Evropská rozvojová agentura nabízí českým školám zajímavou možnost získat evropské dotace prostřednictvím vstupu do mezinárodních projektů, financovaných přímo z Bruselu. Ministerstvo školství a některé kraje tyto dodatečné finanční prostředky pro své školy odmítají s poukazem na údajný nezájem škol o další finance.
Evropská rozvojová agentura připravila ve spolupráci se stovkami základních a středních škol z celé ČR projekt české Partnerské sítě, který umožňuje nalézt dodatečné finanční prostředky na činnosti, na které se jich zoufale nedostává – školení učitelů a nové knihy a pomůcky. Projekt je připraven tak, že by českou vládu, ministerstvo školství ani školy samotné nestál ani korunu, protože dodatečné prostředky by přišly z Evropské unie. Zájem o něj mají stovky škol ze všech krajů ČR. „Velký zájem škol nás těší a jsme rádi, že je v ČR stále mnoho aktivních učitelů a ředitelů, kterým není osud českého školství lhostejný,“ říká Jan Hauser, jednatel Evropské rozvojové agentury.
Ačkoliv ministr školství v médiích opakovaně upozorňuje, že o problému podfinancování českého školství ví a s nedostatkem prostředků ve školách “se musí něco udělat”, konkrétní pomoc školám ministerstvo i některé kraje odmítají s argumentem, že by školy o dodatečné finanční prostředky neměly zájem. Ačkoliv 80 základních a středních škol Královéhradeckého kraje potvrdilo písemně zájem o financování z mezinárodních dotačních programů prostřednictvím Evropské rozvojové agentury, uvádí Královéhradecký kraj, že „reálnou hrozbou je nezájem škol“ a v červenci 2012 celou aktivitu odmítá. Samotné Ministerstvo školství obdobnou aktivitu, zaměřenou na vzdělávání pracovníků škol v oblasti přínosů mezinárodní spolupráce, odmítlo v prosinci 2011 s tím, že „se nejedná o občanské, ale o profesní vzdělávání.“ Ještě bizarnější je argumentace Karlovarského kraje, kde o projekt také projevily zájem desítky základních i středních škol. Kraj těmto školám v září 2012 odmítl pomoci s odůvodněním, že tímto způsobem již získávají dotace z Bruselu instituce v jiných krajích. „Reakce ministerstva i těchto krajů je zcela nepochopitelná, protože vědomě připravují o potřebné dotace své vlastní školy,“ dodává Jan Hauser.
Partnerská síť Evropské rozvojové agentury funguje v celé Evropě a zapojuje evropské školy do mezinárodních konsorcií, která získávají dotace přímo z Evropské komise. Jedná se o finanční prostředky nad rámec strukturálních fondů. Zatímco prostředky z „českých“ strukturálních fondů mohou čerpat jen subjekty z České republiky, dotace na mezinárodní projekty přímo z Bruselu mohou putovat do všech států EU. Pokud tedy české školy do projektů nevstoupí, Česká republika o možnost čerpat tyto prostředky přijde.
Školy, které se Partnerské sítě již účastní, získávají dodatečné prostředky nejen na školení učitelů, nové knihy a pomůcky, ale také na pořádání zajímavých odborných akcí, tvorbu a vydávání vlastních odborných a učebních textů a na získávání zkušeností v zahraničí pro management, pedagogy i žáky a studenty.
Ministerstvo školství a kraje: školy mají peněz dost
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Nejsem si ale ani trochu jist, jestli jsem článek pochopil správně.
Pokud ano, pak se ptám:
už podaly odmítnuté školy na své zřizovatele trestní oznámení?
Upřímně - připadá mi to spíše jako reklamní článek na služy. Na webu této s.r.o. jsem pro vzdělávání našla jeden projekt RENEW - vytvořit mezinárodní platformu pro sdílení znalostí a zkušeností v oblasti financování projektů z prostředků evropských fondů. A několik nabídek spolupráce mj. pro učitele.
dodatečné prostředky by přišly z Evropské unie.
Taková malá technická poznámka. O evropské peníze lze žádat pouze do konce příštího roku. Potom se staneme pouze plátci do společné pokladny. Podporované budou zaostalé oblasti v Rumunsku, Bulharsku,...
lze žádat pouze do konce příštího roku
Ajajajaj, tak to už se asi moc dorozvinout nestihneme...
"O evropské peníze lze žádat pouze do konce příštího roku."
To zas není tak úplně pravda. Do konce příštího roku se může žádat o peníze na programové období 2007-2013 a čerpat se mohou do konce roku 2015. Pak následuje další programové obdoví a další projekty. Nicméně u fondu ESF se má rozpočet na další programové období teprve schvalovat a ESF je podle informací MF Dnes na dně a členským státům neproplácí finace už od začátku minulého měsíce. Takže bůh suď, co se bude na poli financí z ESF dít. Prostě to vypadá, že krize zasáhla i tuto oblast, což se ovšem dalo vcelku očekávat. Takže nakonec může být váš názor i neočekávaně pravdivý.
Že mnoho škol má asi financí dost, je možná pravda. Vždyť 10 % SŠ si ani nepodalo žádost o peníze z výzvy EU PES.
mnoho škol má asi financí dost
To, že mnohé školy o peníze tímto způsobem nepožádaly, nemusí znamenat, že těch peněz mají dostatek. To je poněkud sporné hodnocení situace. Asi jako, že když se nikdo neozval, tak s tím všichni souhlasí. Jen si vybavme všelijaké porady. Nikdo nic, a pak všichni tisíc řečí.
Nebo jako z toho, že člověk nevandruje na vip párty do kdejaké bývalé miss, nelze dost dobře dovodit, že má děvčat, co potřeby ráčí. Třeba má nedostatek sebevědomí, peněz, krásy, libida...
"To, že mnohé školy o peníze tímto způsobem nepožádaly, nemusí znamenat, že těch peněz mají dostatek."
Jo jasně, je ještě jedno možné vysvětlení. A to takové, že tyto školy mají absolutně neschopné vedení. Leč, když zase uvážíme, že o peníze z EU PES nepožádala jen 2 % základek, kde jsou vedení škol ještě v horším stavu, tak to opravdu spíše vypadá, že střední školy na tom nejsou finančně až tak mizerně jako školy základní.
Okomentovat