...
hle, většina peněz šla z EU
No jo, vlastně. A ty jsou k prošustrovávání jako stvořené. Ony jsou to nejspíš jiné peníze, než naše společné. Patrně v lotérii vyhrány byly.
Poněkud trapná je ovšem skutečnost, že ani to rozhazování se pořádně nedaří. Prý se někde na ministerstvu povalují miliardy, a nikdo pořádně neví, co s nimi.
Kal:
Politici dávají jen obecná (politická) zadání.
Za vše, co bylo pohnojeno odborně, mohou jen a jen "odborníci" z CERMATu. A že toho je. Od nehorázně drahé a složité logistiky po samotný obsah, obhajovaný právě pomocí - jak říkáte - hysterického jeku, byť tvářícího se nesmírně odborně. (Typická ukázka - odmítání bavit se na téma, zda skutečně stěžejním výstupem středoškolské výuky češtiny je dokonalé rozlišování a aplikování bezpočtu druhů slohových útvarů podle metodiky K+S.)
To, že byly prošustrovány naše a ne cizí miliardy vám už hezky po lopatě vysvětlil pan Blaha.
Ano, dávají jen obecná zadání, která se však několikrát měnila - nejprve dvojúrovňová, pak jedno, pak zase dvou - pokud Vám to připadá jako nevýznamné, pak Vám nemohu pomoci, ale zjevně nechápete, jak funguje stát.
"odmítání bavit se na téma, zda skutečně stěžejním výstupem středoškolské výuky češtiny je dokonalé rozlišování a aplikování bezpočtu druhů slohových útvarů podle metodiky K+S" - to jste si poněkud naběhl na vidle - jen člověk, který neví o výuce četiny nic, by mohl chtít diskutovat nad tímto tématem. Odborník je smete se stolu, protože si nebude plést výuku češtiny en bloc a výuku stylistiky. Navíc píšete nesmysly, žádná metodika K+S neexistovala a neexistuje (zřejmě máte na mysli duo Kostečka+Soukal). Vyšla pouze "metodická příručka" dua B+K (Baumgartnerová+Kapustová), která se opírá o stále platné metodické příručky a učebnice pro střední školy a učebnice vysokoškolské stylistiky. A nemusí se Vám to líbit, ale všechny tyto publikace pracují s teorií fčních stylů, sloh. útvarů a postupů. Jestli patříte k těm, kdo tento fakt ignorují, dáváte tím sám/sama sobě nehezkou vizitku. Navíc se opírají o Katalog požadavků, který byl zveřejněn s dostatečným předstihem, ten zase vychází z RVP. Doporučuji Vám něco si nejprve nastudovat, případně nelhat (v lepším případě nepřekrucovat fakta), než se příště pustíte do psaní.
Peníze jdoucí z EU jsou "naše" pouze částečně, a jak jsem již napsal - byly-li opravdu prošustrovány, pak to jde hlavně na účet politických reprezentací, které vládly, ne CERMATu. A mějme na mysli, že v textu se nezmiňují miliardy, ale 1,4 mld. a nikde se nepíše, kolik z toho bylo vynaloženo neefektivně. Paušální cancy jsou k ničemu.
Paušální cancy jsou k ničemu.
Uklidnilo by Vás, pane Kale, kdybych tady veřejně a se vší vážností prohlásil, že připouštím prošustrování nejvýše několika desitek milionů?
Dobrý? Tep se ustálil? Mžitky vymizely?
Tak si teď představte, že poukazujete svých pár desítek tisíc třeba nějakému nemocnému dítěti pro drobné ulehčení jeho údělu, Vy paušální dovedo.
Pane Pytlíku,
já mohu připustit cokoliv, Vy také. Bez opravdu "tvrdých" dat však jde jen o cancy, o nic víc. Dokud nebude jasné, kolik peněz bylo investováno nevhodně a jak, nemá smysl vést debatu tímto směrem. A stát by pak měl v první řadě vyvodit trestně právní odpovědnost těch, kdo za nehodspodárné nakládání s financemi mohli. To jsem ale již v oblasti fantastiky...
Okomentovat