Druhý ročník programu Excelence středních škol přináší středním školám možnost získat pro své pedagogy, kteří pracují s talentovanými žáky, finance v celkové hodnotě 20 milionů korun.
Peníze rozděluje na základě výsledků, kterých dosáhli žáci SŠ v krajských, ústředních a mezinárodních soutěžích, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
"Ministerstvo motivuje školy, aby prostřednictvím vyhlašovaných soutěží podporovaly žáky zejména v technických a přírodovědných oborech, které jsou důležité pro konkurenceschopnost ČR," říká k projektu ředitel odboru mládeže Michal Urban.
Letos je poprvé zveřejněna centrální databáze s výsledky žáků v necelé stovce celostátních soutěží od úrovně krajských, ústředních až mezinárodních kol. Objeví se zde výsledkové listiny přibližně 800 kol vědomostních a dovednostních soutěží vyhlašovaných a spoluvyhlašovaných MŠMT ve školním roce 2011/12.
Od 1. do 26. října 2012 mohou novou databázi využívat školy, které si z ní velmi jednoduchým způsobem vygenerují žádosti o finance do programu Excelence středních škol a pošlou jí na Ministerstvo školství.
Více informací najdete na http://excelence.nidm.cz/.
Excelence středních škol podporuje práci s talenty
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Ministersvo tímto programem jasně řeklo, co si myslí o práci jazykářů. Cení si jí na zlomek práce učitelů přírodovědných předmětů. Jako jazykář jsem ztratil veškerou motivaci pro přípravu nadaných žáků k soutěžím. Raději jim o nich ani neříkám.
Když se bude kantor více věnovat "tupcům a flákačům" a nakonec z nich vydře čtyřku a tyto studenty "nevyhodí" ze školy, přinese jeden takový "zachráněný" flákač škole více peněz než cca 5 úspěšných řešitelů olympiád v krajském kole.
Jako jazykář jsem ztratil veškerou motivaci pro přípravu nadaných žáků k soutěžím. Raději jim o nich ani neříkám.
Ministerstvo tímto programem řeklo, že technicky a přírodovědně vzdělaní lidé v naší republice a obecně v Evropě chybí.
Pokud žákům neříkáte o soutěžích, tím opravdu ministerstvo strašně potrestáte.
To anonymní 18:21
Ministersvo tímto programem jasně řeklo, co si myslí o práci jazykářů. Cení si jí na zlomek práce učitelů přírodovědných předmětů.
Jako jazykář byste možná mohl lépe číst, v člávku se nemluví o předmětech, ale o oborech, tj. myslíte si, že technické a přírodovědné obory výuku cizích jazyků nepotřebují. Domnívám se, že je tomu právě naopak.
To anonymní 18:51
Ve chvíli, kdy jsem zjistil, že "tupci a flákači" jen znemožňují trochu nadanějším žákům lepší pokroky ve výuce, a přesto jsou takto protěžováni, raději jsem přestal učit na SŠ. Nemá cenu učit někoho, kdo se učit nechce, aneb existuje i arabské pořekadlo o perlách a domácím zvířectvu.
Jako jazykář jsem ztratil veškerou motivaci
Pominu-li plně koeficientní Němčinu pro bystré hlavy, máte aspoň pětinu. Ale co mají říkat takoví učitelé kvymetání komínů nebo hry na pozoun.
Myslím, že hloupější je už jenom výrok o tom, že třeba učitelé češtiny můžou být rádi, že se jim vůbec platí za výuku jazyka, který umí každý Čech od mala.
2. října 2012 20:36
To by nám brzo zavřeli průmyslovku s více než stoletou tradicí. Raději ty se známkou dostatečnou. Práce se nyní špatně shání. Ono je to opravdu těžké. Žáků málo, ale škol je nadbytek. Osmiletá gymnázia vysají jedničkáře a dvojkaře. Nám zůstanou žáci dobří a dostateční a vychovejte z nich kvalitní techniky. Talenty potom můžeme hledat od rána do večera a stále nic.
a vychovejte z nich kvalitní techniky
Nepropadejte chmurným myšlenkám, prosím. Netvrdím, že je to celočeský stav, ale co mám povědomí, tak z těch vysátých jedničkářů a dvojkařů a to nejen osmiletých mají předpoklady stát se techniky tak tři čtyři ze třídy, děvčata v to počítaje a bez předurčenosti kvality.
Ad 2. 10. 22:29
Neberte si to, prosím, osobně, ale faktem je, že průmyslovka odjakživa vypouští do světa pologramoty - jejich pohled na svět je velice zúžený a v případě, že se mají flexibilně poohlédnout po jiném zaměření, jsou zcela bezradní. Pokud má stoupnout prestiž těchto škol, musí se radikálně změnit jejich výstupy. Sama odrazuji žáky od studia "průmyslovky", ty, kteří nemají na gymnáziuim, přesvědčuji spíše o kvalitním učňáku, kde alespoň získají manuální zručnost.
Okomentovat