Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
14 komentářů:
A proč by to měla řešit vláda, ať si to řeší obce.
Za Fialy se situace v EU fondech nejen nezlepšila, jak říká Marcel, ale naopak se ještě výrazně zhoršila, Marcel je ještě velmi mírný ve svém vyjádření.
Jo až bude Marcel dělat ministra školství, to se budme mít. Už se vyloženě těším.
A nevím kolikrát to tady ještě mám psát. Prostě a jednoduše se dnešní situace s nedostatkem míst v MŠ nedá řešit na poslední chvíli z evropských fondů. Ty v tomto programovém období jedou už podle dlouho nastavených pravidel, jejichž změnu by bylo nutné řešit u Evropské komise. A na to už v tomto programovém období není čas.
Navíc by to bylo vcelku zajímavé ohledně udržitelnosti, kterou bychom jen stěží splnili, protože počet dětí už zase klesá.
Když se vláda snaží řešit problém zřizováním dětských skupin, tak ČSSD zase řve. Stěží se jim někdo zavděčí. Ono jim totiž ani o žádné řešení míst v MŠ samozřejmě nejde. Jde jim jen o to, aby měli kvůli čemu řvát, což má v konečném důsledku vést k získání moci. Snad si proboha nemyslíte, že jim jde o něco jiného nebo snad o vyřešení nějakých problémů? nebuďte naivní!!!
což má v konečném důsledku vést k získání moci
O motivaci pana Chládka a celé ČSSD máte nepochybně pravdu. Koneckonců, které politické straně nejde o získání moci? Neznám takovou - ODS, TOP, KSČM atd. nevyjímaje. Nepochybuji o tom, že kdyby byla u moci ČSSD, tak si tu nyní pouštíme plamenné projevy stínového ministra za ODS.
Že ale vláda a MŠMT dlouhodobě problémy školství neřeší, to je prostě fakt.
A že miliardy z EU ve školství nenávratně unikají především kvůli nekompetentnosti ministerstva a jeho vedení, to je druhý fakt. Permanentní výmluvy na špatně vytvořené podmínky pro projekty jsou už opravdu trapné.
I za špatně sjednaných podmínek bylo možné vymyslet a vytvořit projekty.
Na MŠMT ale nikdo projekty nesestavil, ani nevytvořil podmínky pro jejich tvorbu jinými subjekty. Ty projekty, které vytvořeny byly, se ukázaly většinově jako tunely, anebo byly odstřeleny jako nesmyslné hned od počátku.
A za to už ale opravdu ČSSD, ani EU nemůže.
Peníze z EU na MŠ samozřejmě využít lze. Mnohé obce tak již v minulosti učinily.
Zřizování dětských skupin je spíše záplata, jak zaflikovat a zalepit díry v systému, který fungoval, ale byl rozbit. Rozhodně nejde o systémové řešení. Učitelé prvních tříd zjišťují, že prvňáčci neumí jíst příborem a my, místo abychom zaplatili kvalifikovaným učitelkám v mateřských školách, raději jim z důvodu úspor snížíme mzdy a předškolní přípravu budeme přenášet na úplné amatéry.
19. října 2012 12:43
Pěkně a srozumitelně jste to tomu píáristovi ministerstva školství natřel! Snad už dá se svými pomatenými bláboly pokoj.
A co kdybychom každé matce, která prokáže, že naučila svého předškoláka smrkat, jíst příborem a zavazovat tkaničky, dali prémii? Samozřejmě z ESF.
"Peníze z EU na MŠ samozřejmě využít lze. Mnohé obce tak již v minulosti učinily."
Jenže pozor učinily tak z peněz ROP, který však není v kompetenci MŠMT.
Melete bláboly.
Melete bláboly.
To občas každý. Ale pokud jste postava identická s anonymem z 10:51, tak vedete na bláboly nejmíň 4:1.
Kromě toho musíte mít o EU projektech asi hodně dokonalý přehled, když si troufáte na tak rezolutní tvrzení.
Já zase vím o projektu, který běží na základní škole, kde je současně škola mateřská.
Kromě toho, nejde jen o to, na co lze který typ projektu použít a z gesce kterého rezortu jde. Ale také o to, že když získáte finance na jeden účel z projektu, můžete volné prostředky využít na účel jiný. V jednom nejmenovaném městě takhle otevřeli novou třídu mateřské školy.
Stačí hledat cesty a nikoliv výmluvy.
19. října 2012 22:40
Zaorálku, vždyť jsi úplně mimo !!!
Jako ostatně obvykle.
"Ale také o to, že když získáte finance na jeden účel z projektu, můžete volné prostředky využít na účel jiný."
To snad nemyslíte vážně!!! Vždyť to není vůbec pravda!!! Použít finance z projektu na jiný účel než je uvedeno v žádosti je v projektech EU prakticky nemožné a smrdí to porušením rozpočtové kázně a vrácením všech finčních prostředků, což by bylo pro školu téměř likvidační.
"Stačí hledat cesty a nikoliv výmluvy."
A k tomu lze snad jen říct, že ono nás to "hledání cest", které je pro čechy dost typické, stálo například 12 neproplacených miliard v operačních programech, které se týkaly stavby dálnic.
Přestaňte nám tady valit šrouby do hlavy. Začínám mít pocit, že každý v tomto státě už nerozumí jenom fotbalu a školství, ale také čerpání peněz z EU.
"na jeden účel z projektu, můžete volné prostředky využít na účel jiný"
Víte, co je čtenářská gramotnost? Tak ještě jednou: když jeden "účel" ufinancujete z projektu ESF, ušetříte na tom své prostředky, které byste do toho jinak musel vložit, a tyto VOLNÉ prostředky využijete na to, na co byste jinak už neměl.
Velmi, opravdu velmi se obávám, že příspěvek z 20. října 2012 20:31 psal někdo z ministerstva :/
Pánbůh s námi...
20. října 2012 20:31
To je naprostá pravda, v podstatě každý rozumí fondům více než městský strážník Zaorálek, masérka Podubecká, studentík nový "ředitel" a mnozí další na ministerstvu. Překvapuje Vás to, když jsou tito vůdcové ODS tak "kvalifikovaní"? :-)
20. října 2012 20:44
Konkretne je to nejspis Zaoralkuv prispevek, co to je ctenarska gramotnost nevi, neb ani neumi cist.
Okomentovat