Asociace institucí vzdělávání dospělých ČR (AIVD ČR) jako největší profesní sdružení v dalším vzdělávání připravila a zveřejnila dva standardy kvality – Desatero kvalitního lektora a Desatero kvalitní vzdělávací instituce. Oba dokumenty jasným a transparentním způsobem nastavují parametry kvality v dalším vzdělávání.
„Cílem naší asociace je, aby se oba dokumenty staly přirozenou součástí života všech našich členských institucí, aby je vzaly v potaz a začaly se jimi řídit jak vzdělávací instituce jako takové, tak i jejich manažeři či lektoři,“ uvedl PhDr. Zdeněk Palán, Ph.D., prezident AIVD ČR.
Desatera kvality zpracoval tým expertů složený ze zástupců asociace, komerčních vzdělávacích institucí i škol. Prvním krokem bude seznámit se s jednotlivými body desater a porovnat je s aktuálním stavem. Proto by měla desatera sloužit jako měřítko, k němuž je možno se vztahovat a poměřovat svou kvalitu.
Jednou z cest, jak zajistit vnímání desater kvality jako přirozené součásti života vzdělávací firmy či lektora, je jejich uveřejnění. „Doporučujeme, aby kvalitní vzdělávací instituce, které si za svou kvalitou skutečně stojí, desatera vyvěsily do svých učeben a kanceláří. Dokumenty tak budou na očích nejen těm, kteří za kvalitu odpovídají a kteří ji tvoří, ale také těm, kterým je kvalitní služba poskytována – zákazníkům,“ doplnil
Mgr. Tomáš Langer, výkonný ředitel AIVD ČR.
Desatera kvality jsou k dispozici ke stažení na webu: www.aivd.cz/desatera.
Desatery kvality odborníci z AIVD ČR ovšem nekončí. V letošním roce byly vyhlášeny dvě soutěže kvality ve vzdělávání dospělých: Lektor/lektorka roku 2012 a Vzdělávací instituce roku 2012. Přijímání přihlášek do obou soutěží bylo prodlouženo až do 31. října 2012.
Bližší informace o obou soutěžích naleznete na webu www.aivd.cz/soutez.
Desatera kvality dalšího vzdělávání nastaví zrcadlo vzdělávacím institucím a lektorům
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
15 komentářů:
2. Je respektovanou osobností...
3. Má autoritu...
Vždycky jsem si přál být respektovanou osobností, ta autorita by se pak jistě dostavila vzápětí.
Nevíte někdo, jak se to trénuje? Třeba jak často a jak dlouho mám cvičit. A jestli ráno nebo spíš navečer.
Doprkvančic, mně by se to fakt líbilo, být o-sob-nost.
Krása. Větší formalismy snad ani sepsat nešlo. Ale klid, z EU těch školení už moc nebude, EU nám už nic nedá.
Je legrační, že chceme debatovat o kvalitě lektorů jaksi ex post. Poté, co "školili" lidé, kteří ani nevěděli, co daný kurz má za název, o cílech a obsahu nemluvě... A to jsme si zaplatili my všichni :).
Taky se těším na desatero, jak má vypadat prezentace (ale to chce ještě nějaký ten pátek počkat, než doběhnou všechny "skvělé" DUMy, čili větší i menší malé domů stojící za hranou zákona.
Pane Pytlíku, kdybyste tu bláhově nešvejkoval, byl byste respektovanou osobností a ne osobností pro srandu králíkům...
Pokud mne se týče, je kolega Blaha respoktovanou osobností právě díky svému "švejkování".
osobností pro srandu králíkům
To beru, paní inšpektórko.
"Už nastavili zrcadlo?
Tak já příjdu, až nastavějí zrcadlo."
"Řekni mi zrcadlo, co v zemi zdejší je pro vzdělávací instituci nejsvětější?"
"Přece Desatero kvality, ty nešvejku bláhový, to tu každý lektor ví!"
Tohle ale není pouhé zrcadlo, ale zrdcadlo!
Nenadávej na zrcadlo, když máš křivou hubu (N. V. Gogol).
Křivá huba, holé neštěstí (L.P.Blaha)
Vždycky jsem si přál být respektovanou osobností, ta autorita by se pak jistě dostavila vzápětí.
Nevíte někdo, jak se to trénuje? Třeba jak často a jak dlouho mám cvičit. A jestli ráno nebo spíš navečer.
Doprkvančic, mně by se to fakt líbilo, být o-sob-nost.
Tak to Vám rád věřím! Díky za zpověď! Není to holt pro každého ať Váš přítel poste.restante tvrdí cokoliv.
Ostatně vrána k vráně sedá, svůj svého si hledá
Inu, když chybí nadhled a smysl pro ironii, i sebereflexi, pak žádný trénink na "sebezosobnostnění" nejspíš nepomůže.
P.S. Nějaká definice osobnosti by nebyla? Abychom jaksi měli definované výstupy a standardy k výchově a výuce osobností.
:-)
Nebyla! Zkuste MŠMT či pana Chládka! Nebo že byste Vy sám osobně ... ?
Nač hledat stále nové cesty, máme-li Cimrmana. Všechno už tady bylo. Stačí se obrátit k jeho odkazu.
Osobností se patrně stává člověk, který výsledky svojí usilovné práce dosáhl světového věhlasu, zejména pak na Litoměřicku.
Okomentovat